Aihe: Kitaravahvistimen ääni pätkii
1
Robert
16.10.2003 18:03:27
Mitäköhän vikaa vahvarissani on, kun jos se heilahtaa edes hiukkasen niin äänenvoimakkuus putoaa ja sieltä kuuluu ääni vain hyvin vaimeana. Sitten kun sitä heilauttaa (heilauttamisella tarkoitan siis pientä kosketusta) uudestaan, niin rupee kuulumaan taas ihan tavallisesti.

Vika ei ole kitarapiuhassa (olen kokeillut kaverin piuhalla), ei kitarassa (mikit toimii) eikä myöskään vahvarin plugissa johon kitarapiuha menee (olen sitä ronklannut eikä ääni pätki). Jonkinmoinen kosketushäiriö ilmeisesti jossakin? Avasin vahvarin äsken, ja kyllä siellä kaikki juotokset näytti olevan kunnossa.

Kyseessä on siis Marshallin Valvestate vs100.

Aappuva.
Mix sä niinqu luit tän?
Tubeman
17.10.2003 13:36:40
Mitäköhän vikaa vahvarissani on, kun jos se heilahtaa edes hiukkasen niin äänenvoimakkuus putoaa ja sieltä kuuluu ääni vain hyvin vaimeana. Sitten kun sitä heilauttaa (heilauttamisella tarkoitan siis pientä kosketusta) uudestaan, niin rupee kuulumaan taas ihan tavallisesti.

Vika ei ole kitarapiuhassa (olen kokeillut kaverin piuhalla), ei kitarassa (mikit toimii) eikä myöskään vahvarin plugissa johon kitarapiuha menee (olen sitä ronklannut eikä ääni pätki). Jonkinmoinen kosketushäiriö ilmeisesti jossakin? Avasin vahvarin äsken, ja kyllä siellä kaikki juotokset näytti olevan kunnossa.

Kyseessä on siis Marshallin Valvestate vs100.

Aappuva.

Kylmäjuotos jossain,vaan missä...
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
Robert
17.10.2003 14:00:31
Kylmäjuotos jossain,vaan missä...

Voisiko putki olla kärähtäny? Yksi putki siellä vahvistimen sisuksissa oli, joten olisikohan se syynä?
Mix sä niinqu luit tän?
Fortune
17.10.2003 17:58:27
Voisiko putki olla kärähtäny? Yksi putki siellä vahvistimen sisuksissa oli, joten olisikohan se syynä?

Siellä on se kosmeettinen etuasteputki, joka vaikuttaa vain särökanavaan. Jos vahvistin tekee tuota pätkintää puhtaallakin kanavalla, niin silloin vika ei ole putkessa.

Vie korjaajalle, kylmäjuotos tai irronnut komponentti/jakki/tms. lienee kyseessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)