peikkomimmi 30.04.2003 11:33:37 | |
---|
mitä mä oon näitä teiän juttuja lukenu, nii mulla on jääny enemmän tai vähemmän se käsitys et kaikki naispuoliset kitaran rämpyttelijät joutais ambomaalle. onko kaikki oikeesti sitä mieltä? joku (anteex nyt ku en muista kuka..) sano suunnilleen niin et kitara=nainen. ja jos on kaks naista, nii kaikkihan tietää mitä se meinaa.. mä ite aloin pari kuukautta sitte soitteleen, mut vähemmästäkihän se into lopahtaa.. nii että mitäs sanotte, hankinko uuden soittimen vai/tai tyydynkö vaan kuuntelemaan näitä muita joilla on oikeus soittaa? |
MrQ 30.04.2003 11:37:22 | |
---|
Ei missään nimessä. Jatka toki soittamistasi, ja ole ylpeä siitä mitä teet. Jos täällä muutama v*tun idiootti maalaistollo käy riivaavan seksistiseksi niin jätä omaan arvonasa. Puollan harrastustasi sen minkä anonyyminä kykenen. |
Dumb 30.04.2003 11:39:18 | |
---|
Siis... hetkinen nyt! Ei täällä mun mielestä vallitsevana mielipiteenä ole mikään naiskitaristien vastaisuus!? Kyllähän naispuolisetkin voi kitaraa soittaa siinä missä me miespuolisetkin. Ei muuta kuin jatkat vaan treenaamista ja näytät kaikille epäilijöille, että kyllä ne tytötkin voi oppia soittamaan erittäin hyvin. 8-) |
Enffi 30.04.2003 11:42:52 | |
---|
se on vaan sitä miehistä sovinismiuhmaa. ei sellasista kannata välittää. tokihan nainenkin oppii soittamaan jos vain haluaa (Bonnie Raitt, Jennifer Batten). jotenkin vaan tuntuu siltä että nykymaailma on muotoutunut siihne käsitykseen että kitara kuuluu miehille ja viulu naisille. tiedän pari viulistipoikaa joille vittuillaan koko ajan soittimenvalintansa takia. naiset ovat tässäkin samanarvoisia kuin muutkin. ennen naista ei voitu edes kuvitella hevibändin keulakuvaksi ja nythän ne vetelevät Sinergyssä, Dark Moorissa, Opera IX:ssä, White Skullissa jne.. ja jopa paremmin kuin miehet. olihan white zombiellakin naisbasisti kuten John Mellencampillakin. perkele! naiset nousuun. naiset ovat kivempaa juttuseuraakin bändissä kuin ratanaulat basistit tai juopuneet rumpalit =) |
lxi 30.04.2003 11:54:12 | |
---|
Olipas provo. Kuka sanoi missä sanoi? Enpä ole huomannut. |
Chemo 30.04.2003 11:54:41 | |
---|
Ei täällä mun mielestä vallitsevana mielipiteenä ole mikään naiskitaristien vastaisuus!? Ei munkaan mielestäni. Nimim. "Donna R rulaa" |
JR 30.04.2003 11:54:59 | |
---|
Moi. Ei naiskitaristit ole yhtään sen enempää perseestä kuin mieskitaristitkaan. Yleisesti ottaen kuitenkin basistia hiukan kehittyneempiä, mutta ei normaalien ihmisten tasolla kuitenkaan. Harvassa toki ovat. Jatka toki soittamista ja unohda nuo sovinnistiset heitot. Itse oon leikilläni mieltänyt kitaran naispuoliseksi. Die gitarre saksaksi? eikös se ole feminiini muoto eli kitaran voi mieltää kuitenkin naispuoliseksi heh ja hyvät perustelut vai mitä :) JR |
Mage 30.04.2003 12:32:00 | |
---|
Naiskitarististeja on liian vähän. Ostin viikko sitten loistavan Thee ultra bimboosin levyn ja monet miesten tekeleet kalpenee sen rinnalle. Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink.
