Aihe: Minkälainen kitara alkuun
1 2 3
Lil Bloodred Ridin Hood
09.11.2003 16:36:11 (muokattu 09.11.2003 16:37:52)
Eli homman nimi on sellanen et oon alottamas soittamaan ja pitäs saada kitara sun muut. Hinta ei mieluusti ois kauheesti ku ei sit tiedä tuleeko siitä soittamisesta mitään. Eikä tutuissa ole ketään kuka soittas ni siltäkään taholta ei tule apua.

Tätä on varmasti paljon kyselty mutta en löytänyt oikein mitään mistä olisin saanut käsityksen
Spiridon
09.11.2003 16:53:21
No noi yamahan akustiset on sellasia aika hyviä alottelijoille.
Ei liian kalliita, siinä 100e ja vähän yli paikkeilla.

Siihen kaveriksi ostat jonkun kirjan ja vaikka viritysmittarin.
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
Lil Bloodred Ridin Hood
09.11.2003 16:58:04
No noi yamahan akustiset on sellasia aika hyviä alottelijoille.
Ei liian kalliita, siinä 100e ja vähän yli paikkeilla.

Siihen kaveriksi ostat jonkun kirjan ja vaikka viritysmittarin.

Juu ajattelin käydä sähkökitaraa soittaa et kannattaako sillo aluks ostaa akustinen vai suoraa sähkö? Kirjaks yritän hommaa sitä Ralph Denyerin "suurta kitarakirjaa"
Spiridon
09.11.2003 17:39:15
Juu ajattelin käydä sähkökitaraa soittaa et kannattaako sillo aluks ostaa akustinen vai suoraa sähkö?
Tää on vähän niinkun ikuinen kysymys. Kaikilla tuntuu olevan oma mielipiteensä. Sähkökitarat maksavat enemmän kun vahvistinkin pitää ottaa mukaan. Eihän sitä tiedä innostuuko soittamisesta, tältä kantilta suosittelisin akustista.
Mutta jos et ollenkaan välitä akustisesta musiikista, vaan olet näitä tilumetallimiehiä, niin osta vaan suoraan sähkökitara, ettei mene into soittamiseen.

Kirjaks yritän hommaa sitä Ralph Denyerin "suurta kitarakirjaa"
Kaipa se on hyvä kirja. Kovin kehuttu, mutten koskaan ole nähnyt. Painos on ymmärtääkseni myyty loppuun kaupoista ja kirjatosta sitä ei koskaan saa, aina lainattu ja varauslista on pitkä ta sitten joku on sen varastanut.
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
Dreameater
09.11.2003 17:47:02 (muokattu 09.11.2003 17:47:47)
Joku halpa Epiphone tai Squier, jos meinaat sähkökitaraa hommata. Itse soittelen vielä neljän vuoden jälkeen Epiphonella (stratocasterin näköinen). Maksoin siitä uutena 1300mk ja on ollut mahtava hintaansa nähden. Pitäisi varmaan silti hommata uus keppi...

Sähkiksellä on helpompi soittaa koska kielet ovat ohuempia ja matalammalla, joten ne on helppo painaa alas.
Mun mielestä oikeastaan ainut asia miksi akustinen kannattaisi ensin hommata on se, että sillä soittaminen vaatii vähän enemmän näppivoimaa joten se myös kehittää sitä. Siitä on myös helpompi hankkiutua eroon, kuin sähkis+vahvistin hässäkästä, jos kitaransoitto ei nappaakkaan (mutta tietenkin se nappaa!).
Jos haluat nimenomaan soittaa musiikkia missä on sähkökitara niin hommaa se. Alussa näppivoimat joutuvat muiden juttujen ohessa joka tapauksessa koville. Muistat vaan treenata monipuolisesti etkä jämähdä siihen "wautsi tästä lähtee hienot säröt yhden kielen soinuilla" -vaiheeseen.

