Aihe: Basson hommaminen?
1
ulleli
01.07.2003 02:38:47
Kertokaahaan, te asiassa valaistuneemmat, pari vinkkiä. Haaveissa pyörii siis oman basson hommaaminen, mut on vähän tietämätön olo.

-Paljon siit kantsii maksaa (siis ite soittimesta + kaikista muista tarvittavista kamoista)?
-Mikä malli ois alottelijalle jees? (oon soittanu joskus aikoinaan 3 vuotta bassoo, mut siitä on jo vähä aikaa, eli kai mä oon alottelija? O.o)
-Uus vai käytetty? (näitten plussat ja miinukset)
-Muuta tietämisen arvosta..?
"Ponzuur lö zotilaz, mine poistu, kerto exit, silvuplee"
Incarnation
01.07.2003 10:25:55 (muokattu 01.07.2003 10:27:31)
Kannattaa Ibanez:in bassoja kattella. Hyviä aloittelijoille ja niillä pärjää kyllä hyvän aikaa. Käytettynä kannattaa hommata jos vaan mahdollista koska niitä saa vähän halvemmalla. Aina kuitenkin kannattaa olla mukana joku asiantuntija joka tarkastaa basson ammattilaisen silmällä. Siis mitään huonosointista ja naarmuista ei kannata hommata.
Kannattaa tehdä tarjous kauppiaalle haluamastasi bassosta ja vahvistimesta, siten VOI päästä vähän halvemmalla.
Älä sitten ahnehdi mitään huippuluokan bassoa ja vahvaria, ei huippuvehkeillä ihan aluksi tee mitään.
Oma suositukseni:
Ibanez GSR200 basso (omistan ja suosittelen)
Hartke B60 vahvistin, potkua riittää ihan hyvin aloittelijalle.

Ai niin, 500 euroa saa jo varmaan ihan hyvät kamat.
"Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!"
hemmo
01.07.2003 10:41:25

Kannattaa Ibanez:in bassoja kattella.

Ei sillä merkillä ole niin väliä. Kattele vaan niitä bassoja mikä näyttää ja tuntuu hyvältä.

Siis mitään huonosointista ja naarmuista ei kannata hommata.

Huonosointista ei, mutta naarmut eivät yleensä haittaa mitään.

Älä sitten ahnehdi mitään huippuluokan bassoa ja vahvaria, ei huippuvehkeillä ihan aluksi tee mitään.

Paskapuhetta. Jos aikoo soittaa vähänkään kauemmin, niin suosittelen jättämään sen ihan halvimman ritsan ostamatta. Jos ostaa heti hyvän ja hieman satsaa kamoihin, niin ei tarvii heti vaihtaa taitojen karttuessa. Ja jos ei soitto maita, niin hyvästä ja paremman hinnan myydessä.

Eli, osta niin hyvä käytetty kuin rahat riittää. Ja ota kokenut kaveri mukaan ostoaikeissa.
Säröä beibi!
ulleli
01.07.2003 18:17:12
Jeps, kiitos!
"Ponzuur lö zotilaz, mine poistu, kerto exit, silvuplee"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)