Aihe: vireennoususta kysymys??
1
arvid70
24.07.2006 22:14:13
Kertokaas ny viisaammat että miksi tossa mun yammun sx60 akustises nousee tua vire ihan "silmis" tuntuu että parit biisit soittaa ja mittari näyttää ihan päin vi..a noissa mun muissa kepeissä ei oo tullu vastaan moista, niin ja kielet on vaihdettu tehdaskielistä.

onko tossa vaan nua virittimet ihan suolesta vai mitä? niin ja vielä halvempi v70 toimii ainakin kun viimeksi soittelin sillä.

jotenki ottaa vaan kupoliin??!!

Terv: arvid
MITEN KALAT OVAT NIIN TUOREITA KUOLLESSAAN, KUN ELÄMÄN ENSIHETKILLÄ OVAT MÄTIÄ?
Fedrom
25.07.2006 00:31:47 (muokattu 25.07.2006 00:32:39)
Onks kielet tuoreet? Ootko venyttäny kielet loppuun asti? Jos oot, ni sit on vähän paha sanoa, koska eihän virittimen kovin herkästi pitäis virettä laskea.
oiva tumpeloinen
25.07.2006 00:37:59
Nouseeko se vire vain mittarin näytöllä, vai mitä sun korva sanoo?

Jos se vire nousee, niin mä veikkaisin pikkaisen ahtaita satulauria.
arvid70
25.07.2006 18:31:23 (muokattu 25.07.2006 18:34:47)

Nimenomaan mittarin viisari näyttää siis korkeempaa ääntä eli nousee, viisari pukkaa kaakkoon??

voikohan noille urille sitte tehä jotain ku samoja kieliä mä oon aina alkkareissani käyttäny eli Darcon 010-047 settiä

E: niin ja viikon nua o tos ollu ja jo yhen saanu poikki, mutta tota venytystä en varmaan ees osaa tehä ??
Murgo
26.07.2006 12:34:44

Punottujen kielien uria voi koettaa avartaa kielellä "viilaamalla". Lyijykynän hankaaminen uriin on myös usein ehdotettu keino.
Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää.
Cocktus
26.07.2006 18:29:51

Älkää nyt SatuLauria syyttäkö. Ei se ole sen vika jos on sulkijalihas vähän liian pinkeä.
Far Beyond Metal!
arvid70
26.07.2006 19:17:09
Älkää nyt SatuLauria syyttäkö. Ei se ole sen vika jos on sulkijalihas vähän liian pinkeä.

Just just..
zille
26.07.2006 23:54:35
Jospa talossas on niin kylmä ilma, että kielet kiristyy. :)
Vaikka keskenkertaasta koettaa tehä niin priimaa tuloo.
t-mies
27.07.2006 11:56:06
Kesä on ihmeellinen, varsinkin lämmin. Joka vuosi sitä ihmettelee miten tuoreet kielet elävät kesälämpimällä. Ilman kosteudella voi olla myös merkitystä. Ei kannata huolestua, se on normaalia. Varsinkin EADG -kielet elävät tuoreilla kielillä lämpimillä ilmoilla. Ainakin omissa kuusikielisissä ja kaksitoistakielisessä kielten merkistä riippumatta.
arvid70
28.07.2006 20:38:33
Kesä on ihmeellinen, varsinkin lämmin. Joka vuosi sitä ihmettelee miten tuoreet kielet elävät kesälämpimällä. Ilman kosteudella voi olla myös merkitystä. Ei kannata huolestua, se on normaalia. Varsinkin EADG -kielet elävät tuoreilla kielillä lämpimillä ilmoilla. Ainakin omissa kuusikielisissä ja kaksitoistakielisessä kielten merkistä riippumatta.

Just, kiitti vastauksesta, ja eniten ne on just nuo mainitsemas kielet että en vielä totaali paniikkiin mee.

Kiitti ja Kuitti.
MrSorbus
29.07.2006 13:51:49
Kesä on ihmeellinen, varsinkin lämmin. Joka vuosi sitä ihmettelee miten tuoreet kielet elävät kesälämpimällä.

Koha eio koskaa, kesällä kyrpiintyy kieliin ja talvella saa pelätä ettei akustinen halkee.
MN2073621
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)