Aihe: Kitaran lisäksi?
1
Jovak
18.05.2004 21:11:54
Olen aloittelemassa kitaran soittelua ja huomenissa tarkoituksena oli käydä ostamassa kitara. Malli tulee luultavammin olemaan Yamaha F-310.

Mutta mitä sen lisäksi? Bändin kanssa minulla ei ole mahdollisuuksia soitella, joten jonkinlainen metronomi voisi olla hyvä. Tietokoneelle olen ladannut jo erään, mutta tuskinpa olen aina koneen lähettyvillä soitellessani. Toiseksi ajattelin hommata viritysmittarin. Kummastakaan vehkeestä minulla ole minkäänlaista kokemusta, joten joku voisi varmaan vähän valaista millaiset kannattaisi hankkia. Onko noista metronomi-viritin yhdistelmistä mihinkään?

Entä onko vielä jokin asia joka kannattaisi hankkia kitaran kaveriksi? Plektra tietysti, mutta mitä muuta..
Jani The Rock
18.05.2004 21:30:00

Viritysmittari on hyvä ostos. Mulla on Seikon SMP-10 jossa on myös metronomi. Se on hiukan kallis, mutta helvetin hyvä. Lisäksi kannattaa hommata sointuopas tai joku muu opus, josta näkee noita perusjuttuja. Ja paras tietysti olisi, jos löytäisit jonkun edistyneemmän soittajan auttelemaan vähän alkuun.
Don`t mess with the countryboys
trapdoorinthesun
18.05.2004 21:38:28
Siinä sulla taitaa olla aika pitkälti kaikki tarpeellinen. Seikolta löytyy härpäkkeitä jos on yhdistetty viritin ja metronomi. Osta ennemmin hyvä viritin ja metronomi, kuin joku halpa yhdistelmä. Myyjät osaa varmansti neuvoa sen suhteen.. Laukku tai pussi ois hyvä olla jos meinaat ulkoiluttaa tulevaa kitaraasi matkalla esim. kitaratunneille.
onnee uudelle kitaralle:)
"Free your mind and your ass will follow !"- George Clinton
Lord of the strings
19.05.2004 08:36:25
Plektran... Käyppäs kirjastosta katsomassa löytyykö sieltä suurta kitarakirjaa.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
Jovak
19.05.2004 08:49:33
Olen jo lainannut tuon Suuren kitarakirjan, tosin sen vanhemman version, mutta tuskin siinä kauheasti ole eroa uudempaan. Eihän?
trapdoorinthesun
19.05.2004 15:00:51
Ei niis pitäs olla mitään suurta eroa. Siin kirjas on hyvää perustietoo kitaroista, kitaristeista:) ja itse soittamisesta. Kannattaa muuten kaivella kirjahyllyjen perukoilta vanhoja laulukirjoja ja opetella niist biisejä, jotka on ihan perus soinnuilla. Kun alotin soittamisen ni soittelin jotain suomalaisii juomalauluja yms. Ensin perussoinnut kunnolla haltuun ja sit etiä päin... jos joskus meinaat bänditoimintaa aloittaa ni kitaran kans bändis soittaminen on 90% komppaamista ja loput sit kaikkee muuta...

saitko muuten sen kitaran??
"Free your mind and your ass will follow !"- George Clinton
Kitaravirtuaali
19.05.2004 18:00:17

Kannattaa muuten kaivella kirjahyllyjen perukoilta vanhoja laulukirjoja ja opetella niist biisejä, jotka on ihan perus soinnuilla. Kun alotin soittamisen ni soittelin jotain suomalaisii juomalauluja yms. Ensin perussoinnut kunnolla haltuun ja sit etiä päin...

Komppaan. Itse kanssa tuli aloiteltua soittaminen Juicen, Miljoonasateen, Eppujen yms. biiseillä. Toisin kuin nämä sankarit nykyään, jotka lähtevät kiipeämään perse edellä puuhun opettelemalla ensiksi tiluttamaan. Kyllä siitä komppaustaidosta on enemmän hyötyä. Vaikkapa kaveriporukassa kivaa viettämässä on mukavempi soitella biisejä kunnolla kuin vain niitä sooloja.

Niin siis tämä oli vain minun mielipiteeni
Paskaakos tässä.
jarkk0-
19.05.2004 19:12:19
opettele paranoid
Rock'n Roll
Lord of the strings
19.05.2004 23:02:39
opettele paranoid

Sait plussan.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
Superbeast89
20.05.2004 16:12:43
Niin ja kannattaa ostaa mahdollisesti hihna (voihan istualtaankin soittaa) ja joku pieni (10w tai 15w) harjoittelucombo. Uutena maksaa varmaankin n100e ja käytettynä luonnollisesti vähemmän. Jos haluat säröä niin ei välttämättä kannata ostaa pedaalia, koska comboissakin on yleensä. Ja jos ei ole niin Gain nappula kaakkoon niin johan jytisee.
Ei ole aitoa rakkautta... On vain itserakkautta ja rakkautta bassonsoittoon.
Superbeast89
20.05.2004 16:29:42
opettele paranoid

Rautamanne myös!! Melkein yhtä legendaarinen.
Ei ole aitoa rakkautta... On vain itserakkautta ja rakkautta bassonsoittoon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)