Aihe: Kielten venyminen löysentäessä :)
1
James Mc Brown
08.05.2003 18:56:23

Siinä teille otsikkoa.

Mielestäni tämä kysmys kuuluu tänne.

Elikkäs kuinka haitallista noin kielten soinnin kannalta on ottaa kitara ihan täysin pois vireestä? Siis löysätä kielet niin, että jännitystä ei ole laisinkaan ollenkaan. Ovatko nämä kielet toimituksen jälkeen entiset, vai vaikuttaako löysääminen suurestikaan?

Täytyisi vähän laskea tallaa kun nämä kielet ovat niin kovin korkealla, eikä se suinkaan onnisti ilman kielten löysäämistä. En vielä viitsisi vaihtaa kokonaan koska A) setti on jokseenkin uusi B) Niitä uusia kieliä pitää hakea niin kovin kaukaa. (niin varastoonhan niitä ei voi tietenkään ostaa.. ei ei..)

Juu mutta jos jollakulla tästä olisi käytännön kokemusta niin olisin kiitollinen.
Sometimes I think that the surest sign that intelligent life exists elsewere in the universe is that none of has tried to contact us.
lxi
08.05.2003 19:21:02
Ei se niitä pilaa.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
Jake
08.05.2003 19:25:47
Kun kerran kielistä on puhe, niin jatketaan samaa topiccia. Onko kukaan satuttanut itseään kieltä virittäessään / venyttäessään?

Olen kuullut stoorin Pirates bändin vokalistista joka oli kuulema kieltä virittäessään saanut poikkimenneen kielen silmäänsä niin että näkö meni toisesta silmästä. Voiko tämä olla totta yleensäkään?
Antti1
08.05.2003 19:59:11
Kun kerran kielistä on puhe, niin jatketaan samaa topiccia. Onko kukaan satuttanut itseään kieltä virittäessään / venyttäessään?

Olen kuullut stoorin Pirates bändin vokalistista joka oli kuulema kieltä virittäessään saanut poikkimenneen kielen silmäänsä niin että näkö meni toisesta silmästä. Voiko tämä olla totta yleensäkään?

Voi olla totta. Mä sain kerran demoa nauhoitellessa ihan verta vuotavan haavan plekukäteen kovaa sooloa revitellessä kun joku kieli siinä sitten hurjimmassa venytyksessä napsahti poikki tietty..
Vihaan heitä, niitä, jotka sanovat: "Paperi on valkoinen." kääntämättä katsettaan. Vihakaan ei ole aitoa, en enää tiedä mikä on. -P. Karjalainen 2003
Lähikauppias
08.05.2003 20:12:49

Mulla katkesi kanssa kerran virittäessä ja osui silmäkulmaan. Siitä lähtien oon pelännyt silmien puolesta.

Eli voi olla totta hyvinkin.
slash88
08.05.2003 20:58:44

Mulla jäi pari kuukautta sitten takin vetoketju kieleen kiinni. Mulla meni sitten hermot sen kanssa ja leikkasin vetoketjun helvettiin ,kun ei sitä saanut siitä irti.
absqua
08.05.2003 21:06:23
Kitaran G-kielin katkesi kerran ja tuli aika voimalla aivan kohtisuorassa vasemman käden peukalon ja etusormen väliseen lihakseen suoraan sisään. Kieli upposi lihaan melkein sentin. Pakostikin siinä käväisi mielessä ajatus kielestä keskellä silmää... Onni oli myötä!
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
paavi
08.05.2003 22:00:13
Kitaran G-kielin katkesi kerran ja tuli aika voimalla aivan kohtisuorassa vasemman käden peukalon ja etusormen väliseen lihakseen suoraan sisään. Kieli upposi lihaan melkein sentin. Pakostikin siinä käväisi mielessä ajatus kielestä keskellä silmää... Onni oli myötä!

Mieluummin kieli poskella kuin silmässä, niinhän se on.

Olisikohan muuten Jimi Hendrixille käynyt kaikkien sormien välillä tuolla tavalla tapaturmanomaisesti? Kun joku kyseli täällä kerran, että oliko se Jimi tahallaan leikannut nämä "välilihat"...
Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut.
Peter Gunn
08.05.2003 22:03:56

Mikä juttu tuo Hendrixin sormista oikein on?
No onkos tullut kesä...
James Mc Brown
08.05.2003 23:34:54

Mikä juttu tuo Hendrixin sormista oikein on?

Maheilua maheilua.
Sometimes I think that the surest sign that intelligent life exists elsewere in the universe is that none of has tried to contact us.
Jurgen
09.05.2003 00:30:20
kysymykseen:
ei se mitään haittaa.. mutta ei niitä kuitenkaan kannata ihan päivittäin ruuvailla irti..

tapaturma.. :) :

kerran käviittelläni ku soittelin jotain sooloa ni meni jokin noista ohuista kielista kynnen alle.. sattui oleen aikas pitkät kynnet.. ja muuten sattui ihan kivasti..
larinparaske
09.05.2003 09:49:20

Mulla jäi pari kuukautta sitten takin vetoketju kieleen kiinni.

Hoo, voin kuvitella tilanteen;

-Tfulfaa auffamaa, mäen fääfe iffi !
-MITÄ sä oot oikein tehnyt ?

Jaa, se olikin kitaran kieli ?
I want to be the king and queen of cheese
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)