Raippa 03.12.2003 09:36:36 | |
---|
Kertokaa aloittelijalle mitä eroa näissä kepeissä on? |
bender 03.12.2003 09:58:21 | |
---|
Kertokaa aloittelijalle mitä eroa näissä kepeissä on? ja muistappa haku |
mathias 03.12.2003 11:02:39 | |
---|
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen- |
weelie 03.12.2003 13:01:41 | |
---|
strato: vibra kampi, pehmeämpi saundi, muotoiltu runko (ei teräviä reunoja), kaksi cutawaytä (eli kaulaa hitu helpompi "kiivetä" ylös asti). tele: terävämpi & suorempi saundi, kaksi mikkiä, suorat rungon reunat, ei vibraa (=pysyy paremmin vireessä, kovempi ääni akustisesti). yms. Kummatkin käy mihin vaan IMO. Osat se kumpi istuu käteen, miellyttää enemmän, jota "idolisi" soittaa jne. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
migeboy 03.12.2003 15:23:38 (muokattu 03.12.2003 15:26:52) | |
---|
tele: terävämpi & suorempi saundi, kaksi mikkiä, suorat rungon reunat, ei vibraa (=pysyy paremmin vireessä, kovempi ääni akustisesti). Onhan stratossa ja telessä saundillisesti eroa myös styrkkarin kautta soitettaessa. Vihje: Mä ainakin olen alottelijoilla nähnyt enemmän noita stratoja. Mut miks et voi ostaa telecasterii, jos tykkäät siitä enemmän. Itsellä tuli vaikeuksia päättää, että kumman ostan. Mä tein kompromissin, ja ostin molemmat. Straton ja telen. |
Raippa 03.12.2003 16:00:12 | |
---|
Juu, niin kai se on tehtävä, että liikkeessä kokeilee kummallakin rämpytellä niitä kolmea sointua, mitkä muistaa ja tekee päätöksen sitten. Itsellä ei budjetti kestä tuota molempien ostoa. Otan kylläkin kaverin, joka hieman enemmän tietää näistä mukaan ostoksille. Alustavasti olen miettinyt Squier Standardia. |
Niskamies 03.12.2003 16:06:41 | |
---|
Onhan stratossa ja telessä saundillisesti eroa myös styrkkarin kautta soitettaessa. Vihje: Mä ainakin olen alottelijoilla nähnyt enemmän noita stratoja. Mut miks et voi ostaa telecasterii, jos tykkäät siitä enemmän. Itsellä tuli vaikeuksia päättää, että kumman ostan. Mä tein kompromissin, ja ostin molemmat. Straton ja telen. Aika mielenkiintonen "kompromissi" :P Hanki presari ja ole tosimies! |
weelie 03.12.2003 16:40:20 (muokattu 03.12.2003 16:41:07) | |
---|
Onhan stratossa ja telessä saundillisesti eroa myös styrkkarin kautta soitettaessa. tietysti, mutta viittasin tuossa lainaamassasi kohdassa vaan kiinteän tallan vaikutukseen, se tuo enemmän "munaa" saundiin, erityisesti tallamikin ollessa yksin päällä. Kiinteä tallahan voi olla stratossakin, joka mielestäni tuo stratoon telemäisyyttä. (YMMV) Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Spiridon 03.12.2003 17:50:53 | |
---|
Telecaster on omasta mielestäni kyllä helevetin ruma kitara. Mikäs siinä jos tykkää, minä en. Sori, oli pakko päästä avautumaan. Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |
Safaweb 03.12.2003 18:00:45 | |
---|
Mikeissä on myös eroa. Telessä on yleensä kaksi yksikelaista kun taas stratossa on kolme. Heviä sää kumminkin aiot soittaa, niin ota samantien sellainen kitara, missä on valmiiksi ainakin yksi humbukkeri :) Basistit: tyhmiä ja hiljaisia
Rumpalit: tyhmiä ja äänekkäitä
Kitaristit: itserakkaita
Kosketinsoittajat: haluaisivat olla kitaristeja
Laulajat: eivät kertakaikkiaan vaan osaa soittaa mitään
|
juici 03.12.2003 18:07:29 | |
---|
Itselläni mulla on ollut Squierin Stratocaster, sitten kun on seuraavan kerran kunnolla varaa niin voisi ostaa tuon absson seuraksi Telecasterin, sitä harvemmin näkee. "And now for something completely different..." |
KMT 04.12.2003 00:03:02 | |
---|
Se rautamöltti telen tallassa kyllä on hieno, jos et ole vielä nähnyt omaa teleäni katso mun omaan kuvaan Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
steelin 04.12.2003 02:12:47 (muokattu 04.12.2003 02:13:54) | |
---|
