Aihe: ekat rummut
1
Karmaripa
21.03.2005 20:58:02
Oon soittanu 6v musiikkiopistossa. Lahjakkuutta ja intoo riittää, mutten oo vieläkään saanu aikaseks ostaa kunnon rumpuja. Yhes vaiheessa mulla oli jokuskomattomanhuono kaatopaikalla joutava setti, jonka mun mutsi osti mulle 'yllärilahjaks'. Oon nyt kuitenkin sitä mieltä, et ANSAITSEN kunnon setin ni millasella rahamäärällä saan kelvolliset rummut?
Distortion
21.03.2005 21:47:19
Jos haet ihan perus-settiä niin Tamalla on Swingstarit/stagestarit siinä viiden ja puolensadan pintaan. Suunnilleen samalla rahalla tai vähän yläkanttiin saa myös Pearlin Exportit.
Mikä olis hintakatto? Parempi suositella jos tietäis.
Tiedät varmaan että tehdaskalvot vaihtoon heti kättelyssä.
MyssyE
22.03.2005 07:02:25
Sonorilta joku perussetti.
Montte
22.03.2005 19:31:12
Tiedät varmaan että tehdaskalvot vaihtoon heti kättelyssä.

Kyllä aloittelija niillä tehdaskalvoilla hetken paukuttelee, vaihtaa vaikka sit kun menee rikki tai ovat kuluneet.
drumstick hero
22.03.2005 19:51:33
jos osaat jo todellakin soittaa rumpuja niin semmonen joku exportti/swingstar vois olla...jos hyvät rummut haluat. Itellä ekana settinä yamahan stage custom.
Karmaripa
22.03.2005 20:38:10
Tamaa, Perlia, Yamahaa tai Premieriä oon ajatellu. Laitoin ilmotuksen tonne torille. Jos ostan uudet halpikset, niin onko ne sit ihan paskat? Rupee kyrsimään, ku oon kuitenkin jo jonku aikaa soitellu ja haluisin kunnon rummut. Hintakatto siinä 700€.
Tuomari
23.03.2005 09:18:10
Jos ostan uudet halpikset, niin onko ne sit ihan paskat? Rupee kyrsimään, ku oon kuitenkin jo jonku aikaa soitellu ja haluisin kunnon rummut.

Karu totuus on, että halpikset on paskoja. Kyllähän ne aloittelijalle
käy kun nyrkki silmään ,mutta koska olet kuitenki jo kerinny hetken rumpuja paukuttelemaan, nii sinuna sijoittaisin rahat vähän parempaan settiin, ettei tarvitte sitten heti olla taas uusia ostamassa.
Kyllä mäkin sanoisin,että osta swingstarit. Erittäin pätevät soundit ja jää vielä rahaa kunnon pelteihinkin. Noi stage customit on huiput (köhöm..) , mutta menee vähän yli sun pudjetin.
Käytettyjä kannattaa tietty kattella, jos sattuis osumaan halvat& hyvät kannut kohalle!
Kun vaa vielä osaisi soittaa
MyssyE
24.03.2005 08:54:52
niin, aina on se, kun ei tiedä mitä toinen haluaa.
Joku taman swingstar tai Sonorin perusmäiske (sonoria suosittelen) on ihan hyvä. Ja riippuen tyylistä, mitä musiikkia soitat; tuplapedaalit mukaan.
Hesrock
24.03.2005 19:34:38
Osta multa New Soundit. :D Haikka ja yks ehkä 20" pelti vähä skeidaa mut crash on tosi hyvä!
Alpha
25.03.2005 08:46:25
Rockstareja mä suosittelisin. Ovat hiukan paremmat kuin Swinkut.

Tai osta multa nää Starclassicit...ei tosin kovin halvat ole...:o)
Clayrooster
28.03.2005 23:50:19
Kattilat mulla oli.
muahaha.
McNulty
29.03.2005 00:34:40
Tamalta, Pearlilta ja Mapexilta ainakin saa hyviä pönttöjä siinä 1000e hujakoilla. Mukana tulevat pedaalit ja ständitkin ovat ihan laadukasta kamaa. Sellaiselle setille sitten kaveriksi vaikka Wuhanin ja Staggin peltejä jotka soivat ihan ok hintaansa nähden. Nimittäin jollain 300e saa jo ihan asialliset pellit joita mätkii mielellään :) Kulutustavaraa kun kerran ovat niin mitäs niihin liikoja sijoitella... hehe

Kohta vois saada halvalla Taman Rockstareja kun se sarja kuopataan. Tietysti kannattaa etsiä käytettyjäkin rumpuja. Tama ja Pearl ovat sen verran laajalle levinneitä että niitä kyllä löytää!
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Mr. Morrow
29.03.2005 22:09:16
Ite oon sitä mieltä, että mitä sitä paskalla tekee jos ei oo peltoakaan!
Eli suosittelesin säästämään vielä hetken "kunnon" rumpuja varten. Älä vahingossakaan sekaannu mihinkään Millenium/NewSound -juttuihin. Swinkuissa menee raja!
Kuten Alpha sanoi, Rokkarit olis hyvä sijotus. Jostain syystä niitä on ollu entistä enemmän myynnissä lähiaikoina. Onko kukaan muu huomannu?!
Ite satsaisin sen vähintään 700€ pelkkiin kannuihin ja jos niissä jotkuin symbaaleiks kutsuttavat lätkät vielä mukana tulee, niin hyvä. Päivitykseen myöhemmin. Hardwarestakaan ei kannata tinkiä. Sapettaa, kun just ku on hyvä draivi päällä, niin pellinständi kaatuu yms!
Käytettynä ilman muuta, jos halvalla haluat.
Heikoille voi olla liikaa kutsu Metallin, mut ei niille joita ohjaa vaisto soturin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)