Kannattaa vaan lampsia musiikkiliikkeeseen ja kysyä millaista pakettia ne suosittelee. Hommaat sitten sen kitaran minkä ääni eniten mielyttää. Jos et osaa/viitsi vielä yhtään itse soittaa niin myyjä voi varmasti esitellä millaista ääntä niistä vehkeistä lähtee. Kannattaa myös vähän kokeilla miltä kitara tuntuu kädessä. Ja harjottelu tapahtuu monesti istualteen joten älä hommaa mitään oudon muotoista kitaraa mikä ei pysy sylissä. Stratocasterin näköiset mallit ovat mielestäni parhaita.

Lykkyä tykö!

EDIT: panovirhe
Lil Bloodred Ridin Hood
09.11.2003 18:16:40
Kiitos paljon! Toi autto mukavasti eteenpäin.. jospa tästä vaikka jotain tulisikin ;D
Härski
09.11.2003 18:36:30
Joku halpa Epiphone tai Squier, jos meinaat sähkökitaraa hommata. Itse soittelen vielä neljän vuoden jälkeen Epiphonella (stratocasterin näköinen)

Onko se semmonen musta strato, jossa on mustat mikit ja mustat potikat ja kelluva talla (ei floydi)? Mulla on samanlainen, ootko modannu sitä mitenkää?
Lil Bloodred Ridin Hood
09.11.2003 19:49:04
Olisin kiitollinen jos joku jaksas laittaa linkkiä johki sivuille mis näkyis noita kitaroita mitä suosittelisitte ostamaan. Just noita mistä tossa yläpuolella puhutte
bender
09.11.2003 20:06:15
Kaipa se on hyvä kirja. Kovin kehuttu, mutten koskaan ole nähnyt. Painos on ymmärtääkseni myyty loppuun kaupoista ja kirjatosta sitä ei koskaan saa, aina lainattu ja varauslista on pitkä ta sitten joku on sen varastanut.

mulla ei ole ollut ongelmia ton lainauksen kanssa. Noin viikko tilauksen jälkeen saapu kirjastoon.

tossa on muutama www.squierguitars.com ja www.epiphone.com
Dreameater
09.11.2003 20:56:45 (muokattu 11.08.2004 18:35:47)
No problemo

Onko se semmonen musta strato, jossa on mustat mikit ja mustat potikat ja kelluva talla (ei floydi)? Mulla on samanlainen, ootko modannu sitä mitenkää?

Ei ole. Eikä ole ollut rahaa muutoksiin.
Billsner
09.11.2003 21:53:29
Olisin kiitollinen jos joku jaksas laittaa linkkiä johki sivuille mis näkyis noita kitaroita mitä suosittelisitte ostamaan. Just noita mistä tossa yläpuolella puhutte

Tuosta hyvä peruskeppi http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/ibanez/grx70bk.htm

Kannaattaa sanoa myyjälle että säätää kitarasta kaikki mahdolliset mitä kitarassa voi säätää ennekuin ostaa itse kitaran.
Kyykyssä olevaa kääpiötä ei näe.
Jii
09.11.2003 22:13:33
Mutta jos et ollenkaan välitä akustisesta musiikista, vaan olet näitä tilumetallimiehiä, niin osta vaan suoraan sähkökitara, ettei mene into soittamiseen.

Ettet nyt vähän yleistäisi? Toki olet oikeassa sen suhteen, että jos akustinen kitara ei ole kiinnostava soitin, ei sitä kannata hankkia.
Härski
09.11.2003 22:50:14
Ei ole. Eikä ole ollut rahaa muutoksiin. Tuossa on pari kuvaa jos haluat katsoa:

http://www.sunpoint.net/~derty/kitara/epi.jpg
http://www.sunpoint.net/~derty/kitara/epi2.jpg

Jaaa.... noh, hieno on toikin, täytyy myötää. Jotenkin vaan mun mielestä vaahterakaula ei sovi stratoon, tulee jotenkin alaston fiilis... hhrrr....
weelie
10.11.2003 09:42:56 (muokattu 10.11.2003 09:45:06)
http://guitar.about.com/cs/bg.htm :
"top five beginner electrics".

