Aihe: Soittamiseen siirtyminen perus nyky wannabe kitarismista.
1
Tsorri
18.03.2003 22:30:28 (muokattu 18.03.2003 22:32:05)
Okei. Tilanne on tämä:
Olen soittanut kitaraa pari vuotta tyyliin: etsin tabulatuurin-soitan ja opettelen intron plus pari väli riffiä. Sitten heitän tabun pois ja etsin uuden tabun. Käteen(--> aivoihin) ei ole jäänyt mitään paitsi jotain turhia biisien pätkiä. Sormet on ainakin päässeet pois alkukankeudesta, joka onkin ainut positiivinen puoli.

Noniin. Mitä suosittelette jotta minä seuraavaksi teen (tiedäntiedän.. iänikuinen kysymys joka, *ituttaa jokaista joka kuulee tämän).
Opisto? Yksityisopettaja? Jokin muu? Samaa rataa? Kertokaa plussia ja miinuksia kaikista mahdollisista vaihtoehdoista.
mathias
19.03.2003 02:30:19
Itse aloitin soittamisen samalla tavalla. Eli aluksi pätkä sieltä, toinen täältä. Sitten taitojen karttuessa huomasin, että osaankin soittaa yhä hankalampia pätkiä, ja lopulta kokonaisia kappaleita.

En ole koskaan ottanut soittotunteja, enkä ota. Haluan ottaa itse asioista selvää, oppia asiat omalla tavallani, ja näin kehittää oma tyyli. Joillekkin soittotunnit sopivat, mutta ei minulle.
funkypick
19.03.2003 09:13:55
Noniin. Mitä suosittelette jotta minä seuraavaksi teen (tiedäntiedän.. iänikuinen kysymys joka, *ituttaa jokaista joka kuulee tämän).
Opisto? Yksityisopettaja? Jokin muu? Samaa rataa? Kertokaa plussia ja miinuksia kaikista mahdollisista vaihtoehdoista.

Kuuntele levyjä ja soittele suoraan sieltä melodioita. Hae kirjastosta joku kirja jossa on teoriaa kitaran takaa katsottuna. Hae jotain nuottikirjoja joissa on tunnettuja biisejä ja tee niistä omia sovituksia teoriakirjoja apuna käyttäen. Etsi ihmisiä jotka tykkäävät samoista jutuista musiikissa kuin sinä. Alkakaa lyömään jotain hassuttelua kokoon. Jos on varaa, niin mene ihmeessä yksityisopetukseen. Tai mene opistoon jos pääset. Pyydä kaveria opettamaan. Mutta ennen yksityisopettajaa käy siellä kirjastossa ja katsele niitä kirjoja, että tajuatko niistä yksin mitään. Pyri jatkuvasti löytämään uusia asioita. Opettele musiikkityylejä joista et välttämättä pidä. Tai älä opettele. Opettele olemaan soittamatta tietyllä tavalla. Etc etc. Ja tärkein: Kuuntele paljon erilaista musiikkia.
You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough.
kunnasja
19.03.2003 15:10:26
En ole koskaan ottanut soittotunteja, enkä ota. Haluan ottaa itse asioista selvää, oppia asiat omalla tavallani, ja näin kehittää oma tyyli. Joillekkin soittotunnit sopivat, mutta ei minulle.

Kunnioitan päätöstäsi keksiä pyörä uudelleen. Soittotunteja ottamalla voisit tietysti säästää aikaa (ei kylläkään rahaa).

..Eikä sitten oteta tätä vittuiluna, vaan ihan yhtenä mielipiteenä muiden joukossa..
Fiery sunset, the clouds are no longer gray - Burning crimson that soothes all my pain - The sun is burning down - Visit: http://www.helionprog.com
lxi
19.03.2003 15:31:51

Jonkun mielestä saattaisi olla paradoksaalista voida sanoa, etteivät soittotunnit sovi itselle vaikkei koskaan ole yhtäkään ottanut.

Vaikka voihan se tietysti olla niin.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)