Aihe: kielet
1
shred2000
17.09.2008 14:54:14
Etsin sopivaa paksuutta kitara kieliin.

Kitara on vireessä drop C eli paksusta ohuimpaan. C, G, C, F, A, C.

Kokeilin normi D vireessä Kerry Kingin 10-46+52 settiä ja tuntu aikas löysältä vaikka sit taasen soolot ja bendit lähti ehkä hiukan iisimmin..??
Aikasemmin olen soittanu Wylden 10-60 setillä drop B:ssä mutta nyt virettä nostan ja pitäis löytää hiukan Wyldeä kevyempi setti.
Yläpää on hyvä olla löysä mutta alapäähän pitää saada jäykkyyttä. (ja puhumme edelleen kitarankielistä..)
Tokihan voin tilata custom-setin mutta jospa ensin kokeilis jotain valmista mikä löytyy kaupasta ku kaupasta..

Vire on sama kuin esim Bodomilla droppi biiseissä, joten onko kellään tietoa millä kielillä ne soittaa? En tarkota et jos ne soittaa ni se sopii mulle mutta voi kokeilla ja sitä kautta hakee omansa.

Tuntuu et nykyään dunloppi mainostaa et kaikki soittaa 10-46 setillä. Ne uudet signature mallit..
Ja pitääkö paikkansa et Wylde OIKEESTI soittaa 10-60? Aika vahvasti meinaan bendailee noita pinchharmonioita paksuilta kieliltä..

Eli ehdottakaa ja kertokaa faktoja.

Kitara on floyd rose tallalla ja musiikkityyli mitä soitan ni metalli.

Kiitos taas!!
nannne
18.09.2008 13:05:38

Jos se wyldevaijeristo on liian paksu niin koita vaikka tommosta ku 56-11 punomattomalla G:llä. Se pysyy ainaki D-vireessä ihan ryhdikkäänä viellä.
Rimpitzki
19.09.2008 22:30:09 (muokattu 19.09.2008 22:41:22)
Alexi Laiho käyttää DR:n kieliä (COBHC:sta saatua tietoa). Aion jossain vaiheessa itekin niitä 10-kieliä kokeilla. Kuulemma Alexi Laiholta tulossa myös oma signaturekielisetti, vai olisiko jo tullutkin... Bodomi rulez!! = )

Ediitti: Vaihan muuten varmaan tässä kuussa nuo kielet D'Addarion 10-settiin (eli .010 - .046), joka on jo jonkin aikaa odotellut vaihtoa...
Living Twice. -Rock On!!-
shred2000
20.09.2008 18:45:13
Joo varmaan on tietty kaupoissa kohta ku Allun nimi myy!
Mut sehän täs just vituttaakin et kaikki noi signaturesetit on 10-46 ja en usko et artistit soittaa just noilla seteillä???????????

Täytyy hommaa oma signature just sellanen ku haluu ja tarvii ja rakastaa..
Jaava
20.09.2008 21:20:17
Mut sehän täs just vituttaakin et kaikki noi signaturesetit on 10-46 ja en usko et artistit soittaa just noilla seteillä???????????

Mä en nyt tiedä kenen signatureseteistä on kyse, mutta keskimäärin artistit soittaa ton paksusilla kielillä.

Ja miksi ostaa signaturesettejä? Mikset kokeile, mikä tuntuu hyvältä ja osta sen paksuisia kieliä?
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Rimpitzki
23.09.2008 19:37:38
Mä en nyt tiedä kenen signatureseteistä on kyse...

Alexi Laihon, Children Of Bodomin kitaristi-solisti

Ja miksi ostaa signaturesettejä? Mikset kokeile, mikä tuntuu hyvältä ja osta sen paksuisia kieliä?

Voihan ne signaturesetitkin olla hyviä ja jos on nii tekee sitten isona samanlaisen... =D
Living Twice. -Rock On!!-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)