fann 15.05.2004 18:53:42 | |
---|
Kumpalla kannattaisi alkaa opetella soittamista?? |
baron 15.05.2004 20:12:49 | |
---|
Kumpalla kannattaisi alkaa opetella soittamista?? Mä suosittelisin nuotteja. Ne on samat kaikilla soittimilla ja kommunikaatio helpottuu. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Muhwi 15.05.2004 20:15:36 | |
---|
Kyllä nuotteja tulee eteen kymmeniä kertoja tabultuureja useammin. Tabujen luku tulee tavallaan automaattisesti kun oppii tuntemaan instrumenttiaan, mutta nuottien lukeminen ei ole ihan yhtä itsestäänselvää hommaa. It wasn't me, it was the Other Guy. |
agentti 15.05.2004 22:36:04 | |
---|
No ehdottomasti nuotit jos meinaat hommailla vähäänkään esim teoriajuttuja. Samoin ainakin omasta mielestäni kommunikointi juuri esim bändissä helpottuu huomattavasti kun on ns "yhteinen sävel" ja kieli. Sitä paitsi tabulatuureista kun soitat sun täytyy entuudestaan tietää kuinka noin suurinpiirtein kappale menee. Jos saaren minä saisin, vaikka pienenkin, niin sulle rakentaisin sinne palatsin. Jee jee jee, jee jee jee, jee jee jee. Saaren haluan! |
unorthodoxxx 16.05.2004 18:56:59 | |
---|
Kumpalla kannattaisi alkaa opetella soittamista?? Nuotteja. Itse en osaa lukea niitä kunnolla, joskus muinoin osasin mutta se on unohtunut, olen sidoksissa tabulatuureihin. Nuotit ovat teorian kannalta parempia, ja lisäksi yleisempiä. Tabulatuurien luku tulee itsestään, niiden lukemisen oppimiseen menee noin minuutti, ja suurin osa siitä on sen muistaminen, että mikä symboli on hammer-on tai vibrato. |
Peoplez 17.05.2004 00:18:13 | |
---|
Riippuu mitä haluat soittaa. Jos rokkia tai vastaavaa niin sitten et ainakaan nuotteja tarvi. Tabuja voi käyttää mielestäni apuna mutta ei niihin kannata liikaa turvautua. Kannattaa yrittää löytää se "oma" tapa soittaa ne biisit eli opetelle korvakuulolta. Se voi aluksi olla vaikeaa tai sitten ei. Aaarrgghhhhh. "With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done" |
hörhö 17.05.2004 11:26:17 | |
---|
Nuotit ovat tosiaan monikäyttöisemmät. Ne ovat selkeämpi tapa ilmoittaa biisi, kaikki muutkin soittimet käyttävät niitä, soveltuvat myös analyyttiseen tarkasteluun ja teoriaopetukseen. Lisäksi pikkuisenkaan rytmisesti monimutkaisemman kappaleen kohdalla primavista ei onnistu tabulatuureista. Viimeisenä niittinä se, että joudut nuottien kanssa miettimään vähän sormituksia, joka ei ainakaan huonoa tee. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Killer J 19.05.2004 23:15:32 | |
---|
Jos haluat kuitenkin soittaa ne jutut (esim. tilut) samanlaisilla "likeillä" kuin levyllä on, niin tabeja kannattaa ottaa erityisesti jos olet aloittelija etkä mikään virtuoosi. |
Superbeast89 20.05.2004 16:03:31 | |
---|
Joo nuoteillapa nuoteilla. Siis jos osaa nuotit, mutta muuten tabutkin on ihan hyvät omasta mielestäni ja opettelin niistä ekat biisit ja riffit. Ei ole aitoa rakkautta...
On vain itserakkautta ja rakkautta bassonsoittoon. |