Migo 21.01.2005 00:46:57 | |
---|
Elikkäs aivan olen uusi näitten floikkien kanssa. Joten kysynkin että lähteekö ne kielet irti tallasta kun ruuvaa auki ne ruuvit siitä hienovirittimien edestä?? Ne nimittäin näyttäis olevan ainoat mistä se kieli voisi irti lähteä. Vai? Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
Majesty 21.01.2005 02:57:03 | |
---|
- 20.8.1966 - 8.12.2004 - |
Migo 21.01.2005 11:04:41 | |
---|
http://www.greggrogersguitars.com/fld%20rose_orig.jpg Noita kuvan alalaidassa olevia juttuja ruuvaat, niin johan aukeaa. Kuvan ylälaidassa olevilla ruuveilla säädetään intonaatiota.Joo mutta tässä on nyt semmonen homma, että toi mun floikka ei ole saman näköinen kun ei siellä takapuolella ole tuollasia ruuvattavia juttuja.. Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
Mrezzye 21.01.2005 11:19:20 (muokattu 21.01.2005 11:20:17) | |
---|
Joo mutta tässä on nyt semmonen homma, että toi mun floikka ei ole saman näköinen kun ei siellä takapuolella ole tuollasia ruuvattavia juttuja.. Mikäs floikka se sellainen muka on? Jossain siellä takana ne ruuvit (kuusiokolo) pitäisi olla, jos ylipäätään on Floikka kyseessä. Ellei sitten ole ihan halvin kopiorytömalli, jossa ei edes ole tallan päässä lukitusta, vaan kielet vain työnnetään perästä sisään (ja samasta reiästä sitten poistettaessa uloskin tietty) katkomatta niitä palleroita sieltä kielen perästä. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
lapio 21.01.2005 11:35:07 (muokattu 21.01.2005 11:36:15) | |
---|
Pääpirteittäin kielten poistaminen tavanomaisen mallisesta Floikkatallasta tapahtuu seuraavasti: 1. Avaa kaulan yläpäässä olevat lukot (jos sellaiset on) kuusiokoloavaimella. Katso miten osat olivat kiini ja pistä talteen. 2. Löysää kieli virityskoneistosta. 3. Avaa tallan takaosassa olevaa ruuvia kunnes kielen saa otettua irti. Älä hukkaa sitä pientä tallapalaa joka piti kieltä paikoillaan ruuvin avulla. Katso miten se kieli oli siellä palan alla, että osaat laittaa uuden tilalle. Lisäksi: -Kielet kannattaa vaihtaa yksitellen, huomattavasti helpompaa saada kitara takaisin vireeseen. -Jos otat kaikki kielet pois laita jotain tallan alle ettei se ota pohjaan kiinni. Esimerkiksi 9V paristo tai sopiva legopala rakennelma. |
Noidan Nuoli 21.01.2005 11:36:25 | |
---|
Mikäs floikka se sellainen muka on? Jossain siellä takana ne ruuvit (kuusiokolo) pitäisi olla, jos ylipäätään on Floikka kyseessä. Ellei sitten ole ihan halvin kopiorytömalli, jossa ei edes ole tallan päässä lukitusta, vaan kielet vain työnnetään perästä sisään (ja samasta reiästä sitten poistettaessa uloskin tietty) katkomatta niitä palleroita sieltä kielen perästä. Varmaanki ihan joku lisenssifloikka. Eli ne kuusiokoloruuvit tulee ennen hienovirittimiä. Eli kyllä niiden avulla saa ne kielet ilman väkivaltaa poies. ----> www.nailbat.cjb.net ----> |
Migo 21.01.2005 11:43:25 | |
---|
Mikäs floikka se sellainen muka on? Jossain siellä takana ne ruuvit (kuusiokolo) pitäisi olla, jos ylipäätään on Floikka kyseessä. Ellei sitten ole ihan halvin kopiorytömalli, jossa ei edes ole tallan päässä lukitusta, vaan kielet vain työnnetään perästä sisään (ja samasta reiästä sitten poistettaessa uloskin tietty) katkomatta niitä palleroita sieltä kielen perästä.No no poeka. Toi on toi ltd kh-203. Voisin kuvan näppästä mutta en saa sitä tänne nettiin millään. Ei niitä kieliä kyllä sieltä perästäkään saa työnnettyä.. http://www.espguitars.com/sig_kirk.htm Kattokaa tuolta noiden floikkien erot verratkaa kh-203 ja kh-202 muihin kh malleihin. Noissa kahdessa on erillainen tuo systeemi kun ovat noita lisenssi floikkia. Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
Milkop 21.01.2005 12:35:48 | |
---|
-Kielet kannattaa vaihtaa yksitellen, huomattavasti helpompaa saada kitara takaisin vireeseen. Kaulan kunnon takia kannattaa myös vaihtaa ensin vaikka alin E ja sen jälkeen ylin E, sitten A ja sen jälkeen H jne. Kaula voi tykkää huonoa, jos vaihtaa kielet suoraan (järjestyksessä) paksuimmasta ohueen. Tai näin olen ainakin itse tehnyt. "I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell |
midprice 21.01.2005 13:36:17 | |
---|
No no poeka. Toi on toi ltd kh-203. Voisin kuvan näppästä mutta en saa sitä tänne nettiin millään. Ei niitä kieliä kyllä sieltä perästäkään saa työnnettyä.. http://www.espguitars.com/sig_kirk.htm Kattokaa tuolta noiden floikkien erot verratkaa kh-203 ja kh-202 muihin kh malleihin. Noissa kahdessa on erillainen tuo systeemi kun ovat noita lisenssi floikkia. Tuolla sivulla olevan kuvan perusteella (lähikuva floikasta, kh-203:n kohalla) päättelisin että kieli tosiaan irtoaa kun sitä ruuvia aukasee mikä on kiinni siinä samassa metallinpalassa missä kieli on kiinni, eli perästä katsottuna hienoviritin ruuvin jälkeen pitkällään makaava ruuvi, ennen kieltä. |
