Aihe: tilitystä (ei tilutusta tai tillitystä)
1
sivupersoona
23.05.2003 23:17:32
on se kyllä hauskaa että olen oppinut edes yhden asian soittamisessa (joka on luultavasti itsestäänselvyys 98 prosentille orgaanisista eliöistä). Nimittäin opettelen soittamaan erästä näppäilykappaletta tabulatuureista ja ajattelin, että voin sitten kuunnella levyltä miten se oikeasti soitetaan. No kappas, tabulatuurit eivät yllättäen täysin vastanneetkaan levyn kappaletta, mikä oli todella rasittavaa. No kuitenkin, minun piti sitten itte yrittää tajuta miten ne erilliset pikkuosiot pitää soittaa, jotta se versio kuulostaa yhtenäiseltä ja olipa hienoa kun siinä jonkin ajan päästä jossain määrin onnistui. Tietysti valitsin hemmetin pitkän näppäilykipaleen, enkä ole vieläkään oppinut soittamaan sitä kokonaan mutta tämän olen tähän mennessä saanut siitä irti.
Spiridon
24.05.2003 00:51:53
Ihan mielenkiinnosta, mikä kappale?
kid ego
24.05.2003 13:29:16
Mä olen myös yrittänyt opetella Extremen More Than Wordsia ensin tabeista ja sitten levyltä, on se yllättävän vaikeaa. Ei ole niin helppo biisi, kuin voisi kuvitella, mutta onpa myös omasta laiskuudesta kiinni.
Do you really want to funk with me?
kaljaah
24.05.2003 18:34:43
mutta onpa myös omasta laiskuudesta kiinni.
Äläpä valita laiskuudestasi - minä olen ainakin kymmenen kertaa sinua laiskempi! Sain akustimen kitaran n. 9 kk sitten ja en osaa soittaa siedettävästi kuin neljä kappaletta! Tosin sointuja harjoittelin n. kuukauden. Olen ollut todella laiska tuossa soittamisessa/harjoittelussa ja nyt harmittaa. Ainahan sitä voi opetella ja harjoitella lisää, mutta harmittaa, kun tuokin ajanjakso, 9 kuukautta, meni periaatteessa hukkaan.
sivupersoona
24.05.2003 19:44:17
Ihan mielenkiinnosta, mikä kappale?

täällä oli joskus listaa hyvistä harjoittelukappaleista ja joku suositteli Classical Gasia. Vaikutti ensinäkemältä-ja kokemalta ihan järjettömän vaikealta, joten tämä näppäileminen piti kyllä alottaa When the saints go marching inistä.
sivupersoona
24.05.2003 20:28:33
Äläpä valita laiskuudestasi - minä olen ainakin kymmenen kertaa sinua laiskempi! Sain akustimen kitaran n. 9 kk sitten ja en osaa soittaa siedettävästi kuin neljä kappaletta!

täytyy sanoa tähän, että ei ole kyllä munkaan motivaatio mitenkään päätähuimaavaa. Soittotunnit ei siinä asiassa kauheasti auttaneet mutta niille oli pakko mennä. Oli nimittäin aika turhauttavaa kun ostin sen kitaran viime kesänä vähän ex tempore, en ollut ikinä soittanut enkä tajunnut mistään tabulatuureistakaan yhtään mitään. Kun tarkemmin ajattelee niin sehän oli suorastaan naurettavaa. Päädyin tietysti miettimään että onko järkevämpää pilkkoa kitara kirveellä vai tehdä siitä kukkalaatikko.
Purple Haze
24.05.2003 20:38:00
Mä olen myös yrittänyt opetella Extremen More Than Wordsia ensin tabeista ja sitten levyltä, on se yllättävän vaikeaa. Ei ole niin helppo biisi, kuin voisi kuvitella, mutta onpa myös omasta laiskuudesta kiinni.

Hmm, minusta se oikeastaan oli aika helppo biisi. Helpot otteet ja siirtymiset. Muistaakseni vaikeinta oli oppia ne tappingit ja nekin alko luonnistua heti kun otti levyn mukaan harjoitteluun. Kyllä se siitä luonnistuu kun vähän keskittyy.
"musiikki painaa huulet huulillesi ja miltei kuolet, äänet hävittävät ympäröivät huoneet ja tulevat luokse, minä äänessä ja ääni minussa, surullinen musiikki ei vain muistuta kipua, se on sitä kipua mitä mikään ei lievitä" Murmurecordings-äänestä
MeatPie
24.05.2003 21:21:31
Muistaakseni vaikeinta oli oppia ne tappingit ja nekin alko luonnistua heti kun otti levyn mukaan harjoitteluun. Kyllä se siitä luonnistuu kun vähän keskittyy.

On muuten aika harvinaisen turha kohta tuossa biisissä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)