Aihe: Voiko huonokin soittaa hyvillä kamoilla
1 2 3 4
Oukki
27.02.2005 20:01:32
Niin olen myös aika alussa koko kitarahommassa, minulla on kavereita jotka soittavat pirun hyvin ja olen hyvin kateellinen heille ja tunnen välillä itseni nollaksi kun he soittavat metallicaa ym. aivan mielettömän nopeeta. Olenko ansainnut kuitenkin soittaa kunnon Fender Stratocasterilla :P.
metallica89
27.02.2005 20:11:37 (muokattu 27.02.2005 20:12:57)
Nopeus ja taito on kaks eriasiaa, ja metallicaa on helppo soittaa.

mitä sillä on väliä millä kepillä soittaa vaikka olisi kuinka paska, teetä vaikka ESP custom jos rahaa on. ei toi fender stratocaster muutenkaan mikään jumalakeppi ole.
Niq
27.02.2005 20:16:09

Et missään nimessä saa soittaa millään fenderillä kun oot niin surkee ettet ees metallicaa osaa soittaa!!!!11

;)

Vitsi vitsinä, oikeasti ei oo mitään merkitystä millä vehkeillä soittaa, kunhan itse on tyytyväinen. Joskus aikanaan sitä tuli huuli pyöreänä ihailtua kun kaveri soitti Nothing else mattersin soolon. Sitten uhrasin jonkun aikaa sen opetteluun ja huomasin että ompa tämä helppoa. Älä anna toisten paremmuuden masentaa, aina löytyy joku joka soittaa paremmin kuin sinä. Tai siis niin ainakin itsestä tuntuu.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
...And Justice For All
27.02.2005 20:16:22 (muokattu 04.03.2005 18:23:41)
Tottakai voi! Sitäpaitsi Stratocaster ei oo mikään superhuippukitara vaikka Ynkkäkin sillä soittelee.
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
konehes
27.02.2005 20:20:45
Itse olen ajatellut niin, että hommaan hyvät kamat sitten kun osaan oikeasti soittaa. Tai sitten kun on rahaa.
Lord of the strings
27.02.2005 20:22:50
Sitäpaitsi Stratocaster ei oo mikään superhuippukitara.

Älä viitsi puhua paskaa.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
...And Justice For All
27.02.2005 20:26:59 (muokattu 04.03.2005 18:24:42)
Älä viitsi puhua paskaa.

No, stratoja on monenlaisia. Kyllä huippustratojakin on toki. Tarkoitan kommentillani sitä että ketjun aloittajalla tuskin on esim vuoden 60´ stratoo? Eli stratoja on huippuja ja normaaleja. Mutta esim. Gibson Les Paul customit on varmaan luonnostaan aika hyviä keppejä? Minkä ketun takia mun kommentit väärinymmärretään aina?
Oukki
27.02.2005 20:46:48
No, stratoja on monenlaisia. Kyllä huippustratojakin on toki. Tarkoitan kommentillani sitä että ketjun aloittajalla tuskin on esim vuoden 60´ stratoo?

Jos ihan totta puhutaan niin soittelen tällä hetkellä vain Squierin Fatcasterilla. Joka on huono, kielet kankeat ja menee päivässä epävireeseen + painaa huomattavasti enemmän kuin normaali strato. Mutta kesä tulee, kesätyöt tulee ja myös kitara saattaa silloin vaihtua.
Ostinaatio
27.02.2005 22:43:27
No, stratoja on monenlaisia. Kyllä huippustratojakin on toki. Tarkoitan kommentillani sitä että ketjun aloittajalla tuskin on esim vuoden 60´ stratoo? Eli stratoja on huippuja ja normaaleja. Mutta esim. Gibson Les Paul customit on varmaan luonnostaan aika hyviä keppejä? Minkä ketun takia mun kommentit väärinymmärretään aina? :)

No onhan tuo hintansa puolesta toki totta. Mutta kyllä hyvä perusstrato on minusta huippukitara, siinä mielessä että ainakin tietynlaista musiikkia varten se on paras mahdollinen. Tuntuu, että ne lisäjutut on sitten vaan hinnanvuoksi keksitty.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
Nuages
27.02.2005 23:01:26 (muokattu 27.02.2005 23:04:20)
Kannattaa kitaraa ostaessa ottaa selvää, kuinka nopea kitara on kyseessä. Nopeuden saa yleensä selville kitaran mukana tulleista ohjelappusista ja jos näin ei ole, voi ottaa tarvittaessa yhteyttä maahantuojaan tai valmistajaan, joilta nopeustietoja voi kysellä kitaran sarjanumeron perusteella.

Kitaran nopeutta voi kuitenkin melko helposti myös itse lisätä mm. vaihtamalla nopeammat kielet, erikoisrakenteisella speed-tallalla tai vaihtamalla kitaraan nopeammat nauhat. Myös otelaudan voi käsitellä siten, että soittaminen muuttuu nopeammaksi, mutta siihen hommaan kannattaa laittaa joku asiansa osaava soitinrakentaja tai kitarateknikko.

