Aihe: vokaalien miksaaminen
1
stono
23.07.2009 21:05:52
miten laulua pitäisi miksata?

perus käytäntöni

aluksi eq- alapäät pois ja vähän yläpäätää ylemmäs(ärsyttävät taajuudet pienemälle)
sitten de-esseri- pahimmat ässät pois
sitten tarvittaessa x-noise- häiriöt pois
sitten kompura- korkea tresholdi ratio2:0 attack ja relase aika pienellä
sitten reverb- valmis vocal säätö vähän pienemmälle

siinä se sit olikiin
kertokaahan mielipiteitä ja vinkkejä että mitä minun pitäisi tehdä toisiin tai mitä muuta mun pitäisi tehdä?

apua kaivataan,.,.
Antti1
23.07.2009 21:16:31
stono: kertokaahan mielipiteitä ja vinkkejä että mitä minun pitäisi tehdä toisiin tai mitä muuta mun pitäisi tehdä?

Sun pitäisi unohtaa käytännöt ja ruveta kuuntelemaan mitä se oikeasti vaatii. Laulu alusta asti miksauksessa mukana ja sille mahdollisimman paljon tilaa. Sitten väistät kaikkia muita siitä tieltä vaan mahdollisimman paljon. Hyvä mikki, hyvä etunen, hyvä tila ja hyvä laulaja, niin sille signaalille ei tarvii tehdä yhtään mitään.

Jos se alkuperäinen mekkala ei ole mieluista, niin kannattaa vaihtaa lähtökohtaa. Jos tuntuu, että paremmaksi ei enää saa, niin sitten tehdään kaikki tarvittava. Tapauksesta riippuen voi olla ihan mitä vaan. Se mitä mä muuttaisin, kaikenmaailman noisefiltterit hevonkuuseen pilaamasta soundia. Jos on häiriöitä, niin poistat ne manuaalisesti sieltä vaikka leikkaamalla, tai kuminauha-automaatiolla jne. Jos tarviit kompuroita, niin paljon mietoja peräkkäin. Kaikuna kannattais kokeilla vaikka delayta ja platea omissa sendeissään. Säädä ne kaiut ite muuhun sopivaksi ja sendeissä sit tietenkin 100% wet.
Fuck this shit! It's gone too far!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)