outo_O 02.10.2003 20:31:25 | |
---|
saatttaa olla vähän tyhmä kysymys, mutta mitkä on yleisimmät temmot, mulle on jääny mieleen gp4 myötä 120, 144, 177, 195 mutta mitäs kaikkia niitä on? vai voiko ihan issekseen vetää vaikka 102.43 temmolla? B L A C K E N E D ! ! ! |
Fortune 02.10.2003 20:39:48 | |
---|
Niitä on tasan niin monta kuin rumpali keksii iskeä tai sekvensseri pystyy tikuttamaan. 0 ->suurehkon, äärellinen luku. |
Vilppu 02.10.2003 20:49:00 | |
---|
Temmolla tarkoitetetaan iskua per minuutti (esim. tempo 60 = 60 iskua minuutissa). Sinällään ei ole mitään yleisimpiä tempoja (noin iskujen tasolla) mitä täytyisi tietää, mutta olisi hyvä hallita kaikki temmot. Tarkoittaen sitä, että pysyy mukana biisissä riippumatta siitä, kuinka hidas/nopea se on. Karkeasti ottaen temmot jaetaan hitaisiin ( -> 80), mediumeihin (80-150) ja nopeisiin (150->), tosin nuo tempolukemat ovat enemmänkin suuntaa-antavia kuin lopullisia totuuksia. Vaikka yleensä ihmiset (varsinkin kitaristit ;-) jauhavat siitä, että pitäisi saada lisää nopeutta, niin myös hitaasti soittaminen on _todella_ haasteellista. Jos on vaikka tottunut jauhamaan asteikkoja temmolla X, niin kannattaa vaihteen vuoksi laittaa metronomi vaikka temmolle 30, ja kokeilla pystyykö soittamaan täysin taimissa. Raaka arvaus on, että harvemmalla sujuu ensi yrittämällä. Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
-Viivi- |
kid ego 03.10.2003 12:04:45 | |
---|
Temmot vai tempot? Veikkaisin jälkimmäistä. Tiluttaja on harvinaisen ruma lintu Afrikasta. |
baron 03.10.2003 12:20:58 | |
---|
Temmot vai tempot? Veikkaisin jälkimmäistä. Agreed! |
Vilppu 03.10.2003 12:53:20 (muokattu 03.10.2003 12:55:01) | |
---|
Temmot vai tempot? Veikkaisin jälkimmäistä. Tempo-sanan ongelma on, että se on kuitenkin jonkunasteinen lainasana. Riippuu aika paljon kontekstista, kumpi versio sitten kuulostaa omaan korvaan paremmalta. Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
-Viivi- |
kid ego 03.10.2003 13:02:05 | |
---|
Tempo-sanan ongelma on, että se on kuitenkin jonkunasteinen lainasana. Riippuu aika paljon kontekstista, kumpi versio sitten kuulostaa omaan korvaan paremmalta. Mitä vähemmän taivutusta, sen parempi ainakin mun korvissani. Temmot on tempoa-verbin (lyödä) toisen persoonan preesens-muoto; minä temmon, sinä temmot, hän tempoo. Tiluttaja on harvinaisen ruma lintu Afrikasta. |
Fortune 03.10.2003 15:05:14 | |
---|
Temmot on tempoa-verbin (lyödä) toisen persoonan preesens-muoto; minä temmon, sinä temmot, hän tempoo. Eihän tempominen tarkoita lyömistä, vaan kovaotteista repimistä. Esimerkiksi juuttunutta ovea voi tempoa. |
JMP71 03.10.2003 16:55:36 | |
---|
Viettääköhän jotkut ihmiset liikaa aikaa muusikoiden.netissä...? ;) Viittaan siis noihin ylläoleviin kirjotuksiin. Danilo haltiakumppaneineen viipyi iloisessa lutkassa iltatunnit ja osan yötä. -Elaine Cunningham, Haltialaulu- ;-) |
Fortune 03.10.2003 17:01:18 | |
---|
Viettääköhän jotkut ihmiset liikaa aikaa muusikoiden.netissä...? ;) Viittaan siis noihin ylläoleviin kirjotuksiin. Jonkun pitäisi tempoa minut pois verkosta. Ja kas, kuvatekniikan harjoitus ja Matlab sen tekevät, kiitos! |
Niskamies 03.10.2003 21:09:55 | |
---|
soitinpa kielitoimistoon ja kysyin äikänmaikalta: sekä temmot että tempo ovat oikein! myös voi sanoa että vikken auto, ja se on yhtä oikein kuin viken auto. "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
kid ego 03.10.2003 23:47:26 | |
---|
soitinpa kielitoimistoon ja kysyin äikänmaikalta: sekä temmot että tempo ovat oikein! myös voi sanoa että vikken auto, ja se on yhtä oikein kuin viken auto. Totta, niin kuin Sakken ja Saken. Tiluttaja on harvinaisen ruma lintu Afrikasta. |
Vilppu 04.10.2003 10:04:50 | |
---|
soitinpa kielitoimistoon ja kysyin äikänmaikalta: sekä temmot että tempo ovat oikein! myös voi sanoa että vikken auto, ja se on yhtä oikein kuin viken auto. Tuota voi jo sanoa äärimmäiseksi ratkaisuksi ;-). Tulipa tasapeli tällä kertaa... Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
-Viivi- |
Velko 04.10.2003 12:37:29 | |
---|
Minä olen kyllä vahvasti sitä mieltä että tuo taipuu "tempot". Ulkomaankieltähän tämä on, ei pidä ruveta soveltamaan mitään suomen taivutusjuttuja! Tempo - tempot. Ni. Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa. |
gnar138 06.10.2003 16:02:33 | |
---|
mä lähenkin tästä tempoilemaan rumpuneni pariin. tempoilla voi myös yleisesti vaan. i'm about to have a nervous breakdown. |