Aihe: Kertokaa minulle mandoliinista
1
Satis
06.11.2003 11:15:11
Eli homma menee näin:
Bändini miehet saivat eräänä kauniina päivänä päähänsä, että basistin (siis minun) pitäisi alkaa harjottelemaan mandoliinin soittoa. Kuulemma saataisiin joitain uusia sävyjä soittoon. Pulma on siinä, että mulla ei ole mandoliinia ja en tiedä ketään, joka sitä osais soittaa.

Sanoivat vielä, että koska osaan basson lisäksi soittaa viulua niin mandoliinin soitonkin pitäis luonnistua..Onko näin?
Tietenkin uusi taito on aina uusi taito ja kokeilunhaluisena tyttönä voisin mielelläni ottaa tämänkin urakan vastaan, jos vain joku ensin vähän jelppaisi.

Olisko ketään, jolla olis kokemusta ja halua kertoa mulle joitain perusjuttuja?
..Stiff Flavor..
Mase
06.11.2003 11:58:53
Periaatteessa mandoliinin soitto pitäisi onnistua, jos kerta osaat viulua jo soittaa... Virityshän niissä on molemmissa samanlainen, maniskassa vaan on tuplat kielet. Webistä löytyy varmaan aika paljon apuja soiton opetteluun, kirjoittelet vaan googleen "mandolin lessons" tjsp. Ainakin tällainen linkki tuli ensimmäiseksi vastaan:
http://www.mandolincafe.com/lessons.html

Koskahan sitä itsekin jaksaisi perehtyä tuohon maniskaan, kotona on ollut jo jonkin aikaa sellainen pölyttymässä, harmi vaan että on mennyt rokin soittoon kaikki vapaa-aika ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)