Aihe: Beetasalpaajat
1
SamiP
24.05.2005 22:16:20
Elikkäs onko kellään kokemusta? Asiaan on herännyt kiinnostus tulevien kisojeni myötä. Kenties pystyisin kyseisillä aineilla parantamaan suoritustani. Itse koen että en oikeasti tarvitse kyseisiä aineita koska esiintyminen ei ole ollut minulle koskaan ylipääsemätön asia. Siis ei ole mitään paniikkihäiriöitä, ahdistuneisuutta tai pyörtymistä tms. "Normaalia" jännitystä kuitenkin esiintyy..kädet tärisee, olo on epävakaa, pelottaa, ei pysty olemaan vapautunut, ruumis on jonkin verran jäykkänä. Tälläiset oireet tietenkin katoaisivat esiintymisrutiinin myötä. Kysymys onkin vain siitä, että jos pystyisin soittamaan vielä hiukan paremmin kyseisten lääkkeiden avulla. "Oikeaa" tarvetta minulla ei kyseisiin lääkkeisiin ole.

Onko ihmisillä kokemusta Xanorista? (käsittääkseni ei beetasalpaaja vaan jokin voimakkaampi lääke) Ystäväni, joka on myös muusikko, käyttää tätä lääkettä, koska ei pysty oikeasti hoitamaan työtäänsä ilman sitä.

Olen myös kuullut propolista jota on kehuttu.

Kaikki mahdolliset asialliset ja rakentavat kommentit otetaan vastaan. Kiitos.
secondarymind
24.05.2005 23:36:44
En pysty mitään järisyttävää faktaa kertomaan, sillä kokemusta mulla ei mistään tollasista lääkityksistä ole. En kuitenkaan lähtis itse ihan tolle linjalle jos koet vaan normaalia jännitystä, joka esiintyy käsien tärinänä ja pienenä jäykkyytenä. Vasta siinä vaiheessa jos tietäisin menevänsä aivan totaalisen lukkoon yleisön edessä, tekee sitten mitä tahansa, menisin apteekin kautta lavalle.

En voi puhua muiden puolesta mitään, mutta itselläni ainakin jännitys laukeaa esiintymisen aikana kun tietää, että osaa oman osuutensa vaikka silmät kiinni, päällä seisten ja kädet selän takana. Mulla on ennen esiintymistä aina vähän jännitystä havaittavavissa: pakki sekoaa, päässä lyö tyhjää ja kädet vatkaa enemmän ku laki sallii. Siinä vaiheessa kun homma on lähtenyt käyntiin ja pakoreitit on suljettu, tulee esiin se harjoittelun tuoma varmuus ja voin mielessäni todeta: "Eipä tässä mitään hätää. Kyllä mä tän hanskaan."

Mä kuvittelisin, että sun kannattaa vaan harjotella omat osuutes niin hyvin kuin ikinä pystyt, jos kerran mitään normaalia jännitystä kummempaa ei ole luvassa. Luulisin, että tällöin pystyt suorittamaan hommas aika mallikkaasti ja pystyt varmasti peittämään jännityksenkin jollain tasolla. Lääkkeillä nimittäin saattaa olla joskus sellanen vaikutus (henkilöstä riippuen tietysti), että niitä tulee jatkossakin otettua ihan vaan tottumuksen vuoksi vaikka niitä ei tarttiskaan. Ja tämähän ei siis ole hyvä juttu vaikka piripäät toisin väittäiskin.:)
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Da Make
25.05.2005 12:24:37
En kyllä lähtisi minäkään mitään nappeja popsimaan. Esiintymis taito on taitoa siinä missä soittaminenkin. Lääkkeillä voi huijata elimistöä ja se ei kyllä tasantarkkaan ole jees.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
baron
25.05.2005 12:50:00

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=1&t=94071&o=0&co=0

Näkyy tuolla yleisellä puolella olevan sama keskustelu käynnissä.
Kait ne kannattaisi yhdistää.
Rest
29.05.2005 00:58:32
paskat mitään salpaajia.. viunalla se jännitys ja tärinä lähtee.. aamulla kyl tärinä palaa takas.. =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)