Tää vois periaatteessa olla ihan hyvä guitar pack, eikä maksa paljoa:
http://www.behringer.com/02_product … _gp.cfm?id=Guitar-Pack&lang=eng
http://www.soundata.fi/valmistajat/behringer/uutuudet.htm
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
kilju
10.11.2003 09:53:59
Itse hankin juuri ensin yamahan akustisen, sitten väsäsin puutyötunnilla sähkökitaran ja vasta sitten älysin hankkia oikean skeban. Jos on varma että innostuu soittamisesta niin kannattaa kyllä hankkia heti niin hyvä kitara kuin rahat antaa myöten. Akustista enkä omatekoista "custom les paulia" en ole saanut vieläkään myytyä. Kotimaasta ei välttämättä kannata ostaa, näillä Lapin korkeuksilla ainakin pyytävät ihan kohtuuttomia hintoja, tilaa kitara Saksasta: www.thomann.de,
kitara-arvosteluja voi katsella harmonycentralista;
www.harmony-central.com
Master of reality
10.11.2003 10:11:34 (muokattu 10.11.2003 10:12:27)
Jos haluat halvan niin noi saksan Hraley Bentonit. Niidenkin laatu vaihtelee. Jotkut voi olla ihan hyviä mutta jotkut ihan surkeita. Mutta se riippuu ihan itsestään. Suostuuko soittamaan huonolla. Mulle ainakin kävi alussa mikä tahansa. Eikä siinä paljon menetä rahaa jos haluaa sit myöhemmin paremman. Ne bentonin halvimmat paketit maksaa 105 e. Tässä on nettisivu www.thomann.de
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
bender
10.11.2003 13:43:37
mun mielestä kannattaa kyllä vältellä noita benttoneita. Siinä ei mee muutaku hermot kun niillä soittaa. Varmempi valinta squier tai epiphone
Tomtom
10.11.2003 16:36:30
Moro,
Mulla on toi Suuri kitarakirja, ainakin mulle joka ostin sen n. 5 vuoden soittamisen jälkeen se oli aika vaikee. Perusjutut kannattanee opetella jostain ihan peruskirjasta, tyyppiä koulun musiikinkirjat, että opit alkuun soinnut ja oikean pikkaustyylin. Siitä sitten esim. Blues Station- tyyppisiin kirjoihin ( eli soitat itse selkeitä juttuja cd:n säestyksellä). Toi Denyer on alussa ihan ok, mutta aika teoriapainotteinen, eikä mun mielestä hirveän selkee..
..ja älä osta Harley Bentoneita..oikeesti..
www.dhline.net
Dreameater
10.11.2003 16:49:49 (muokattu 10.11.2003 16:50:59)
Jaaa.... noh, hieno on toikin, täytyy myötää.

Kiitos, se tykäs kun kehuit sitä... nyt kaula on punainen... heko heko

Jotenkin vaan mun mielestä vaahterakaula ei sovi stratoon, tulee jotenkin alaston fiilis... hhrrr....

Sanonko mihin se ei sovi?

http://www.musikhammer.at/produkt_images/rg550bk.jpg

-------

mun mielestä kannattaa kyllä vältellä noita benttoneita. Siinä ei mee muutaku hermot kun niillä soittaa. Varmempi valinta squier tai epiphone

Samaa mieltä. Edelleenkin, kannattaa siihen jonkun verran satsata niin ei kaadu huonoihin laitteisiin koko projekti. Ei mitään huippua kuitenkaan...

-----

Noista Thomann tilauksista sen varran, että vaikka sieltä halvalla lähteekin niin kannattaa miettiä kahdesti ennen kun rupeaa soitinta tilaamaan Saksasta asti. Soittimet ovat yksilöytä ja jos vaikka sattuisi olemaan huonoa puuta tai jms. eikä kitara soi kunnolla, niin ne eivät sitä takaisin huoli, koska se kuitenkin mielletään ehjäksi. Suomessa antavat varmasti vähän alennussta kun ostaa kerralla vahvistimen ja kitaran ja onhan sitä käytävä musiikkiliikkeessä kuitenkin kuulemassa/soittamassa.

EDIT: linkissä virhe
Da Make
10.11.2003 16:59:35

Minulle sanotiin että se on varastettu (siis Helsingin kaupungin kirjasoista).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)