Ihottuma 19.08.2003 18:23:44 | |
---|
Eli siis, valmistautukaa tyhmään kymysykseen. Eli, kitara on helppo virittää normaalisti e:hen (viritysmittarin avulla; koneella, siis), mutta haluaisin kitaran d-vireeseen. Viritysohjelmaan voi säätää vireen joka kielelle erikseen, miten sen haluaa, eli ei tarvitse painella esim. toista nauhaväliä, vaan voi näpäyttää vapaata kieltä. Ongelma on se, että virettä ei meinaa löytyä sitten millään kun viritän alaspäin. Vire heittää koko ajan eikä meinaa pysyä ok:ssa sitten millään. Eli mikäs nyt kun haluan sen d-vireen, mutta kun ei oikein meinaa onnistua. Eli pitääkö montakin kertaa virittää se siihen, että kitara "tottuu" uuteen vireeseen? Eh, toivottavasti joku saa jotain tolkkua tästä. :D |
DeathBlooms 19.08.2003 20:12:20 | |
---|
Jos sulla on sellanen "joustava" talla(eli vibrakampisysteemi), niin ne jouset löystyy kielen virettä alennettaessa ja samalla se taas kiristää muita kieliä..eli virität vaan tarpeeks kauan niin ne asettuvat paikoilleen.. -
" I'm praying for rain
And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way " |
Ihottuma 19.08.2003 20:29:37 | |
---|
Tack. Näin itsekin epäilin. |
Olli S. 19.08.2003 21:20:12 | |
---|
Kyllä se vie reilu parikymmentä minuuttia, ennen kuin se alkaa pysymään. Tietenkin aika kasvaa, mitä kauemmaksi perusvireestä mennään. Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa. |
Ihottuma 19.08.2003 22:14:52 | |
---|
Kitos kitos, nyt sitä ollaan taas hiukan viisaampia. |
T.S. S L A Y E R 20.08.2003 08:32:42 | |
---|
mut sit taas se talla jää aika alas sinne jos ei halua jousia säätää. kun se vaikeuttaa hivenen soittamista kun kielet on mikeissä kiinni. On kyllä tavan whittumaisia noi floikka tallat. yleensä laitan sen lukkoon ni hoituu hetkessä viritys. |
Fortune 20.08.2003 09:17:37 | |
---|
Kiinteä talla on tosiaan aika pop noita erikoisvireitä (niin pudotettuja kuin avoimia) käytettäessä. Ei floikkakepeillä tullut kuin hulluksi noiden kanssa, mutta akustisessa on nykyään lähes aina jokin avoin vire. "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" |
Heart Of Steel 21.08.2003 15:22:20 (muokattu 21.08.2003 15:25:17) | |
---|
Luulen (no emmä mitään luule, mä tiedän) että kyse ei ole siitä että vire vaihtelisi, vaan paskasta viritys-softasta tai liian heikosta äänenvoimakkuudesta. Eihän se skeba nyt sillain elä että mittari heiluu eestaas. edit: Tässä siis oletin, että mittari ei pysy ok:ssa ollenkaan ("arpoo virettä") "Nobody tells a Man how to play." |
Fortune 21.08.2003 15:24:53 | |
---|
Luulen (no emmä mitään luule, mä tiedän) että kyse ei ole siitä että vire vaihtelisi, vaan paskasta viritys-softasta tai liian heikosta äänenvoimakkuudesta. Kysymys ei ollutkaan tästä ilmiöstä, vaan siitä, että viritetään ja hetken päästä kieli on epävireessä. Tämä johtuu nimenomaan siitä, että kokosävelaskelen pudotus vaatii varsinkin kelluvan tallan kanssa useimmiten säätötoimia (ja muutenkin vireen vaihto, niitä kieliä saa viritellä ja venytellä moneen kertaan ennenkuin alkaa pysyä. "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" |
outo_O 21.08.2003 20:13:06 | |
---|
paskaset kielet tekee tota vireen heittelyä puolelta toiselle.. Minä: "Saan varmaan pari plektraa ottaa kaupan päälle?" Myyjät yhteen ääneen:
Myyjä1: "en voi ylittää valtuuksiani.."
Myyjä2 "ota pari siitä" |