Aihe: miten te harjoittelette kitaran soittoa?
1 2
rysä
01.02.2004 00:25:37
haluaisin tietää miten te päivittäin soittelette kitaraa? harjoitteletteko paljon kaikkia tekniikoita vai muuten vaan erilaisia biisejä? olisiko neuvoja harjoittelusta?
Da Make
01.02.2004 00:41:14 (muokattu 01.02.2004 00:44:11)
"Harjoittelen" joka päivä ~3tuntia. Soittelen vanhoja juttuja, blokkaan levyiltä (opettelee ILMAN tabeja), kehittelen omia juttuja ja vieläpä tekniikka harjoituksia.

Don't rely on tabs...

ps. En ole aloittelija, mutta kumminkin...

edit: Neuvo: Harjoittele sitä, mikä on hyväa sinusta! Alussa voi olla hankalaa, mutta kyllä se siitä. Jos sormet/käsi kipeytyy ->pidä tauko.

Now we are going to have a short ten minute brake...
Cräx, Change, Ötöm!? Revolution is my name...!
Vanalkar
01.02.2004 01:28:35
Rämppään sitä niin kauan kunnes minua alkaa kyrsiä koko homma. Lähinnä soittelen silloin kun saan päähäni jonkun vähänkään mielenkiintoisen melodianpätkän. Yritän opetella soittamaan mahdollisimman puhtaasti, en niinkään nopeasti.

Suosittelen harjoittelemaan metronomin kanssa. Itsekin pitäisi sitä treenata että osaisi edes suunnilleen tahdissa soittaa.
Eikö ketään edes hävetä?
Lord of the strings
01.02.2004 13:09:14
Levyn mukana soitan...
Yleensä vain soittelen, enkä tee mitään ihmeellisiä tekniikkaharjoituksia, ei siis ihme, etten osaa mitään.
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree.
sterbo
01.02.2004 15:48:05
Soittelen yleensä jotain biisejä, on pari sellasta vakio kipaletta mitkä pitää aina vetää kun on keppi kädessä:)
Joskus , jos jaksan, teen jotain sormiharjoituksia.. kuitenkin niitä kannattaa tehdä.. Näiden rituaalejen jälkeen väsäilen jotain omaa päästä
"Siitä miten asiat ovat, ei voida päätellä sitä miten niiden pitäisi olla" - G.E. Moore
Mulkero
01.02.2004 16:40:55
haluaisin tietää miten te päivittäin soittelette kitaraa? harjoitteletteko paljon kaikkia tekniikoita vai muuten vaan erilaisia biisejä? olisiko neuvoja harjoittelusta?

Lähinnä soitan paljon. Toisinaan kuitenkin yritän tietoisesti hakea sellaisia kuvioita, sointuyhdistelmiä ja rytmejä jotka ovat jollain tavalla vaikeita ja ärsyttäviä soittaa, vaikka ne eivät kuulostaisikaan hyvältä. Mitään valmiita tekniikkaharjoituksia en ole pitkään aikaan jaksanut tehdä, lähinnä ne mitä tulee tehtyä ovat juuri noita itse keksittyjä älyttömyyksiä. Tuntuu toimivan. Ja tietenkin sitten bändin takia tulee jauhettua samoja juttuja todella paljon, paljon enemmän mitä normaalisti yksin. Siinäkin kehittyy, vaikka käyttääkin jatkuvasti samoja tekniikoita.
Aksu89
01.02.2004 18:18:05
2-4 h, ehkä enemmänkin joskus...

Juttuja joita olen opetellut tabeilta, harvoin enää opettelen uutta, omia hänkslään ja tietysti pakolliset sormiharjoitukset ja wannabe-tilut...
Kuunnelkaa heviä
Zed
01.02.2004 19:02:49

Koskaan en ole tehnyt jyrkkää erotusta tekniikan ja muiden osa-alueiden välille. Musiikillisen ymmärtämisen kehityminen, ja erilaiset musiikkityylit itsessään luovat tarpeita tekniikoille, jotka kehittyvät mielekkään soittamisen ohella. Musiikkiopistoaikoina saatoin vääntää klassista kitaraa aamusta iltaan. Kaverini inspiroimana tutustuin johonkin hyvältä kuulostavaan kappaleeseen, jonka halusin oppia soittamaan. Sitä minä sitten veivasin, kunnes osasin sen soittaa. Toimi ainakin minulla, ja treenaus tapahtui tavallaan tiedostamatta musiikillisen tajun kehittyessä.

Nykyisin soitto on mennyt satunnaisemmaksi, ja päivässä tulee harvoin soitettua pitkiä istuntoja kerralla. Pyrin kuitenkin pitämään mielenkiintoa soittamiseen yllä musiikillisten tekijöiden kautta: näiden ibanezpoikien metodeilla olisin kyllästynyt hommaan jo vuosia sitten.
"Vitun ruma omakuva." -jannu
opuh
03.02.2004 22:26:59
"Harjoittelen" joka päivä ~3tuntia. Soittelen vanhoja juttuja, blokkaan levyiltä (opettelee ILMAN tabeja), kehittelen omia juttuja ja vieläpä tekniikka harjoituksia.