Migo 21.01.2005 13:44:01 | |
---|
Tuolla sivulla olevan kuvan perusteella (lähikuva floikasta, kh-203:n kohalla) päättelisin että kieli tosiaan irtoaa kun sitä ruuvia aukasee mikä on kiinni siinä samassa metallinpalassa missä kieli on kiinni, eli perästä katsottuna hienoviritin ruuvin jälkeen pitkällään makaava ruuvi, ennen kieltä. Joo se on kyllä pakko olla.. Kun ei siellä takana mitään ole..Tuskinpa siitä mitään kauheuksia tapahtuu..no kokeilen avata..Pitääkös noita hienovirittimiä ´pyöritellä ennenkuin avaa sen kielen?? Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
lapio 21.01.2005 14:38:02 | |
---|
Joo se on kyllä pakko olla.. Kun ei siellä takana mitään ole..Tuskinpa siitä mitään kauheuksia tapahtuu..no kokeilen avata..Pitääkös noita hienovirittimiä ´pyöritellä ennenkuin avaa sen kielen?? Ei tartte, löysäät sen irroitettavan kielen sieltä kaulan virityskoneistosta. |
Majesty 21.01.2005 14:48:15 | |
---|
Joo se on kyllä pakko olla.. Kun ei siellä takana mitään ole..Tuskinpa siitä mitään kauheuksia tapahtuu..no kokeilen avata..Pitääkös noita hienovirittimiä ´pyöritellä ennenkuin avaa sen kielen?? Mutta sitte ku lyöt uudet kielet, niin kannattaa sitä ennen ruuvata hienovirittimet palttiarallaa keskelle, että niistä löytyy viritysvaraa. - 20.8.1966 - 8.12.2004 - |
Migo 21.01.2005 15:11:15 | |
---|
Eli selvyyden vuoksi laitoin kuvan tallasta tuonne mun omaan kuvaan käykää kattomassa. Kyllähän se siltä näyttäis, että siitä ne aukeaa.. Eikö?? Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
midprice 21.01.2005 15:15:00 | |
---|
Eli selvyyden vuoksi laitoin kuvan tallasta tuonne mun omaan kuvaan käykää kattomassa. Kyllähän se siltä näyttäis, että siitä ne aukeaa.. Eikö?? Jesh, kyllä ne tuon kuvan perusteella on ne ruuvit jotka näkyy siinä hienovirittimien yläpuolella ennen kieltä. |
Migo 21.01.2005 15:20:23 | |
---|
Jesh, kyllä ne tuon kuvan perusteella on ne ruuvit jotka näkyy siinä hienovirittimien yläpuolella ennen kieltä. Nonni nyt selvis tämäkin. Kiitos kaikille olitte erittäin reippaita. Pitihän tämä kysyä kun en itse ollut varma. Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
hegemon 21.01.2005 16:34:33 | |
---|
Kaulan kunnon takia kannattaa myös vaihtaa ensin vaikka alin E ja sen jälkeen ylin E, sitten A ja sen jälkeen H jne. Kaula voi tykkää huonoa, jos vaihtaa kielet suoraan (järjestyksessä) paksuimmasta ohueen. Tai näin olen ainakin itse tehnyt. Itse olen tehnyt niin että ensin ohuin E pois, uusi tilalle ja sen jälkeen H, uusi tilalle, sitten, G jne. p.s. Niin ja kitaraahan ei tietysti saa jättää kielettömäksi pitkäksi aikaa |
Explorer 23.01.2005 00:21:27 | |
---|
Kaulan kunnon takia kannattaa myös vaihtaa ensin vaikka alin E ja sen jälkeen ylin E, sitten A ja sen jälkeen H jne. Kaula voi tykkää huonoa, jos vaihtaa kielet suoraan (järjestyksessä) paksuimmasta ohueen. Tai näin olen ainakin itse tehnyt. On muuten aivan sama. Itse olen aina vaihtanut kielet näin: - koko vanha kielisatsi irti - mahdollisesti otelaudan öljyäminen - uudet kielet kiinni - viritys Eikä yksikään kitaran kaula ole mennyt väkkyrälle. Puuta ne kaulat on, ei se puu nyt yhtäkkiä minnekään väänny. This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |
midprice 24.01.2005 15:22:36 | |
---|
On muuten aivan sama. Itse olen aina vaihtanut kielet näin: - koko vanha kielisatsi irti Paitsi jos floikkakepissä repii kaikki vanhat kielet ensin irti, niin saattaapi se talla pudota paikaltaan ja siinäpä on aloitteleva pikkukitaristi ihmeissään. (hymiö vaikka tähän) |
Explorer 24.01.2005 17:29:53 | |
---|
Paitsi jos floikkakepissä repii kaikki vanhat kielet ensin irti, niin saattaapi se talla pudota paikaltaan ja siinäpä on aloitteleva pikkukitaristi ihmeissään. (hymiö vaikka tähän) Heh, joo. Floikan tapauksessa pitää blokata tallan blokki jousikolossa jollain kalikalla ettei se pääse liikkumaan. This fractal illusion burning away all structure toward the obscene. |
Migo 24.01.2005 20:56:45 | |
---|
Heh, joo. Floikan tapauksessa pitää blokata tallan blokki jousikolossa jollain kalikalla ettei se pääse liikkumaan. Niin mutta eikös ton voi jättää väliin jos vaihtaa yksitellen? Näin olen tämän homman ajatellut..? Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |