Booombox 15.03.2007 22:17:42 | |
---|
|
discominister 16.03.2007 07:32:14 | |
---|
Jos koskaan päädyt vaikka kavereiden kanssa tilaamaan kimpassa Thomannilta, niin suosittelen Pyramid kieliä. Todella halpoja (3,11€/setti) ja parhaat kielet mitä minulla kitarassani (Yamaha ERG 121) on ollut. Mutta jos välttämättä tilaat tuolta, niin ottaisin itse D'addariot. |
Juzzu 16.03.2007 08:18:21 | |
---|
Tehtaiden ensiasennuskielet soisi vaihdettavan kyllä het jo ennen kuin kitaralla aletaan soittamaan nuottiakaan. Tuskin juuri palijon huonompia saat, ostat merkin kuin merkin. Pyramideja itse kokeilin joskus 90-luvun puolivälissä, silloin ne oli ihan susia, mutta tuskin samanlaisia enää on. GHS:iä saa myös halvalla, hinta/laatusuhde kohdallaan. DR:iä ostaisin jos ei hinnoilla olisi niin väliä. |
weelie 16.03.2007 09:53:53 | |
---|
Tehtaiden ensiasennuskielet soisi vaihdettavan kyllä het jo ennen kuin kitaralla aletaan soittamaan nuottiakaan. Tuskin juuri palijon huonompia saat, ostat merkin kuin merkin. Mun mielestäni tehdaskielet ei sinällään ole hjuonot, mutta monesti vanhat ja kuluneet. No mä olen käyttänyt Webstring(.com)sejä kun ne on halvimmat mitä olen löytänyt. :D D'Addariota myöskin. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
ravensoul 16.03.2007 16:31:52 | |
---|
DR:iä. D'addariot on paskaa, GHS:t on paskaa ja Ernie Ballit menee liian äkkiä huonoksi. Näin siis IMO. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Minä! 16.03.2007 16:40:57 | |
---|
Jos koskaan päädyt vaikka kavereiden kanssa tilaamaan kimpassa Thomannilta, niin suosittelen Pyramid kieliä. Todella halpoja (3,11€/setti) ja parhaat kielet mitä minulla kitarassani (Yamaha ERG 121) on ollut. Mutta jos välttämättä tilaat tuolta, niin ottaisin itse D'addariot. Muuten nuo Pyramidit on hyviä, paitsi että ainakin minulla ne katkeaa parin viikon käytön jälkeen. Itse suosittelisin Roto Soundin kieliä. |
musaniko 16.03.2007 18:18:43 | |
---|
DR:iä. D'addariot on paskaa, GHS:t on paskaa ja Ernie Ballit menee liian äkkiä huonoksi. Näin siis IMO. Kiinnostaisi tietää että mihin perustat väitteesi? DR:t on kyllä hyviä mutta itselläni on noi D`addariot ollu aina (soittanu kitaraa noin 4vuotta) ja pelittäny tosi hyvin. Ettei vaan olisi DR:t hyviä vain sen takia että niitä on *isot pojat* hehkuttanu? |
hullu_ukko 17.03.2007 00:42:26 | |
---|
Ettei vaan olisi DR:t hyviä vain sen takia että niitä on *isot pojat* hehkuttanu? Väitätkö siis että DR:t ovat huonoja? Kyllä ne mulla aivan hyvin ovat toimineet ja tykkään kovasti. En tosin yhtä kovasti kuin elixireistä, mutta kun Vaasasta ei saa elixirin ''hybridisettejä''. Ja niin.. En minäkään pidä D'Addarion valmistamista sähkökitaran kielistä. Miksikö en? En tiedä.. Eivät toimi mun käytössä. D'Addarion nylonkielistä tykkään kyllä sitäkin enemmän. Anteeksi OT M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK |
''Jos haluu heviä niin sitä ei tod millään romu stratoilla saa paitsi jos asentaa EMG:t ja kyllähän ne Richit on hevi kitaroita kun ne on niin pirullisen näkösiä ainakin ne sarvet siellä päässä.''- m4ss3 m/ |
tommiot 17.03.2007 00:49:11 | |
---|
DR:iä. D'addariot on paskaa, GHS:t on paskaa ja Ernie Ballit menee liian äkkiä huonoksi. Näin siis IMO. Mahtaa tulla paljon eroa siitä, kuka ne kielet pakkaa ja millaiseen pussiin =) Samaa paskaa eri paketeissa. Tällaisia huhuja oon ainakin kuullut, tiedä sitten... Elixir for the win. |
sus 17.03.2007 17:05:28 | |
---|
Mä en tiedä yhtää mitkä kielet mulla on. Lokakuussa ostetussa Squierissa taitaa olla vielä tehdaskielet ja Les Paulissa on vähän sitä sun tätä. Vaihdan kielet sillon ku katkee. The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...! |
ravensoul 17.03.2007 17:32:48 | |
---|
Kiinnostaisi tietää että mihin perustat väitteesi? Siihen, että olen huomannut käytössä joidenkin merkkien välillä melko selviäkin eroja. D'addarioista en tykkää sen takia, että niissä on liian "terävä" soundi (paskapuhetta, jos joku väittää ettei kielten välillä kuule mitään eroja). Jotkut väittää ettei ne kestä, mut ite en oo sellaista erityisemmin huomannut. GHS:t (Boomers) meni paskaseks tosi nopeesti eikä kuulostanu hääveiltä. EB:t on muuten jees mut ei mulla kestäny kovin kauan. Elixirit oli kokeilussa pari kertaa, nehän kestää puoli ikuisuutta mut en vaan tykänny siitä liukkaudesta. Ja niistä ku kuluu pikkauskohdalta se pinnoite ni tuntu vaikuttavan vireyteen ikävästi. DR:t on tähänastisista parhaat mitä on tullu vastaan, mahtava tatsi (etenkin bendeissä huomaa) ja sopivan pehmeä soundi. Pure Bluesit omasta mielestä parempisoundiset. Kesto nyt ei niissäkään ole paras mahdollinen mut se täytyy vaan sietää ku muuten ovat niin perhanan hyvejä. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
-J.- 18.03.2007 11:49:02 | |
---|
Itse suosittelen Dr-String -Merkkiä.. Dr:n .010 -setti toimii aivain loistavasti (Nimim. kokemusta on) Tosin toi .010 setti toimii parhaiten DGCFAD -virityksellä. Perus (EADGHE) ei toimi niin hyvin.. Perus viritykseen suosittelen Dr:n .009 -settiä E.Dropped 1 on DGCFAD If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
papitsu 18.03.2007 13:17:23 (muokattu 18.03.2007 14:43:27) | |
---|
Itse suosittelen Dr-String -Merkkiä.. Dr:n .010 -setti toimii aivain loistavasti (Nimim. kokemusta on) Tosin toi .010 setti toimii parhaiten DGCFAD -virityksellä. Perus (EADGHE) ei toimi niin hyvin.. Perus viritykseen suosittelen Dr:n .009 -settiä E.Dropped 1 on DGCFAD Mielipideasia. Joillekkin tuo 010-setti on liian ohut jo E-vireessäkin. Itsehän käytän EB:n 011-48 -settiä. Vieläkin saisi olla kyllä paksumpi alapää... PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Hepetintti 18.03.2007 13:59:20 | |
---|
Elixirin super lighti (.009 - .042) Parhaat millä oon tähän mennessä soitellu. Joo ja kitara on normi vireessä tai dropissa. Se mikä ei ole paskaa on ehdottomasti kusta. |
-J.- 18.03.2007 18:50:10 | |
---|
Mielipideasia. Joillekkin tuo 010-setti on liian ohut jo E-vireessäkin. Itsehän käytän EB:n 011-48 -settiä. Vieläkin saisi olla kyllä paksumpi alapää... Niin tietysti joo.. mutta riippuu mitä musiikkia soittaa. Soittaako Heviä vai jotain jazzia. Itse valitsisin kielet ( tai kielten paksuudet ) ainakin osittain sen perusteella mitä soitan If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
Boogierooster 19.03.2007 21:28:25 | |
---|
Thomannilta tilatessa pistän aina pari Dean Markley -settiä mukaan. Maksavat 4,11€/setti ja ovat hintaansa nähden loistavat kielet. |
Umas 20.03.2007 10:08:19 | |
---|
Blaah... sillon ku mä viä kokeilin elixiriä ne män poikki tosi nopeeta. Onko ne viä gore-tex pinnalla muutes? EB ei oo menny viä koskaan poikki. DRää varmaan kokeillaan seuraavaks joo... jos kerta niin hyviä o. |
Billsner 20.03.2007 11:05:26 | |
---|
Thomannilta tilatessa pistän aina pari Dean Markley -settiä mukaan. Maksavat 4,11€/setti ja ovat hintaansa nähden loistavat kielet. Pitää mullakin kehaista tuota Dean Markleytä. Hinta/laatu-suhde on kohdillaan ja tietääkseni ainoa valmistaja joka tekee 7-kieliseen settejä missä on valmiina punottu g-kieli. Assembled in blasphemy |
Don Make 21.03.2007 15:42:36 | |
---|
Blaah... sillon ku mä viä kokeilin elixiriä ne män poikki tosi nopeeta. Onko ne viä gore-tex pinnalla muutes? EB ei oo menny viä koskaan poikki. DRää varmaan kokeillaan seuraavaks joo... jos kerta niin hyviä o. Itellä oli Elixirit ja viikon kesti ennen ku katkes. Nyt mulla on DR:t ja hyvät on. ''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards |
Gizmo86 22.03.2007 19:03:02 | |
---|
Tänään tuli 4 x DR-- 10 settiä mut vaihdoin vast kielet ens kerralla laitan DR :) |