Se rautamöltti telen tallassa kyllä on hieno, jos et ole vielä nähnyt omaa teleäni katso mun omaan kuvaan Älä kiusaa kaveria. Bigsby-tyyppistä kampea ei telessä ole, jollei sitä itse siihen ruuvaa tai tilaa custom shopista. Jos teleen päädyt, osta Squieri jossa on 6 tallapalaa, ei tarvi sekoilla vanhan, yht-äkkiä 8-kieliseltä tuntuvan, kitaran kanssa. Eli niissä 3-osaisissa "tynnyri"-mallisissa talloissa sen levyn reunat on nostettu ylös, mikä voi alussa tuntua hankalalta. Eedith: Bigsbyn kampi on muuten hiano. Naapurit luulee, että on köyhä jos käy joka päivä töissä. Pitäköön uskonsa. |
KMT 04.12.2003 08:06:41 | |
---|
Älä kiusaa kaveria. Bigsby-tyyppistä kampea ei telessä ole, jollei sitä itse siihen ruuvaa tai tilaa custom shopista. En mä kiusaakkaan, näytän vain kuinka teleäkin saa vähän epänormaaliksi, ettei toi juttu ole semmonen että "en mä voi ostaa teleä, kun siinä ei vibraa" Ja onhan siinä normaalista poikkeavaa sekin, että pleksi on poissa, etumikkikin on menossa joskus vaihtoon... Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
steelin 04.12.2003 09:28:06 | |
---|
En mä kiusaakkaan, näytän vain kuinka teleäkin saa vähän epänormaaliksi, ettei toi juttu ole semmonen että "en mä voi ostaa teleä, kun siinä ei vibraa" Ja onhan siinä normaalista poikkeavaa sekin, että pleksi on poissa, etumikkikin on menossa joskus vaihtoon... Joo, onhan mullakin telessä humpuukkeri kaulalla ja lapa väärinpäin. Sellainen ruusupuinen thinlene, jossa olisi Bigsby olisi kyllä mukava. Naapurit luulee, että on köyhä jos käy joka päivä töissä. Pitäköön uskonsa. |
weelie 04.12.2003 12:08:11 (muokattu 04.12.2003 12:09:29) | |
---|
telen moddajillehan on ihan oma fooruminsakin telemodders.com Mä olen varmaan sitten ainoa joka ajattelee että Telecaster on tehty stratocasterista optimoiden (siis eihän se ole Strato julkaistiin kommellusten jälkeen vasta '54, tele jo '50-'52). Siis otetaan yksi pala Fenkkerr stratocasteria, katsotaan että mitä siinä on aivan turhaa, ja tehdään siitä kunnon luotettava Fenkku, jossa ei ole mitään turhaa, eikä liian monimutkaista (tuotannollisesti ja käyttäjän kannalta). Kolme mikkiä? Mitä järkee... roskikseen keskimikki, ja miksei kaulamikkikin. Vibra? Vääntäkää kaulaa tai otekättä jos haluatte lisävibroja... fiuuuh... roskiin painava ja epäluotettava vibrakoneisto. Mikä leveilevä ylimääräinen nokka... fiuuh... roskiin. Toinen cutaway... onko väliä hei... roskiin. Pyörennyksyt ja pehmeät kulmat... who gives a... roskiin. jne. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Ossi 04.12.2003 12:23:27 | |
---|
Älä kiusaa kaveria. Bigsby-tyyppistä kampea ei telessä ole, jollei sitä itse siihen ruuvaa tai tilaa custom shopista. Olen kyllä muistavinani, että jo 60-luvulla oli saatavana uutta Teleä myös Bigsbyllä varustettuna eli ei tuo kampi-Tele niin uusi idea ole. Hieno kitara, kammella tai ilman. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
J.Granö 04.12.2003 12:54:48 | |
---|
Löytyy molemmat. Strato parempi mun tyyliin ja muutenkin kädessä mukavamman tuntuinen kuin tönkkö Tele, mut en Teleä poiskaan antas! |
migeboy 04.12.2003 20:47:15 | |
---|
Aika mielenkiintonen "kompromissi" :P Niin, tollanen "kompromissi" tuli tehtyä kun oli pikkusen ylimäärästä rahaa. Jossain täällä muusikoiden.netissä joku heitti sellasen jutun, että raha ei tee onneliseksi, mutta uusi kitara tekee. |
weelie 05.12.2003 13:21:57 (muokattu 05.12.2003 13:27:38) | |
---|
Älä kiusaa kaveria. Bigsby-tyyppistä kampea ei telessä ole, jollei sitä itse siihen ruuvaa tai tilaa custom shopista. http://www.ishibashi.co.jp/webshop/world/guitar/fender-j/tl-btx.htm Tossa tietysti olet väärässä, jos tarkkoja ollaan. Japanissa tehdään Bigsby-versiota, jota saa myös jenkeissä. Luultavasti niitä on saanut aiemminkin (joskus 60-70-luvulla?!), koska tuollakin linkin sivulla puhutaan "aidosta Fender-Bigsbystä". Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |