Player 18.08.2003 19:37:13 | |
---|
Onks jossain päin internettiä sellaista sivua jossa olis sellanen taulukko josta näkis mikä nuotti vastaa mitäkin tabulatuuria? Täällä oon sellasen taulukon joskus nähny mut en oo löytäny vaik hakuakin oon käyttäny. Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
kalkkuna 18.08.2003 23:18:31 | |
---|
Onks jossain päin internettiä sellaista sivua jossa olis sellanen taulukko josta näkis mikä nuotti vastaa mitäkin tabulatuuria? Täällä oon sellasen taulukon joskus nähny mut en oo löytäny vaik hakuakin oon käyttäny. Hoh, kai nyt nuotit otelaudalla omaat? |
ulleli 19.08.2003 00:24:05 (muokattu 19.08.2003 00:24:37) | |
---|
Miten ois ihan mikä tahansa "kitaran alkeet"-teos tms lähimmästä kirjastosta..? "Ponzuur lö zotilaz, mine poistu, kerto exit, silvuplee" |
poppamies 19.08.2003 06:02:57 | |
---|
Onks jossain päin internettiä sellaista sivua jossa olis sellanen taulukko josta näkis mikä nuotti vastaa mitäkin tabulatuuria? Täällä oon sellasen taulukon joskus nähny mut en oo löytäny vaik hakuakin oon käyttäny. No kyllä olisi parempi minun mielestä oppia kieli kieleltä ettäkö mikä ääni tulee kun painan tästä tai tuosta. Opettele vaikka yks kieli kerralla. Sitten kun oot oppinut äänet neljästä paksuimasta kielestä osaat soittaa bassoa. Kun kaikki kuus on hallinnassa osaat soittaa kitaraa ;) "G-strings are for strippers" |
Player 19.08.2003 17:02:49 | |
---|
Siis kyllä ne osaan ku oon soittanu melkeen 2 vuotta. Mut tarkotan sellast taulukkoo mitä vois käyttää nuottien muuttamiseen tabulatuureiks esim. sen avulla pystyt kattoon jostai kirjasta miten soitat jotkut soolot ku oot ensin ne tabulatuureiks kääntäny Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
Definhel 19.08.2003 17:49:32 | |
---|
Eiköhä toi mene jo aika vaikeeks? etkö siis osaa nuotteja? vai tabulatuureja? I've been here and
I've been there
I've been in between... |
Player 19.08.2003 18:38:16 (muokattu 19.08.2003 18:59:46) | |
---|
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
TiLo 19.08.2003 19:10:06 (muokattu 19.08.2003 19:13:26) | |
---|
"Höh! Opettelempa taas lukemaan tekstit,ennenkuin alan sähläämään.... olit jo löytänyt tuon EXEL- taulukon. Anteeksi tötteröinti :)" Tarkoitatkohan tuollaista, mikä oli tuossa pari riviä alempana. "Tökkiikö nuotit tai oletko kenties täysin hukassa..?" Näköjään taulukko on poistettu, mutta mail to orpopiru, niin luulen, että saat haluamasi |
Player 19.08.2003 20:18:17 | |
---|
Joo niin siinä pääs käymään... Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! |
kivi 19.08.2003 21:49:53 | |
---|
Mut tarkotan sellast taulukkoo mitä vois käyttää nuottien muuttamiseen tabulatuureiks esim. sen avulla pystyt kattoon jostai kirjasta miten soitat jotkut soolot ku oot ensin ne tabulatuureiks kääntäny Hm? Kuulostaa omituiselta ajatukselta, koska ainoastaan kitaran viiden alimman ja parin ylimmän (bendit, nääs) puolisävelaskelen kohdalla on sellainen tilanne, että kitarassa on joku selkeä kohta sormittaa nuotti. Eli siis suurin osa kitaran neljän oktaavin äänialasta on otettavissa varsin monesta kohtaa kaulaa. Kuitenkaan riffi mitä soitat ei tod näk kuulosta hyvältä ja oikealta kuin yhdestä, enintään parista kohtaa. Kitara kun ei soi kaikkialta samoin. Ihmisen korva on siitä jännä värkki, että kohtuullisella treenaamisella se alkaa löytää itse ne oikeat kohdat, ilmeisesti jotenkin vertaamalla soitettavaa kuviota aivojen tietoon siitä, millaisilla otteilla eri kuvioita soitetaan. Järkevä tapa treenata korvaa on treenata soittamaan korvakuulolla. Tätä mä muuten olenkin aina miettinyt, miten joku tabulatuurientekokone muuttaa midin tabulatuuriksi, ja miten sitä voi soittaa? |
poppamies 20.08.2003 07:28:40 (muokattu 20.08.2003 07:32:24) | |
---|
Tätä mä muuten olenkin aina miettinyt, miten joku tabulatuurientekokone muuttaa midin tabulatuuriksi, ja miten sitä voi soittaa? No en pysty sanomaan muista "koneista" mutta mulla on ollut sellainen kun "TablEdit" käytössä kauan ja siinä määrittelet itse joko etukäteen tai jälkikäteen mistä nauhaväleisä kappale soitetaan, ja käytetäänkö avoimia kieli vaiko ei. Siinä pystyy määrittelemää vaikkapa jokaiselle tahdille oma laatikko tarpeen vaatiessa. Lisäksi siinä on sellainenkin toiminto kun "optimize fingerings" joka sitten ehdottaa kuinka joku paikka (tai miksei koko kappale) soitetaan näteimmin. P.S. Tuskin tarkoitit kysyä millä tavalla midiäänet muutetaan nuoteiks/tabulatuuriks yleensä, eihän? "G-strings are for strippers" |
orpopiru 20.08.2003 11:28:40 | |
---|
Jep, minulta saa sähköpostitse kyseisen taulukon. Minua se on auttanut. Taulukosta ei paljoa muuta hyötyä ole, kuin se että siitä löytyy ainakin ne paikat kitaran otelaudalla, josta viivastolla olevaa nuottia voi etsiä ja tapailla. Toisaalta, opeteltuani c-duuriasteikon löydän nyt kitaran otelaudalta ne nuottiviivaston nuotit jotka tuohon asteikolle mahtuvat. Sama toimii käänteisesti, osaan piirtää c-duuriasteikolta soitettavan sävelen viivastolle. Tämä oli helppo opetella ja samalla se kasvatti motivaation moninkertaiseksi vaikkei motiveissonin puutetta aikaisemminkaan ollut. Kannattaa tutustua aikaisempaan viestiketjuun, vaikka se oli lyhyt, siinä on paljon hyviä aineksia. -op- Is that the stars in the sky,
or is it rain fallin down? |