Aihe: Kielten vaihtosta pari kysymystä
1
exodus
18.03.2004 18:34:09
1. Onko kielet vaikea vaihtaa? esim halpis kitaraan

2. Sopivatko kaikki kielet kaikkiin kitaroihin?

3. Kannattaako kielet vaihtaa itse vai kannattako antaa jonkun muun vaihtaa?

4. Paljonko maksaa kielten vaihto?
Keke Urlaub
18.03.2004 18:40:45 (muokattu 18.03.2004 18:41:56)

1. Onko kielet vaikea vaihtaa? esim halpis kitaraan

Jos siinä on Floyd Rose-tyylinen tremolotalla, voi mahdollisesti olla, mutta m.netistä löytyy ohjeet siihenkin. Jos talla on puolestaan normaali, homma on hyvinkin simppeli.

Ainakin periaatteessa kaikki tavalliset sähkökitaran kielet käyvät sähkökitaroihin, nylonkielet klassisiin kitaroihin ja basson kielet bassokitaroihin+pomppumetalliin :).

3. Kannattaako kielet vaihtaa itse vai kannattako antaa jonkun muun vaihtaa?

Ilman muuta itse, eka kerralla mielellään jonkun kokeneemman, esimerkiksi kaverin, neuvomana tai hyvistä ohjeista huolella seuraten. Siinähän sitä oppii, ja ei tarvitse maksaa turhaan.

4. Paljonko maksaa kielten vaihto?

Itse kielten hinnan, sähkökitaran kielet maksavat n. 10e ja jos teetät homman ammattilaisella, maksat turhaan vähintään sen 5-10e siitä työstä, tekijästä riippuen.

Niin, lisättäköön vielä varalta, että muilta kitara-aiheisilta palstoilta varmasti löytyy vanhoja keskusteluja kielten vaihdosta, joten käytä hakua tai etsi ne manuaalisesti.
Made in Bed.
Spiridon
22.03.2004 20:04:29

Esim. Metallikielisen akustisen kielet eivät käy sähkökitaraan.

Olisi myös hyvä, että tietäisit kielisettisi paksuuden (määritetään tuumissa ohuimman kielen mukaan, yleisin uusissa kitaroissa on noin .009) jotta et joutuisi kaularautaa/tallaa(jos kelluva) kiristelemään.
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
weelie
23.03.2004 10:38:02
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)