Kitaransoittoa voi myös harjoitella.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
...And Justice For All
28.02.2005 10:24:32
No onhan tuo hintansa puolesta toki totta. Mutta kyllä hyvä perusstrato on minusta huippukitara, siinä mielessä että ainakin tietynlaista musiikkia varten se on paras mahdollinen. Tuntuu, että ne lisäjutut on sitten vaan hinnanvuoksi keksitty.

Joo, perus-straton "kykeneväisyyttä" en kiistä. Mua häirittee se että "Fender" julkasee joka vuosi uuden "Special 400th anniversary custom texas usa ultra star mega" stratocasterin. Joka vuosi uus malli joka eroo edellisestä suunnilleen virityspotikoiden värin mukaan. (ja hinnan mukaan) :)
Klezberg
28.02.2005 12:28:42 (muokattu 28.02.2005 12:30:32)

Niin olen myös aika alussa koko kitarahommassa, minulla on kavereita jotka soittavat pirun hyvin ja olen hyvin kateellinen heille ja tunnen välillä itseni nollaksi kun he soittavat metallicaa ym. aivan mielettömän nopeeta. Olenko ansainnut kuitenkin soittaa kunnon Fender Stratocasterilla :P.

No itselläni meni kymmenen ensimmäistä vuotta sähkiksen kanssa hukkaan LP-tyyppisten kitaroiden kanssa kun en saanut haluaamani soundia ennenkuin vaihdoin Stratoon. Tosin se oli Squier, ja vasta myöhemmin tuli oikea Fender kuvioihin. Mutta huono olen vieläkin, ja eipä ne kaupassa sanoneet että ei me sulle myydä kun olet noin huono 8-)
ravensoul
28.02.2005 12:29:13
Mukavampihan se on soittaa hyvillä kamoilla paskasti kuin huonoilla kamoilla paskasti. Ja kun ei niiden kitaroiden ostamiseen tarvi keltään lupaa hommata niinku ampuma-aseisiin. Jos olisi varaa, ni varmasti hommaisin übervermeet, vaikken osaakaan juur mittää.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Oukki
28.02.2005 13:14:06
Jos olisi varaa, ni varmasti hommaisin übervermeet, vaikken osaakaan juur mittää.

Ja kuitenkin olet joku Clapton Junior.
ravensoul
28.02.2005 15:04:21
Ja kuitenkin olet joku Clapton Junior.

Hoho! Repesin niin totaalisesti, että plussan ansaitsit.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Tami
04.03.2005 16:12:47

Jos ihan totta puhutaan niin soittelen tällä hetkellä vain Squierin Fatcasterilla. Joka on huono, kielet kankeat ja menee päivässä epävireeseen + painaa huomattavasti enemmän kuin normaali strato.

Moi!
Mäkin soitan squierilla ( affinity fat) johon olen päätynyt ( valitsin kaupassa n.10:n samanlaisen joukosta) vuosien saatossa . Tuo kitara maksoi uutena 200e ja olen ollut siihen äärettömän tyytyväinen. Squierin tultua myin fenderit pois koska niissä on turha seisottaa rahaa Logossa, koska kuitenkin soitan 99% keikoistakin tuolla squierilla.
Mun mielestä valitettavan useesti muusikoiden.netissä törmää siihen, että se varsinainen soittaminen ja sen harjoittelu tuppaa jäämään GAS:n ja kamojen ruuvailun alle. Eli kaikilla pitää olla putkivahvistin ja YYperkitara ennenkun kannattaa edes aloittaa soittoa. Toki perushyvät laitteet kannattaa aloittelijankin hommata, jottei soittoura katkea liian huonoihin vehkeisin joilla ei edellytystä jatkolle ole.
Töissä intissä - vikaa vintissä!!
elbowski
04.03.2005 17:10:57
Offtopik: ...AJFA älä tunge tota saatanan hymmäriäs joka kirjoitukseen.
Listen to Black Sabbath or DIE!!
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
...And Justice For All
04.03.2005 18:25:09
Offtopik: ...AJFA älä tunge tota saatanan hymmäriäs joka kirjoitukseen.

Offtopik part 2: selevä, muistetaan.
Etevä
04.03.2005 20:04:45

Se on oikeasti ihan sama. Tietysti voit mennä ja ostaa itsellesi loistokitaran ja todela loistavan vahvistimen, mutta kannattaa pitää mielessä, että kitara ei soita itse itseään; siispä hommansa osaava kykenee hyvänkuuloiseen esitykseen hieman halvemmallakin kitaralla. Kyllä sinä sitä Lokasuojakitaraa (Fender) voit soittaa, olit sitten kuinka aloittelija tahansa.

Hyväksi soittajaksi tulee vain opettelemalla.
-Tekijä
bibly
04.03.2005 20:07:36
itse olen todi surkea, ja mielestäni on aika hyvät soittimet sitten kuitenkin... :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)