Don't rely on tabs...

ps. En ole aloittelija, mutta kumminkin...

edit: Neuvo: Harjoittele sitä, mikä on hyväa sinusta! Alussa voi olla hankalaa, mutta kyllä se siitä. Jos sormet/käsi kipeytyy ->pidä tauko.

Now we are going to have a short ten minute brake...

Mikä tämä lyhyt 10 minuutin jarru on
Hahahah
randy
04.02.2004 09:43:58 (muokattu 04.02.2004 09:44:56)
En treenaa juuri koskaan mitään tekniikkaa. Nyt oon kylläkin pitemmän aikaa soitellu sormet-plektra-pikkaus tyylillä. Soitan erilaisia musatyylejä mielen mukaan:
-Koppaan klassisen kitaran, soitan Mozartia.
-Koppaan sähkökitaran, särö päälle ja Satriania.
-Särö pois ja erittäin pieni juuri havaittavissa oleva pieni overdrive, perfect for blues.
-Puhdas, pelkkä signaalin vahvistus ja Dire Straitit sun muut jylläämään.
Ei pääse kyllästymään soittamiseen. I love it!

EDIT: rikjotus vihreitä
Lumiukolla on valkonen perse.
kid ego
04.02.2004 12:12:11
Tekniikkaharjoitukset jätä muille. Soittelen omia ja muiden riffejä, kehittelen soolonpätkiä ja improvisaatiota. Soittamalla oppii soittamaan, harjoittelemalla harjoittelemaan, vai mitä pojat ja tytöt?
Omistan ison peniksen.
Paskaskitta
04.02.2004 14:46:40
Tekniikkaharjoitukset jätä muille. Soittelen omia ja muiden riffejä, kehittelen soolonpätkiä ja improvisaatiota. Soittamalla oppii soittamaan, harjoittelemalla harjoittelemaan, vai mitä pojat ja tytöt?

Kyllähän se niin menee... Omat jutut on aina parhaita, mutta käy silloin tällöin repäisemässä jostain joku kova biisi ja opettele se niin opit mahdollisesti jotain uutta. Ja MNetin Kitarat:soittaminen alueelta voi myös käydä kahtomassa mitäs vois tänään soitella. Ja sitten jauhetaan smaa niin kauan kunnes kyllästytään...

Joo.
" Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain
Da Make
04.02.2004 16:19:44
Mikä tämä lyhyt 10 minuutin jarru on?

Se on Kummelista...
Cräx, Change, Ötöm!? Revolution is my name...!
mie
04.02.2004 16:25:00

Soittelen kaikkea mitä päähän pälkähtää sillon kun jaksan.
Virhe! Turha tai liian huono kirjoitus! Ebrium
tuomittu
04.02.2004 18:21:24
Levyn mukana soitan...
Yleensä vain soittelen, enkä tee mitään ihmeellisiä tekniikkaharjoituksia, ei siis ihme, etten osaa mitään.

Joo, tismalleen näin täälläkin.
Pyytäkää anteeksi, että olette olemassa.
progeny
05.02.2004 10:08:04

Kannattaa veivaa skaaloja. Siinä alkaa sormet pikkuhiljaa vetreytymään. Eli tekniikka ja rytmi -harkat, ne o järkeviä. Ite soitin viime la. 13h, mut silloin pitikin tehdä soolo =)
Robert
05.02.2004 12:38:43
www.olga.net ja sieltä lessons. Ne kun vetää kaikki sata kertaa läpi, niin oppii jotain.
En nyt keksi mitään hyvää allekirjoitusta... Kaikilla muilla on hienoja ajatuksia ja jänniä linkkejä, mutta minulla ei ole mitään niistä...
Billsner
06.02.2004 12:16:43
Itse tykkään rämpytellä jotain omia juttuja. En yleensä jaksa alkaa opettelemaan mitään biisejä. Kitaratunneille olisi kiva päästä, mutta on aika kallista lystiä.
"I have become Death, destroyer of worlds!"-Xzar
Jonte
06.02.2004 20:40:38

Jos tarvitsee (basisti...) keikalla soittaa joskus kitaraa, niin pari viikkoa on soiteltava barreita sitä ennen että kättä ei kivistäisi keikalla. Lisäksi on tsekattava riffivarastoa että ei menisi kaikki biisit pelkästään rämps rämps. No, ehkä muutamia soolonpätkiä pitää varmuuden vuoksi koettaa.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Booligan
06.02.2004 20:58:49

Soittelen biisejä mistä ite tykkään. Eikös se niin kannata? Levyjen mukana tulee kanssa veivattua ja sitten se jokapäiväinen järjetön "vittu mä oon nopeempi ku Impellitteri" shreddaustilutus.
Doesn´t matter what you see Or into it what you read You can do it your own way IF IT`S DONE JUST HOW I SAY
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)