- RL Burnside |
Tmp 30.04.2003 12:42:37 | |
---|
Tuli katottua conania ja siellä oli white stripes vieraana(on koko viikon). Siinä on rumpalina nainen ja tuli ajateltua että olisi kyllä ihan mukavaa vaihtelua jos bändissä olisi mimmi. Basistiksi vois tulla, kun meillä joutais basisti kuitenkin vaihtoo(no leikki leikki). Ja nyt ei mitään kommenttia että "jaa basistix?!?! eikö muka kelpaa kitaraan?!?!". Kelpaa kelpaa, mutta silloin minä joutuisin väistymään ;) Ja taas tämmönen ennalta ehkäisevä kommenti. Basisti ei ole silmissäni vähemmän arvoinen kun kitara. Pointti? Enemmän kauniimman sukupuolen edustajia soittamaan kaikkia instrumentteja(eli muuhunkin kun keulahahmoksi mikin eteen). Olen 100% varma että naisilla voi olla vähän eri näkökulma asioihin ja rikastuttaisi bändi aivan varmasti. Jos joskus hankitaan viides jäsen niin vois olla kiipparisti tai sitten toinen kitaristi. En pistäisi ollenkaan pahakseni jos hän olisi nainen. Niitä löytyy vaan niin luvattoman vähän. Jatka vaan sitä soittamista, kohta soitat pojat pöydän alle ja silloin tulee halventavia kommentteja. Ne kommentit otat sitten kohteliaisuutena. "Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse |
Lennu 30.04.2003 12:51:29 | |
---|
Mitäs hyväksyntää tällä nyt haetaan? Kyllä kaikki saavat saavutuksillaan ja taidoillaan yhtä paljon huomiota sukupuolesta riippumatta. Vai saavatko? Ovat tähänkin mennessä saaneet, viitaten esimerkiksi ylläoleviin esimerkkeihin. Pikemminkin voisi sanoa, että huonoja mieskitaristeja on suhteessa enemmän kuin naispuolisia. Tokihan kaikilla ihmisillä länsimaalaisessa kulttuurissa on yhtäläinen oikeus harjoitella ja tulla hyväksi. Provo nyt on provo, mutta kuitenkin. |
KooAa 30.04.2003 12:58:48 | |
---|
Nais- ja mieskitaristit on YHTÄ perseestä. Tai ainakin siitä vierestä. HOHO ! Kannatan naiskitaristeja ja mieskitaristeja. Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Hornanturska 30.04.2003 14:05:00 | |
---|
Taitaa vain miehillä olla se että eivät kehtaa myöntää soittavansa huonommin kuin naiset ;) Mutta Jennifer Battenin kohdalla mun täytyy niellä kunnia ja sanoa että kyllä se muija osaa soittaa paremmin kuin minä... Vielä :D ...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa... |
superfly 30.04.2003 14:09:25 | |
---|
Harvassa ovat, mutta sukupuolella ei ole mitään tekemistä soittotaidon kanssa. Minä arvostan jokaista naista joka uskaltaa työntää itsensä miehiselle alalle. Nimetkääpäs lisää naiskitaristeja, kun ei tule nyt mieleen. |
Ossi 30.04.2003 14:27:51 (muokattu 01.05.2003 18:56:41) | |
---|
Nimetkääpäs lisää naiskitaristeja, kun ei tule nyt mieleen. Tässä muutama amerikkalainen: Nancy Wilson, Leni Stern, Lita Ford & Shannon Curfman. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
JR 30.04.2003 14:56:47 | |
---|
Erja Lyytinen,Heinie(Bitch alert),Sitten ne thee ultra bimboos,Bonnie Raitt,Jennifer Batten,Susanne Vega,Vixenin kitaristi,Banglesin kitaristi,Heartin kitaristi,TikTakin kitaristi jne jne. JR |
superfly 30.04.2003 15:07:48 | |
---|
Erja Lyytinen,Heinie(Bitch alert),Sitten ne thee ultra bimboos,Bonnie Raitt,Jennifer Batten,Susanne Vega,Vixenin kitaristi,Banglesin kitaristi,Heartin kitaristi,TikTakin kitaristi jne jne. Olihan siinä jo muutama. Tässä joukossa on muutamia, joita ei varsinaisesti kitarisina juuri arvosteta, lauluntekijöinä kylläkin. Sama se, ainakin itse arvostan aina enemmän juuri biisintekijää, en soittajaa. BTW: Kuka on Erja Lyytinen? Muut oli tuttuja. |
Walrus 30.04.2003 15:44:59 | |
---|
BTW: Kuka on Erja Lyytinen? Muut oli tuttuja. Blueskitaristi ja laulaja. Täytynee mennä Jämsessioihin tyttöstä kuuntelemaan. |
PIM 30.04.2003 18:30:23 | |
---|
Blueskitaristi ja laulaja. Täytynee mennä Jämsessioihin tyttöstä kuuntelemaan. Erjan ja Dave's Specialin kotisivut löytyy osoitteesta http://www.saunalahti.fi/dfloreno/daves/ . Bluesin saralta löytyy myös sellaiset nimet kuin Sue Foley ja Debbie Davies. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
Peki 30.04.2003 22:33:41 | |
---|
mun mielestä kaikki naiskitaristit on ihan perseestä ja mun mielestä on ihan turha naisten ees yrittää soittaa kitaraa. mitähän seuraavaks? naisille äänioikeus? "Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann |
PJS 30.04.2003 22:53:41 | |
---|
Kyllähän naiskitaristit on hyviä jos ne vaan on hyviä, se että hyviä nais kitaristeja on niin vähän johtuu siitä että niitä on niin vähän niitä naiskitaristeja yleensäkin, suhteellisesti ajateltuna hyviä naiskitaristeja on todennäköisesti saman verran kuin mies kollegoitaankin. Ja onhan ne naiset mukavampaa pändiseuraa, onneksi mein "bändissä" on puolet naisia, ja vielä pirun taitaviakin tuntuvat olemaan, sujuu pianot/huilut/laulut ja muut. Jeah. Juuri kun luulit unohtaneesi....PJS |