ukulaura 03.06.2012 13:33:23 | |
---|
Moi, Oon uusi ukuleleen soittaja. Hankin ukuleleen noin kk sitten. Opettelu on lähtenyt hyvin käyntiin, perussoinnut on hanskassa, mutta.. eilen virittäessäni en löytänyt enää C-kieltä.. Minulla on digitalalinen tunner ja C- tä virittäessäni löydän B, joka hyppää suoraan D:ksi, vaikka kuinka hitaasti kääntäisin namiskaa virityskoneistossa, sama juttu jos koitan tulla alaspäin D:stä. C:tä ei näy, vaan B vain löytyy. Muut kielet G, E ja A, löytyy ongelmitta.. Voisiko joku antaa vinkkiä, miten C löytyisi. Kiitokset etukäteeen! |
JoKo 03.06.2012 13:54:15 | |
---|
Viritä se C-kieli muiden kielten mukaan. Ylimmän kielen 3. ääni on C. |
ukulaura 03.06.2012 15:50:45 | |
---|
Kiitos. Täytynee siis luottaa omaan sävelkorvaan... tuner ei tosiaan anna kuin B tai D... mutta mielestäni kuulostaa melko samalta, jos painaa ylimmän kielen kolmatta väliä ja pelkkää C:tä.. tällä mennään :) |
urbancowboy 07.06.2012 18:42:46 (muokattu 07.06.2012 18:44:38) | |
---|
Ite soitellu Ukulelea pari vuotta, ja netistä löytyy kyl hyviä online tunereita. Mulle ei ainakaan ollut ongelmaa saada se vireeseen korvakuulolta. G-C-E-A. :) Kandee ainakin kokeilla ni kehittyy sävelkorvakin. Mut toi on kyl tosi hauska soitin ja kun hanskaa perussointuja, ni sit vaan katot jotain lempparibiisin skittatabeja ja siirrät soinnut ukelle. :) |
Kefiiri 07.06.2012 22:21:39 | |
---|
ukulaura: Minulla on digitalalinen tunner ja C- tä virittäessäni löydän B, joka hyppää suoraan D:ksi, vaikka kuinka hitaasti kääntäisin namiskaa virityskoneistossa, sama juttu jos koitan tulla alaspäin D:stä. C:tä ei näy, vaan B vain löytyy. Muut kielet G, E ja A, löytyy ongelmitta.. Voisiko joku antaa vinkkiä, miten C löytyisi. Kiitokset etukäteeen! Vaikuttaa siltä että sulla on kitaran virittämiseen tarkoitettu mittari, joka tunnistaa vain kitaran vapaiden kielten sävelet E, A, D, G, B (ja toinen E). Löytyisikö mittarista valintaa kromaattiselle asteikolle? |
weelie 12.06.2012 14:55:03 (muokattu 12.06.2012 14:59:40) | |
---|
Lataa "AP tuner", se on ainakin kromaattinen. Puhelimiin myös saa kromaattisia virittimiä (ainakin S60 puhelimiin ja Androideihin). Niin tai opettele korvakuulolta: My DOg has Fleas. :D Ja ukulelen voi virittää tietty myös ADF#B. :D Soi kovempaa kun on kirreempi! http://pickingjjcale.blogspot.com/ |