Aihe: Kompakti sähköpiano?
1
Dunchad
29.03.2008 20:46:42
Eli on kova harrastuksen puute ja olen aina halunnut opetella pianoa soittamaan. Joskus lapsena on tullut sähköurkuja pimputeltua, mutta osaaminen oli Ukko-nooan tasolla. Ei mitään tietoa riittääkö kärsivällisyys pidempään opiskeluun, joten en haluaisi paljon rahaa soittimeen sijoittaa (olen vielä opiskelijakin). Eli tarvitsisin soittimen ihan perusteiden opetteluun, että ehkä jos harrastus säilyy pidempään voisin jopa maksaa pianon opetuksesta jollekin ja sitten harkita kunnollisen akustisen pianon ostamista.

Kuitenkin kun sähköpianoista olen lukenut täällä foorumilla, yleinen mielipide näyttää olevan, ettei kyseiset soittimet ole kovin hyviä verrattuna oikeaan pianoon. Ja useampaan otteeseen on joku maininnut, että voi harrastus kaatua siihen, että soundit ei kuulosta tarpeeksi hyviltä ja muutenkin fiilis olisi heikompi kuin aidossa pianossa.

Eli lyhyesti; kannattaako ostaa esim. tuollaista 300 euron kompaktia sähköpianoa (http://www.thomann.de/fi/yamaha_np30_b.htm) harjoittelu käyttöön vai pitäisikö unohtaa koko juttu ja yrittää uudelleen kun on opiskelut ohi, en asu enää 26 neliön yksiössä ja olisi varaa ostaa oikea piano?
Kaakatus
31.03.2008 13:46:10
Mitä jonkun verran olen tuota liikkeessä kokeillut ja täältä lukenut kommenttia (kosketinsoitin puolelta), on tuo hintaisekseen ihan hyvät pianosaundit omaava soitin, mutta vaikka kuva hieman hämääkin on tuossa ihan syna tatsi, eli mitään pianotusta ei ole. Omasta mielestäni tuo oli hieman parempi soittaa kuin halvat synat, mutta eihän sillä mitään tekemistä pianon kanssa ole. Kyllähän tuo voi soveltua tarkoitukseesi, jos ei ole varmuutta siitä soitatko pitkään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)