Vilho 06.09.2003 11:51:41 | |
---|
Soitan kitaraa ja aattelin että vois ostaa siihen lisäksi huuliharpun. Onko vaikea soittaa/oppia soittamaan? Mikä harppu kannattaisi ostaa? C-duuri, G-duuri? |
Spiridon 06.09.2003 11:54:26 | |
---|
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |
noir 06.09.2003 12:49:47 | |
---|
Tännekin sikiää vähän väliä tämänkaltaisia kysymyksiä, joihin tulee muutama vastaus. Mitään syväluotaavaa vastausta ei ole kukaan vielä antanut, vain pintapuolista dataa ja pari nettilinkkiä. FAQ:ta meinasin ehdottaa, mutta siihen olisi hyvä saada muutakin mukaan. Ehdotuksia? Itse en ehdi, olen jo menossa. In eternal madness we live. Even if it was just a dream - now pain, nothing but pain! |
Lennu 06.09.2003 12:50:54 | |
---|
Tännekin sikiää vähän väliä tämänkaltaisia kysymyksiä, joihin tulee muutama vastaus. Mitään syväluotaavaa vastausta ei ole kukaan vielä antanut, vain pintapuolista dataa ja pari nettilinkkiä. FAQ:ta meinasin ehdottaa, mutta siihen olisi hyvä saada muutakin mukaan. Ehdotuksia? Itse en ehdi, olen jo menossa. Tässäpä oli syvääluotaava vastaus? |
noir 06.09.2003 12:55:46 | |
---|
Tässäpä oli syvääluotaava vastaus? Ei. Se oli ahdistuneen opiskelijan avunhuuto. Ja mä olen oikeesti menossa, mulla on jo takkikin päällä. Aikuisten oikeesti. In eternal madness we live. Even if it was just a dream - now pain, nothing but pain! |
Pollo 07.09.2003 10:22:37 | |
---|
Soitan kitaraa ja aattelin että vois ostaa siihen lisäksi huuliharpun. Onko vaikea soittaa/oppia soittamaan? Mikä harppu kannattaisi ostaa? C-duuri, G-duuri? Mistä sen näkee mikä harppu se on? |
noir 07.09.2003 21:21:40 | |
---|
Mistä sen näkee mikä harppu se on? Useimmiten se lukee kyljessä, tai sitten kotelossa tai papereissa. Kuuntelemallakin selvinnee. In eternal madness we live. Even if it was just a dream - now pain, nothing but pain! |
Vilho 08.09.2003 13:58:12 | |
---|
Mutta entäs se soitto? Helppo oppia? |
Gypsy 08.09.2003 15:25:55 | |
---|
Mutta entäs se soitto? Helppo oppia? Ei se niin helppoo ole kun vois ehkä kuvitella. No, ulos ja sisäänpäinhän lähtee eri nuotit. Kannattaa varmaan ihan ekaks opetella niin, että oppis soittaan yhen nuotin kerrallaan. Eli siis että ei puhalla/ime sitä koko harppua. Ja muoviharppua on helpompi soittaa kun puista. Ja sitten ne venytyksetkin on aika hyvä opetella. Jossain oli, että ulospäin puhaltamalla ei voi laskee nuotteja, mutta ite olen kyllä onnistunu. No, kuitenkin helpoin on venyttää sillon kun vetää sisäänpäin ilmaa. No, tuolla harmonicalessonissa on hyviä ohjeita Opettele vaikka ukko nooa sillä niin eiköhän se siitä lähe |
TexasFlood 10.09.2003 13:55:30 | |
---|
Jos olet aloittelija, niin osta C-harppu. Sijoita harppuun hieman enemmän ja valitse joku Hohner tai Lee Oscar tms. Hyvällä harpulla on helpompi päästä alkuun. Aika helposti saa säveliä ulos ja nopeasti oppii soittamaan tuollaisia yksinkertaisia lastenlauluja jne. Alkuvaiheessa kannattaa vaan tutustua harppuun ja hengitystekniikkaan ja koittaa saada säveliä ulos harpusta. Sen jälkeen on vasta aika alkaa värittämään soittoa eri tekniikoilla. |
Vilho 10.09.2003 14:30:44 | |
---|
Joo kävin Millbrookista ostamassa Hohnerin Special 20. Äänialana C.. Makso 28€- Oliko hyvä sijoitus? Ainakin tuolla harmonicalessons.com:issa suositeltiin sitä. Nyt eikun harjoittelemaan. Lainasin kirjastosta sellasen huuliharppukoulun kasetilla.. Kuuntelin kasetin läpi ja tuntu aika hyvältä.. |
TexasFlood 10.09.2003 15:20:36 | |
---|
Tuossa hinnassa ne liikkuu tuollaiset pätevät, mutta silti edulliset harput. |
Vilho 10.09.2003 16:54:29 | |
---|
Mutta eikö tuolla pärjää ihan hyvin. Mun mielestä ainakin ihan hyvä sointi ja silleen.. Mikä on sitten Hohnerilla sellanen malli mikä ois jo laadukas? |
kalkkuna 10.09.2003 16:58:21 | |
---|
Miten muuten tehdään ne blues väännöt? Molliharppuja?(onkohan näitä edes olemassa) |
TexasFlood 10.09.2003 18:04:09 | |
---|
Mutta eikö tuolla pärjää ihan hyvin. Mun mielestä ainakin ihan hyvä sointi ja silleen.. Mikä on sitten Hohnerilla sellanen malli mikä ois jo laadukas? Pärjää, pärjää ! Sitähän tarkoitin, että tuohon hintaan saa jo ihan hyvä harpun, jolla on helppo soittaa ja joka saundaa hyvälle. |
Gypsy 10.09.2003 18:34:19 | |
---|
Miten muuten tehdään ne blues väännöt? Molliharppuja?(onkohan näitä edes olemassa) Vastatkaa joku tietävämpi tai korjatkaa, mutta eikös se c harppu ole just se perus Blues harppu? |
Vilho 10.09.2003 19:10:55 | |
---|
Mun mielestä C-harpulla pystyy soittamaan perusbluesia. Ainakin sellasen käsityksen oon saanu. Kai siihen bluesiin on joku omakin harppu..?? |
noir 10.09.2003 20:19:45 | |
---|
Vastatkaa joku tietävämpi tai korjatkaa, mutta eikös se c harppu ole just se perus Blues harppu? Käsittääkseni kyllä. Ja c-harpullahan saa soitettua samat, kuin muillakin, mutta äänet ovat vain eri paikoissa. In eternal madness we live. Even if it was just a dream - now pain, nothing but pain! |
Velko 11.09.2003 16:22:35 | |
---|
Minulla on D-harppu, ja teinpä mitä tahansa niin kaikki kuulostaa vaan humpalta ja kantrilta. "Hepokatti maantiellä poikittain" menee ja "Jouluyö, juhlayö", mutta kaikki muu on humppaa ja kantria. En minä saa siitä edes kaikkia D-duurin säveliä, pitänee surffata tuonne yllämainitulle sivulle opettelemaan. Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa. |
Lennu 11.09.2003 18:47:42 | |
---|
Minulla on D-harppu, ja teinpä mitä tahansa niin kaikki kuulostaa vaan humpalta ja kantrilta. "Hepokatti maantiellä poikittain" menee ja "Jouluyö, juhlayö", mutta kaikki muu on humppaa ja kantria. En minä saa siitä edes kaikkia D-duurin säveliä, pitänee surffata tuonne yllämainitulle sivulle opettelemaan. Jostain syystä tää huvitti aika paljon. Hyvää sanankäyttöä. Onnea opiskeluun. |