Aihe: Rämisevät kielet
1
Ulko-Sami
23.07.2006 11:22:34
Minulla on nyt pari viikkoa vanha Ibanez RG 321 ja siinä oli alusta asti havaittavissa pientä räminää. Kun alkoi tuntua että räminä ihan hitaasti kasvoi ajattelin että on ollut niin kuivaa kun ei oo viikkoihin satanut. Nyt sitten olin mökillä muutamia päiviä ja eilen sateli ja illalla kun viritin kitaraa niin huomasin sen alkaneen rämistä niin paljon ettei sitä käytännösä voi soittaa. Etenkin ylä E ei meinaa soida lainkaan, rämisee vain.. En juurikaan ole havainnut mitään katsomalla mutta epäilen että kaula on kiertynyt/vääntynyt johonkin suuntaan. Kaula myös heiluu aivan aavistuksen ja työntämällä sitä eteenpäin erottaa selvästi että kielet nousevat. Nyt kaipaisin neuvoja niiltä joilla on kokemusta. Kannattaako viedä asiansa osaavalle korjaajalle katsottavaksi vai pitäisikö itse alkaa räpeltään? Ja ylipäätänsä mistä tällainen johtuu?
tommiot
23.07.2006 11:56:11
Kiristä kaulaliitoksen pultit. Katso tallastapäin onko kaula suora, jos ei niin säädä kaularautaa. Kielten korkeus voi olla yksi ongelma myös, mutta jos se räminä on vaan lisääntynyt niin veikkaan ettei se ole ongelma kuitenkaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)