Aihe: Onko kitaran piuhojen liittimissä yleensä parin millin pituusero
1
Desmond Jones
21.07.2003 13:53:33
Onko kitaran piuhojen liittimissä yleensä parin millin pituuseroja? Tuntuu siltä, että tossa yhessä stratossa toimii toinen piuha ja toinen ei, mut en oo nyt ihan varma, eikä se kitara nyt oo just tässä.

Onko tää ihan ite keksitty juttu, vai onko joku törmännyt joskus samaan?

Nyt tuli toi vähän tyhmästi, mutta se on kokeiltu yhellä piuhalla ja ei toiminu. Sit laitettiin noita adaptereita siihen väliin ja toimi muistaakseni paremmin.
kivi
21.07.2003 14:30:01
Onko kitaran piuhojen liittimissä yleensä parin millin pituuseroja?

Ei oo. Sen sijaan joissakin huonolaatuisissa plugeissa se plugiosa voi painua rungon sisään, jos eristeet pettää.

Koetapa tuleeko se ihan sormin vetämällä takaisin ulos?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
SirElwood
21.07.2003 14:49:15
Mullapa on sellainen kokemus, että kyllä on niissä voi olla. Meillä on bändin pa-räkissä kaikenlaisia piuhoja, ja siellä on muutama, joiden plugit ei mene riittävän syvälle jakkiin. Plugi jää tuon 2-3mm näkyville. Ei se tosin ole ainakaan pahoja toiminta häiriöitä aiheuttanut. Tätä joskus ihmettelin, mutta unohdin, kun siitä ei ollut harmia.
Desmond Jones
21.07.2003 16:15:08
Ilmeisesti niissä sitten on niitä pituuseroja. On ne vielä aika eri muotosia muutenkin kun niitä kattelee vierekkäin.

Mun omassa kitarassa on kyllä toiminu kaikki piuhat kaikkien eri päiden kanssa mitä oon kokeillu. Ehkä tommonen "deep dish jakki" on sitten vähän nirsompi noitten kanssa.
totaali
21.07.2003 21:48:38 (muokattu 21.07.2003 21:49:22)
Toisen otsikon alla jo asiasta aikaisemmin olen kertonut: Eroja on. Mun Pauli ei suostu ottamaan sisään yhden Scorpion-johdon toista päätä. Syynä on muovisen eristerenkaan paksuuntuma, siis selvä virhe. Vahvistin ei ole yhtä nirso, vaan hyväksyy tuonkin pään, joten en ole ruvennut viilailemaan.
Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)