merirosvokissa 17.07.2007 16:43:39 | |
---|
Tervehdys, olen nyt kitaraa soittanut aktiivisesti ~2 vuotta ja säveltänyt paljon biisejä ja tämmöistä, että kokemusta musiikista ja sen tekemisestä löytyy jonninverran. Nyt tuli semmoinen tilanne että kavereiden rokkipoppoon rumpali lähti armeijan harmaisiin ja ehdotin porukalle että tulisin läpsimään kannuja heidän kokoonpanoonsa, mistä he innostuivat melkein enemmän kuin minä. Rumpuihin olen vähäsen saanut kosketusta ja treenaus olisi tarkotus aloittaa tässä pikapuoliin, mietin tässä että mistä treenaaminen on järkevintä aloittaa, miten treenata ja mitä treenata, mielipiteensä asiasta saa esittää vapaasti ja keskustella omista ja muiden näkemyksistä aiheeseen liittyen. TLDR; rumpuja pitäs opetella soittamaan, mistä alotan? Kiitos. http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal - I am amazing check me out i'm new your god guitar noobs. |
rintapek 17.07.2007 20:18:25 | |
---|
kavereiden rokkipoppoon rumpali ...TLDR; rumpuja pitäs opetella soittamaan, mistä alotan? Kiitos. Tähän vaikka minä voin vastata. 1. Hae vaikka kirjastosta esim Oilingin "rumpalin ABC" 2. Opettele peruskompit 3. Noilla pärjää vaikka kuinka pitkälle. Itse asiassa en tunne/tiedä ainuttakaan rumpalia, joka vetäisi peruskomppia liian hyvin. 4. Sovituksen tauot ja iskut kohdalleen. Jos nuo toimii, niin pärjäät hommassa seuraavat kymmenen vuotta. Ei välttämättä tarvitse mitään muuta. Rumpalin homma on kuitenkin yhdessä basistin kanssa pitää soitto kasassa, joten bassarinkäyttö ja komppi muutenkin on taitojen mukaan neuvoteltava basistin kanssa. Sitten kenties nyanssia kehiin. Hi-hatilla on kolme asentoa. Kiinni, auki ja sopivasti siitä välistä. Olen fossiili, joten säkeistössä kiinni ja kertsissä auki. Tai sitten säkeistössä kiinni- hihattiin ja kertsissä ridesymbaaliin, tai riden kupuun. Fossiilina edelleen; "raskaammissa" biiseissä kertsiin sitten kolmosella (virvelin päälle) crash- symbaaliin, tai ehkäpä kapulan varrella riden reunaan. Filliksi kelpaa simppeli tum, tum-tum, tai tu-du- dum, sekalaisesti tomeilla, bassarilla ja crashilla. Yllätys. Nuo ovat kovasti helppoja juttuja. Jos ne saat toimimaan, niin kelpaat rumpaliksi useampaankin bändiin. Siihen se helppous valitettavasti jääkin. Sitten kertaus: 1. Yksinkertainen on kaunista ja toimivaa 2. Basisti on paras ja ainoa kaverisi, muista että et soita yksin. Jos musatyyli vaatii **tunnopeaa tuplabasarimättöä, niin unohda suosiolla kaikki, mitä kirjoitin. Paitsi se, että peruskomppia ei kukaan vedä liian hyvin. One kind of music only - the good kind |
Shitmanek 18.07.2007 02:53:33 (muokattu 18.07.2007 02:54:09) | |
---|
Jos musatyyli vaatii **tunnopeaa tuplabasarimättöä, niin unohda suosiolla kaikki, mitä kirjoitin. Paitsi se, että peruskomppia ei kukaan vedä liian hyvin. Miksi? Peruskompistahan se tuplabassarimättökin lähtee. Eli kyllä nuo kaikki kannattaa opetella ennen tuplapedaalin kokoamista tai toisen bassarin sijoittelua :) M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party." |
Gomery 18.07.2007 08:55:32 | |
---|
Peruskomppia osaa soittaa kuka tahansa. Kaikki ei vaan jaksa soittaa sitä. Kun se on niin tylsää. Tiedän esim. yhen tosi kovan jazzrumpalin, joka soittaa joka biisiin jatsia vaikka ois mikä biisi. |
Sir Härö 18.07.2007 13:02:46 | |
---|
Miksi? Peruskompistahan se tuplabassarimättökin lähtee. Eli kyllä nuo kaikki kannattaa opetella ennen tuplapedaalin kokoamista tai toisen bassarin sijoittelua :) Mutta eikös se toinen bassari ole ihan hyvä siinä? Tottuu setin kokoon jos joskus tarttee vaikka sitten sitä toista bassaria... Tosin, melko Spinal Tappia vetää jäätävällä setillä käyttäen vain toista bassaria, haikkaa ja virveliä :) Turpa kiinni ja kuuntele!
"Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua." |
Shitmanek 18.07.2007 14:30:39 | |
---|
Mutta eikös se toinen bassari ole ihan hyvä siinä? Tottuu setin kokoon jos joskus tarttee vaikka sitten sitä toista bassaria... Tosin, melko Spinal Tappia vetää jäätävällä setillä käyttäen vain toista bassaria, haikkaa ja virveliä :) Tarkoitin lähinnä sitä, että ensin kannattaa opetella sitä yhtäkin bassaria käyttämään. Eikä se toinenkaan bassorumpu muuta settiä niin paljon että siihen pitäisi erikseen hirveästi totutella, asettelu muuttuu hieman, mutta periaatteessa siinä tulee vain yksi pedaali lisää. M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party." |
Johann Onn 18.07.2007 23:50:22 | |
---|
Rummut on muuten ihan hauska soitin, mutt kädet rakoilla, on hankalaa soittaa kitaraa. Meikäläinen tuntui saavan aina noita käsiin, jopa hanskat käsissä. Muutenkin, sormet meni aina todella jäy-kik-si. Ehkä johtui vääränlaisesta tekniikasta tai vääränlaisista kapuloista (= liian paksut / ohkaiset). |
merirosvokissa 18.07.2007 23:56:36 | |
---|
Rummut on muuten ihan hauska soitin, mutt kädet rakoilla, on hankalaa soittaa kitaraa. Meikäläinen tuntui saavan aina noita käsiin, jopa hanskat käsissä. Muutenkin, sormet meni aina todella jäy-kik-si. Ehkä johtui vääränlaisesta tekniikasta tai vääränlaisista kapuloista (= liian paksut / ohkaiset). Meikällä on nii raa'an duunarin käpälät että ei tätä ihoa rakoille enää saa, kiitos kaikille tähänastisista neuvoista, lisää saa pistää tietysti. http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal - I am amazing check me out i'm new your god guitar noobs. |
rintapek 19.07.2007 00:49:47 | |
---|
, mutt kädet rakoilla, , jopa hanskat käsissä. sormet meni aina todella jäy-kik-si. Ehkä johtui vääränlaisesta tekniikasta . Ehkäpä tekniikassa tai jossain sitten korjaamista. Olen vetänyt känsät kämmeniin ja vesikellot sorminiveliin lapiolla, maalikaapimella, teräsharjalla, rokkaraudalla tms työkalulla. Tarvittaessa pari laastaria ja keikalle. Ei nuo rakot häiritse tippaakaan, sormien jäykkyys kylläkin. Enemmän haittaa kitaralla tai haitarilla, kuin runpaloinnissa, kuitenkin. One kind of music only - the good kind |
IJarro 20.07.2007 00:47:11 (muokattu 20.07.2007 00:47:28) | |
---|
Peruskomppia osaa soittaa kuka tahansa. Kaikki ei vaan jaksa soittaa sitä. Kun se on niin tylsää. Tiedän esim. yhen tosi kovan jazzrumpalin, joka soittaa joka biisiin jatsia vaikka ois mikä biisi. Mäki tiedän yhen oikeesti hyvän rumpalin, joka soittaa sitä mikä ks piisiin sopii/kuuluu. Mikään ei ole hienompaa katseltavaa, kuin _hyvän_ rumpalin ilme, kun hän veivaa fiiliksellä sitä kaikkein yksinkertaisinta peruskomppia nauttien joka iskusta. Let's do some living after we die... |
Kefiiri 20.07.2007 09:48:20 | |
---|
Mäki tiedän yhen oikeesti hyvän rumpalin, joka soittaa sitä mikä ks piisiin sopii/kuuluu. Mikään ei ole hienompaa katseltavaa, kuin _hyvän_ rumpalin ilme, kun hän veivaa fiiliksellä sitä kaikkein yksinkertaisinta peruskomppia nauttien joka iskusta. Oikeasti hyvät rumpalit malttaa vetää yksinkertaisesti silloin kun soitettava kappale sitä vaatii. Se on tärkeä osa bändisoittoa, ettei sohlata turhan päiten. |
kapulat poikki 27.07.2007 12:39:23 | |
---|
Ni just se et soittaa biisiä ku nykyää se on joillaki ni et on aiva sairaan lahjakas rumpali ja sit ei osaa soittaa biisin mukana. Ja tuosta Tupla basarist et se on aiva musa tyylistä kiinni. Mä en oo vie mikää pro mut oon soittanu yhel ja oon tilaamas toista satsia rumpuja jokka yhistän et se on siitä kii millä tykkää soittaa. eikös se oo ni et kuinka on kiva soittaa. Jos haluaa yhel soittaa nopeesti ja hienosti ni Ludwig speed king tai ite jäykistetty pedaali on kova sana mäki oon tähä mennes käyttäny ite jäykistettyä single pedaalia ja se on varteen otettava vaihtoehto koska noit speed kingei ei tehä enää ja on aika haluttuja ja tyyrihiä jos se myyjä kilpailuttaa. Mul itel musa tyylin suuntaumus ajoit tulpa setin ja suuremman määrän symbaaleja ja tomei hankkimiseen. Se pedaaliki on ni henk koht juttu, mut se jäykistämisel saa noputta jos ei oo rahaa noihi nopeisii ja kalleihi singleihi ja ei halua soittaa kahel. Joku sano et se on mageempi elvistellä soittamista nopeesti yhel mut siinä kohtaa mul ei oo mtn väliä et se on soittajasta kiinni:) tässäkin on varmaa eri mielisyyksi joillakin mutta tämä minun mielipiteeni. joo näin |