Aihe: Perushuoltoa ja termin kyselyä.
1
klowni
15.07.2004 15:30:23
jeps.

Huolto?:
Tässäpäs haluaisin kysäistä muutamia kitaran huoltoon liittyviä asioita, joten kaikki hyödyllinen tieto ja neuvo olisi tervetullutta. Ensinnäkin, en tiedä voisinko itseäni sanoa enää aloittelijaksi mutta nämä tuntuu olevan mielestäni perusjuttuja ja ajattelin tunkea nämä asiat tänne palstalle.

No niin, eli itselläni on ibanezin kitara(floyd rose talla) ja haluaisin tietää mitä kaikkea kitaran perushuoltoasioita minun täytyisi tietää jotka joka kitaristin tulisi osata? että ei tarvitse pelätä että kitara hajoaa joka päivä. Ja sit jos ei osaa huoltaa kitaraansa kunnolla niin miten usein kannattaa käyttää huollossa vai miten on asian laita? vai selviääkö pelkällä kielenvaihdolla ja tallan säätämisellä joka kerta vai? ja voiko talla kulua herkästi ja miten sen näkee jos näkee? kaikki neuvo tervetullutta.

Termi?:
Ja näin lopuksi haluaisin tietää mitä takoittaa termi "intonaatio"?

siinäpä se.
Mako
15.07.2004 16:27:13 (muokattu 15.07.2004 16:29:15)

Termi?:
Ja näin lopuksi haluaisin tietää mitä takoittaa termi "intonaatio"?

Huollosta kertonee joku osaavampi, tuota termiä voin selventää. Kyse on "hienovireestä", "konserttivireestä", rakkaalla lapsella on monta nimeä tässäkin tapauksessa. Eli termillä tarkoitetaan yksinkertaisesti ilmaistuna kitaran soimista vireessä kaikista kohtaa kaulaa.

Näin siis kitaransoiton ollessa kyseessä, muissa asiayhteyksissä termillä on muita merkityksiä.
"Kuka minä on, missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)