Jorges 12.11.2003 13:05:41 | |
---|
Moi! Tarkoitus olis hankkia otsikon mukainen kitara Helsingistä uutena. Hinta välillä 350-400+ euroo. Minkä merkkinen tarjois rahalle vastinetta ja mistä kyseisen soittimen sais? Tarkoitus olis mikittää myöhemmin, mut nyt ajattelin laittaa rahat pelkkään kitaraan vaikka maksais ton 400 tai enmmän. Oon soittanut n. 6 vuotta ja tulis jokseenkin näppäilyyn joten päättele mitä kannattaa tarjota.. Kiitos kovasti vastanneille ja saa vittuillakin mun omatoimisuudesta! |
Mase 12.11.2003 13:48:14 | |
---|
Suosittelen tsekkaamaan ainakin Landolat, Pedersit ja Yamahat. Hinnat alkavat jostain 300e->, Iteltäni löytyy Pedersin Soloist ja olen siihen kovasti tyytyväinen, hinta uutena about 300e, mikitys 3-al eq:lla yms. Helsingin kaupoista en osaa mitään sanoa, koska vaikutan Tampereella, joku toinen voi varmaan kertoa noista liikkeistä. Haulla löytyy varmaan aika paljon asiaa, ainakin tästä on ollut puhetta lähes joka viikko ;) |
Jorges 12.11.2003 14:24:00 (muokattu 12.11.2003 14:24:35) | |
---|
Luulen, että käyn tolla rahalla katsastamassa noi Landolat. Tosta Pedersistä en oikein löytänyt tietoja, mut hyvä tietää jos tulee vastaan. Kiitti. Ja totta, että tota hakua kannattaa käyttää... |
Mase 12.11.2003 14:38:05 | |
---|
Peders on itseasiassa Landolan halvempi sarja, jota tehtiin alunperin Peaveylle joskus 80?-luvulla... Poppamies muistaakseni kertoili tästä jossain... |
Jorges 12.11.2003 17:04:31 | |
---|
Ok. Voi olla, että päädyn tohon Landolan D-855:n. Näyttää ja kuulostaa hyvältä :D |
Jubi 12.11.2003 17:17:15 | |
---|
Tsekkaappa vielä Alvarezit Musamaailmasta. Helvetin hyvä hinta-laatusuhde!! |
Jorges 12.11.2003 17:51:27 | |
---|
Sähkiksen ostinkin tuolta Musamaailmasta tossa kesällä. Täytyy käydä tsekkaamassa noi Alvarezit. Kiitti vinkistä. nyt kun on rahaa niin ei haluis tuhlata sitä k...aan vaan ostan mielellään jonkun mistä ainakin jollakin kokemusta enemmän ku se muutama kymmenminuuttinen minkä liikkeessä soittaa. |
wellu 12.11.2003 20:12:35 | |
---|
Tsekkaappa vielä Alvarezit Musamaailmasta. Helvetin hyvä hinta-laatusuhde!! tai jos massia on käytössä vähän enemmän,samasta paikasta kannattaa katsastaa k.yairin skebat. Lyrics.Wasted time between solos. |
blastoff 12.11.2003 20:14:49 | |
---|
Tuolla rahallahan saa jo ihan hyvän kokopuu-kantisen akustisen. Itselläni on suurinpiirtein tuon hintaluokan (ehkä vähän kalliimpi) Ibanez ja siinä on mielestäni hinta-laatusuhde ihan kohillaan. Noista Alvarezeistä olen minäkin kuullut vain hyvää, joten kannattaa tsekata. Did you know that if you play New Kids On The Block records backwards... they actually sound better - Bill Hicks |
Lennu 12.11.2003 21:32:38 | |
---|
Ja se valmis mikitys on myös aika kiva lisä, jos sattuu pukkaamaan keikkaa. Tai ainakin kynnys siihen keikkailuun on matalampi, kun voi vaan pluggaa itsensä sekaan. Ne erikseen ostettavat, kaikuaukkoon skuffattavat on aika hanuriosastoa yleensä. Haluuhan kaikki tietenkin keikkailla? Ces chaussettes sont ã vous? |
Jorges 13.11.2003 12:51:53 (muokattu 13.11.2003 12:58:31) | |
---|
No hyvä kun tuli vinkkejä niin tietää mihin suunnistaa lauantaina. Mikitys olis tarkoitus asennuttaa jälkeenpäin. Eli tarkotan kiinteää mikitystä eikä niitä hetkellisesti asennettavia. Herttoniemessä ainakin on joku soitinpaja joka ottaa mikistä ja työstä n. 100 euroo. Noissa elektroakustisissa tuntuu toi hinta nousevan mikin mukana melkosesti joten ajattelin, että saan suhteessa paremman kitaran kun en tuhlaa nyt rahaa mikkiin??? Ja kaikkihan haluu keikalle :D Paitsi mä, musta tulee paras mökkilaiturikitaristi joten jos saan keikkaa myytyy sinne niin sitten... |
Mase 13.11.2003 13:15:32 | |
---|
