Aihe: House of the rising sun
1
laulava_hamsteri
31.01.2003 14:07:24 (muokattu 31.01.2003 14:18:55)
Niin siis ku ton kappaleen sointui oon soitellu, mut en millään saa siihen sitä rytmii, tempoo (you knows..?). Soitan vaan putkeen niit sointui ja rämpytän kerran peukalol, nii pitäiskö esim. tossa F:n jälkeen vaa rämpyttää lisää peukalolla ennen ku tulee toinen sointu..?

Am C D F
and its been the ruin of many a poor boy

Ja sit muutenkin et miten sitä tietää et kui mont kertaa peukalol (spektral) pitää rämpäyttää?

Kiitti jos joku viittii auttaa ku olen vähän tumpelo kitaran kanssa =)
Nuno
31.01.2003 15:19:34 (muokattu 31.01.2003 15:20:13)
Niin siis ku ton kappaleen sointui oon soitellu, mut en millään saa siihen sitä rytmii, tempoo (you knows..?). Soitan vaan putkeen niit sointui ja rämpytän kerran peukalol, nii pitäiskö esim. tossa F:n jälkeen vaa rämpyttää lisää peukalolla ennen ku tulee toinen sointu..?

Am C D F
and its been the ruin of many a poor boy

Ja sit muutenkin et miten sitä tietää et kui mont kertaa peukalol (spektral) pitää rämpäyttää?

Kiitti jos joku viittii auttaa ku olen vähän tumpelo kitaran kanssa =)

Alkuperäisversiossa muistaakseni on tehty näin: "Jokainen" sointu soitetaan ensin kerran eli vetäiset kerran ylhäältä alas ja sitten näppäät samaa sormitusta käyttäen yksitellen tässä järjestyksessä kieliä: G, H/B, E, E, H/B, G...Sama juttu joka soinnussa...Mutta kokeile omia jippoja myöskin...jotenkin eritavalla mikä kuulostaisi sinusta hyvältä...
Mielipiteitä on yhtä paljon kuin persereikiä... Jokaisella on oma!
noir
01.02.2003 13:46:38
Kuullostaa aika hyvältä, kun näppää alkuun soinnusta vain matalimman, plärää sitten koko soinnun ja sitten näppää tyyliin korkealta-matalalta-korkealta. Tai no... itsellä tuo loppu näppäily menee kuitenkin aika randomilla, mutta sinnepäin. Kokeilemalla hyvä tulee.
No pain, no delight.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)