Aihe: Mistäs aloittaa?
1 2
Booligan
23.07.2003 23:02:34

Voisittekos te viisaat ja kokeneet neuvoa aloittelevaa kitaristia, että mistä kannattaisi lähteä? Siis, mitä biisejä te olette ensimmäiseksi opetelleet, mitkä olisivat hyviä ja kehittäviä kappaleita aloittelijalle? Pieni perustietämys on jo, osaan kymmenkunta sointua ja tulkita tabulatuureja. Kiitän kovasti. ;)
Doesn´t matter what you see Or into it what you read You can do it your own way IF IT`S DONE JUST HOW I SAY
Spiridon
23.07.2003 23:21:57
Itsekin olen aikalailla aloittelija, mutta voinnen silti suositella joitakin kappaleita.

Jos ei osaa vielä niin opettele Smoke on the waterin intro, Paranoid, Stairway to Heaven.

Jos olet ihan aloittelija melodian soittamisessa, niin tule taas kuukauden päästä kyselemään lisää piisejä.

Soinnut kuitenkin oli aika hallinnassa, joten ei noiden kappaleiden oppimiseen välttämättä sinulla tuota kuukautta mene. Ei raevinne enää pelätä että sormet kipeytyy.
Skinwalker
23.07.2003 23:39:33 (muokattu 23.07.2003 23:41:03)
Mitä musiikkia itse kuuntelet ? Voisin kuvitella että alkajalle on järkevämpääkin soittaa itse jo tavallaan ulkoa osaamiaan kappaleita, kunhan kyse ei ole mistään dream theatherista.

www.apulanta.fi linkin takaa löytyy kattavat tabit kyseisen orkesterin biiseihin. suht helppoja aloittelijallekkin saada kuulostamaan hyvältä.

EDIT: stairway to heaven on kyllä aika kinkkinen kappale. se alku on tosin helppo.
Skinwalker
23.07.2003 23:42:25 (muokattu 23.07.2003 23:43:02)
Mitä musiikkia itse kuuntelet ? Voisin kuvitella että alkajalle on järkevämpääkin soittaa itse jo tavallaan ulkoa osaamiaan kappaleita, kunhan kyse ei ole mistään dream theatherista.

www.apulanta.fi linkin takaa löytyy kattavat tabit kyseisen orkesterin biiseihin. suht helppoja aloittelijallekkin saada kuulostamaan hyvältä.

EDIT: stairway to heaven on kyllä aika kinkkinen kappale. se alku on tosin helppo.

EDIT2: ja onnea "uudelle" harrastukselle

EDIT: mä taisin nyt sekoittaa nappulat
jogo3000