Eikait se valmiiksi mikitetty nyt ainakaan 100e:tä enempää maksa kuin mikittämätönkään... Itse olen ainakin ollut tyytyväinen tuohon Pedersin valmiiseen mikitykseen, aika paljon tuota on tullut keikalla tarvittua, enkä ainakaan enää ostaisi edes akustista, jossa ei mikkiä ole... Testasin joskus 12-kieliseen akustiseeni tuollaista reikään asennettavaa irtomikkiä Shadow nimeltään (mallia en muista) ja se ei ainakaan kauheesti vakuuttanut. |
Jorges 13.11.2003 13:40:53 | |
---|
Joo, mut mä käsitin et toi jälkiasennuksena tuleva kiintee mikitys toimis. Ei oo tarkotuskaan laittaa sellasta joka tulee aukkoon. |
Lennu 13.11.2003 14:04:54 | |
---|
Joo, mut mä käsitin et toi jälkiasennuksena tuleva kiintee mikitys toimis. Ei oo tarkotuskaan laittaa sellasta joka tulee aukkoon. Kyllä se toimii. Ihan hienosti ajateltu. Laita vaan se satalappunen lisää siihen skitaraan ja laitatutat mikin jälkkepäin. Jos on tarvis. Ces chaussettes sont ã vous? |
Jorges 13.11.2003 14:16:48 (muokattu 13.11.2003 14:35:03) | |
---|
Kiitos Lennu :D Lauantaina sitten uuden kitaran ostoon. Onneks noi vaihtoehdot jäi muutamaan niin eiköhän sieltä se oma löydy. Kiitos vastanneille. |
Keke Urlaub 13.11.2003 22:51:46 | |
---|
Eikait se valmiiksi mikitetty nyt ainakaan 100e:tä enempää maksa kuin mikittämätönkään... Itse olen ainakin ollut tyytyväinen tuohon Pedersin valmiiseen mikitykseen, aika paljon tuota on tullut keikalla tarvittua, enkä ainakaan enää ostaisi edes akustista, jossa ei mikkiä ole... Testasin joskus 12-kieliseen akustiseeni tuollaista reikään asennettavaa irtomikkiä Shadow nimeltään (mallia en muista) ja se ei ainakaan kauheesti vakuuttanut. Elä ihmeessä tolla budjetilla osta sitä valmiiiksi mikitettyä vaan kunnollinen täysin akustinen. Saat paljon parempaa puuta/työn laatua sillä rahalla. Mikittää myöhemmin, jos tarpeen. "And if Warhol's a genius, what am I, a speck of lint on the penis of an alien buried in gelatin beneath the sands of Venus" -kC |
Jorges 14.11.2003 10:58:23 | |
---|
Elä ihmeessä tolla budjetilla osta sitä valmiiiksi mikitettyä vaan kunnollinen täysin akustinen. Saat paljon parempaa puuta/työn laatua sillä rahalla. Mikittää myöhemmin, jos tarpeen. Näin just oli tarkotus!!! |
Juice 22.11.2003 18:24:01 (muokattu 22.11.2003 18:54:37) | |
---|
Minä suosittelisin merkeistä Yamahaa, jolla on mielestäni erittäin hyvä hinta/laatu suhde. Landola ei kyllä anna ainakaan minun mielestä samaa vastinetta rahalle. Fazerilta(Kaisaniemi) löytyy molempia joten kannattaa käydä jos et ole vielä ostanut. Tosin en tiedä sanoa esim. tuosta Alvarezista, joka tietääkseni on aika käsite ainakin nailonkielisten joukossa. Kitaran mikityksestä sen verran, että jos mikki asennetaan kitaran sisälle niin siinä menee jotenkin vähän koko akustisen kitaran idea hukkaan. Ei kukaan kuuntele kitaraa kaikukopassa. Samoin noiden elektronisten kanssa(kuten sähkökitarassa). Paras tapa mikittää on varmasti kondensaattorimikillä ulkoisesti. Paskahädän kanssa aina pärjää. |
thebussypanthers 22.11.2003 18:25:37 | |
---|
jos haluut ostaa kunnon ehkä vähän hintavammankin ja oot kiinnostunu vanhasta kunnon rockabillysta,countrysta tai vaikka ihan vaa rockista niin joko Gretschin tai DeArmondin puoliakustinen! |
Jorges 24.11.2003 14:58:35 (muokattu 24.11.2003 15:06:42) | |
---|
Ostin jo tollasen http://www.alvarezgtr.com/bigguitarspgs/fd60bkbig.html oikeestaan myyjän suosituksesta. Olin ostamassa muuta, mut sit myyjä alko höpöttää tosta ja se oli jopa alennuksessa 500€ ja ovh. oli 681€. En tiedä halusko päästä paskasta eroon :), mut kun kysyin asiaa niin oli ihan vilpittömästi sitä mieltä, että hyvä kitara. Ainakin viikon jälkeen oon vielä ihan tyytyväinen. |