Aihe: Apua kaivataan kieltenvaihdon yhteydessä tulleeseen ongelmaan!
1
Skebaholikko
18.01.2003 23:28:08

Elikkä olen nyt kokenut pienen ongelman johon kaipaisin apua. Vaihdoin juuri Ibanez Rg 570-malliseen kitaraani, jossa on siis kelluva Lo-Pro Edge talla, uudet kielet, ja nyt kun olen virittänyt kieliä niin tiukalle että ne olisivat normaalissa EADGBE-vireessä, talla on noussut jonkun verran korkeammalle kuin se oli ennenkuin vaihdoin kielet. Mitä on voinut tapahtua ja mikä olisi avuksi että tallan saisi pysyvästi matalammalle normaaliin korkeuteen? Voiko sillä tekijällä että laitoin nyt hieman edellisiä kieliä paksumman setin kitaraan olla merkitystä? Pitäisikö pohjasta sen tai jonkun muun tekijän takia rukata jousia jollain tapaa? Pitäisikö tallassa olevia namikoita jollain tapaa säädellä? Kaikki kokemus, arvailu, tieto ja vastaava on oikein suuresti arvostettua.
Let´s Go All The Way.....And Do IT Night And Day.....Khamoon, Let´s Get, Let´s Get, Let´s Get, Let´s Get ROCKED!
Fortune
18.01.2003 23:31:33
Jäykemmät jouset, jos vaihdoit paksummat kielet. Se on ratkaisu. Tai lisää jousia.

Elikä maalaisjärjellä lisää vetoa sinne persauspuolelle taistelemaan suurempaa kielten aiheuttamaa vetoa vastaan.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Dumb
18.01.2003 23:33:38

Voiko sillä tekijällä että laitoin nyt hieman edellisiä kieliä paksumman setin kitaraan olla merkitystä?

Nyt mä näkisin, että sä olet asian ytimessä.

8-)
Skebaholikko
18.01.2003 23:35:11

Nyt mä näkisin, että sä olet asian ytimessä.

8-)

Hoho ;)
Let´s Go All The Way.....And Do IT Night And Day.....Khamoon, Let´s Get, Let´s Get, Let´s Get, Let´s Get ROCKED!
Shoggoth
19.01.2003 02:00:11
Eikä kai välttämättä tarvitse uusia jousia hankkia, kun vaan kiristää niitä nykyisiä sieltä kitaran takapuolelta. Siis jos vaan varaa löytyy. Noin tuo minulla ainakin on toiminut.
http://koti.mbnet.fi/shoggoth/
Jabe
20.01.2003 14:43:09 (muokattu 20.01.2003 14:43:41)

Jemsitellä on hyvät ohjeet, jos enklannin kieli taittuu: www.jemsite.com . Siellä selostetaan kaikki edge -tallan säädöt, kieltenvaihdot jne. Jemsite on Ibanez -omistajan suorastaan pakollinen tietopankki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)