doolittle 24.11.2003 11:35:35 | |
---|
Avaan suuni täällä ettei kaikki pro hemmot pääse nauramaan mulle..hoho. mut sellasta ongelmaa poden että kitaran kielet on ihan tajuttoman korkealla ja esim.tapping jutut on todella vaikeita sen takia. johtuuko tää ihan siitä että mun kitara on aika toivoton tapaus vai esim. väärän asetusten kielistä? lisäksi kielet poksuu oudosti ja kun ne alkaa paukkua niin kaikki niistä menee epävireeseen eikä keppi pysy muutenkaan vireessä, joka on todella raastavaa. Was ist los? "Tonight, I´m going to rock you tonight!" |
Eemil 24.11.2003 12:17:33 | |
---|
Ja jo legendaksi muodostunut ensimmäinen kommentti: Mikä kitara sulla on? Tai ainakin mikä tallasysteemi? Ja mikä helvetin kielet poksuu?! Torilla Ibanez S570wnsol 850 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200.
Tukekaa köyhää muusikkoa. |
poppamies 24.11.2003 13:59:30 (muokattu 24.11.2003 14:00:47) | |
---|
.. lisäksi kielet poksuu oudosti ja kun ne alkaa paukkua niin kaikki niistä menee epävireeseen eikä keppi pysy muutenkaan vireessä, joka on todella raastavaa. Was ist los? No minä yritän ottaa kantaa siihen "poksumiseen". Kuvittelisin että tuo poksuminen johtuu siitä että kielet takertelee siellä yläsatulan urissa. Sitten kun ne irtoaa niin kuuluu "poks" ja kieli menee epävireeseen. Eräs tapa välttää tällaista "poksumista" on se että muistaa aina virittää kieltä ylöspäin, ei koskaan siis laskea ja jättää se kieli siihen. Ymmärsitkö? Siis jos kieli on ylävireinen niin laske se reilusti alle oikean vireen ja lähde siitä nostamaan virettä oikeaan vireeseen. Ei koskaan laskemaan virettä oikeaan. Siis aina kiristämällä. No tulipa moneen kertaan selitettyä. "G-strings are for strippers" |
mikko k 25.11.2003 01:39:36 | |
---|
hmm..niin siis niitä kieliä kyllä voi(pitäs ainakin)laskee..eli tallassa on varmaan ruuvit mitä ruuvaamalla pitäs kielten nousta tai laskea..ja vois kyllä olla että sun kannattas käyttää sitä kitaraa jossain vähän laitettavana jos et ite ole varma noista jutuista.. |
doolittle 25.11.2003 12:51:28 | |
---|
Ja jo legendaksi muodostunut ensimmäinen kommentti: Mikä kitara sulla on? Tai ainakin mikä tallasysteemi? Ja mikä helvetin kielet poksuu?! Valaisen asiaa minkä pystyn: kitara kantaa merkkiä Hohner ja on tyyppiä ST-59 eli on köykäinen Stratocaster-klooni. Tallasta ei mitään tietoa, ostin käytettynä enkä tuolloin ymmärtänyt että sellaisilla ihmeellisyyksillä olisi jotain väliä.aika ammattilainen olen siis,instrumenttikauppias vedätti meikää ihan suvereenisti :) "Tonight, I´m going to rock you tonight!" |
Sir Härö 28.11.2003 14:34:17 | |
---|
Jos sul on mahis laskea niitä kieliä, ni muista laskea myös mikkejä. Laske ne kielet niin alas ku mahdollista. sit ku alkaa ottamaan nauhoihin kiinni ni sit on hyvä. (Kunhan ei ota nauhoihin kiinni) |