Vilho 29.04.2003 16:31:23 | |
---|
Ostin viime viikon puolella akustisen kitaran, jossa oli nailonkielet. Teräskielet taitaa olla kuitenkin kannattavammat, kun en soita klassista. Kärsiikö kitarani paljon, jos vaihdan nailonkielet teräksisiin? |
Kjukka 29.04.2003 16:54:32 | |
---|
Kärsiikö kitarani paljon, jos vaihdan nailonkielet teräksisiin? Kyllä kärsii. Nailonkielisen akustisen kaula ei kestä teräskielten suurempaa vetoa, ja pahimmassa tapauksessa räksähtää poikki. -juki Johnny is the kind of guy / who is always asking why / but we don't have the answers / so we have to lie -Olympic |
totaali 29.04.2003 18:17:21 | |
---|
Kitara hajoaa aivan varmasti. Joko kaula vääntyy/katkeaa tai talla napsahtaa irti kannesta. Älä siis kokeile. Jyrzä |
Fortune 29.04.2003 20:02:22 | |
---|
Ja tuo katkeaminen johtuu siitä, että teräskielisten kitaroiden kaulassa on kaularauta, joka "taistelee" teräskielten aiheuttamaa, nailonkieliä suurempaa jännitystä vastaan. Nailonkielisen kaulassa tätä rautaa ei ole ja tuloksena voi olla tuo *naps* ja itku. |
Congi 29.04.2003 23:16:18 | |
---|
Ostin viime viikon puolella akustisen kitaran, jossa oli nailonkielet. Teräskielet taitaa olla kuitenkin kannattavammat, kun en soita klassista. Kärsiikö kitarani paljon, jos vaihdan nailonkielet teräksisiin? Olisit ostanut aidon teräskielisen kitaran ;) Niin. Jos ei kaula katkee niin tallapala irtoo.. |
Kore 30.04.2003 06:00:04 | |
---|
FAQ?!! and there is no doubt
that one day he will be
where the eye of his telescope has already been... |
Fortune 30.04.2003 09:39:44 | |
---|
FAQ?!! Kyllä. |
Zarmo 30.04.2003 13:17:32 | |
---|
Minulla on kyllä nailonkielisestä landolasta väsätty kakkuvuokakitara, jossa on teräskielet. Pidän niitä kyllä aika löysällä. Ei ole muutamassa vuodessa vielä vääntynyt. Mutta en kuitenkaan suosittele. Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa. |
Mimi 30.04.2003 19:11:02 | |
---|
... joka "taistelee" teräskielten ... oliskos oikea sana vaikka "vastustaa" tai jotain... Tai aieuttaa vastaavan paineen, jotta kaula olisi "tasapainossa"... tai en tiiä mitä mä selkkaan... väsyny oon jo tähän aikaan illasta... per aspera ad astra |
Fortune 01.05.2003 12:56:03 | |
---|
oliskos oikea sana vaikka "vastustaa" tai jotain... Tai aieuttaa vastaavan paineen, jotta kaula olisi "tasapainossa"... tai en tiiä mitä mä selkkaan... väsyny oon jo tähän aikaan illasta... Siksi lainausmerkit. Eikä siellä kannata paineesta ainakaan puhua, jännityksestä pikemminkin.
|