Aihe: Vinkkeja!
1 2
iGor123
29.06.2004 13:16:48
Oon aika alussa kitaran soitossa,soittanut 4v,osaan tekniikkaa yns,mut parantamista ois,mika kannattas olla seuraava askel soittamisessa eteenpain,ja vinkkeja miten tekniikka kehittyy muillakun sormiharjoituksilla mita oon harjotellu 3v.. biisit lahtee joka suunnasta. mut jotaan puuttuu,vinkkeja,kiitos..
Lord of the strings
29.06.2004 13:31:27
Opettele tiluttamaan.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
McNulty
29.06.2004 13:32:43
Noniin... tähän nyt on monta vastausta =)
Tässä tulee muutamia vinkkejä:

- Kuuntele paljon erilaista musaa ja ota vaikutteita
- Reenaa erilaisia juttuja (ei esim pelkkää heviä)
- Kuuntele biisejä saundin kannalta... esim millaisia efektejä ja miten ääntä on tuotettu
- Kuuntele rytmejä ja opettele niitä
- Opettele kitaran ja vahvistimien tekniikkaa (ei siis soitto- vaan laitetekniikkaa)
- Lue kirjoja ja netistä juttuja
- Seuraa alan lehtiä ja ota selvää oudoista ja uusista asioista (esim. lehtiartikkelit, musakaupan myyjiltä kysymällä, messulaudoilta jne jne...)
- Reenaa, reenaa ja reenaa...
T-Bone
iGor123
29.06.2004 13:34:34
bonecrusher: kiitos. se aikasempi joka sano et opettele tiluuttaa,osaan jo
McNulty
29.06.2004 13:42:02
eipä kestä... noit konsteja on monia. Omalla "uralla" on oikeasti tullut välillä hetkiä ettei ole jaksanut kitaraan edes koskea. Sitten taas sattuu näkeen jonkun Anoppi-ohjelman telkkarissa ja Knuclebone Oscarin joka vetää sellasta showta että pakostakin innostuu itsekin =)

Eli se mistä sen innostuksen aina löytää voi olla ihan joku päätön tai älytön juttu. Ei tartte välttämättä edes liittyä koko kitarointiin tai musiikkiin. Itselläni on tuo harrastus rakennella kitaran efektilaitteita, joten se toimii mukavana "korvikkeena" silloin jollei itse kitara jaksa kiinnostaa niin paljoa (toisin sanoen... silloin kun on luova tauko soittamisessa, kannattaa harrastaa jotain lähimaastoon soveltuvaa lajia, esim. vahvistin/efekti-rakentelu, lyriikoiden kirjoittaminen tai muuta sellaista).
T-Bone
iGor123
29.06.2004 13:54:55
Kehittelen jotaan
iGor123
29.06.2004 17:38:02
eipä mitään,enmä pelkästään itteeni ajatellukkun tän lisäsin alottelijoiden palstalle.. Kyllä mulkin ois kaikkee kysyttävää vielä,mut neon vaan semmosta pientä tilpehööriä ja kikkailuu millä tuskin tekee mitään :>
McNulty
29.06.2004 17:40:27
eipä mitään,enmä pelkästään itteeni ajatellukkun tän lisäsin alottelijoiden palstalle.. Kyllä mulkin ois kaikkee kysyttävää vielä,mut neon vaan semmosta pientä tilpehööriä ja kikkailuu millä tuskin tekee mitään :>

Kysy ihmeessä... mie ainakin vastailen sitämukaan kun itse tiedän/osaan. Voit pistää kyssäreitä vaikka tähän samaan threadiin.
T-Bone
iGor123
29.06.2004 21:55:51
no esim. mulla ei ole mitään hajua missä välistä alkaa esim "emolli" soolot..
iGor123
29.06.2004 21:57:13
teoriaa en jaksa opiskella , vaikka kylmä jonkun verran tiedän, perus asiat 2/3 oon lukenut vihoista mitä oon musiikki fazerilta ostanut.. tabeista opettelen biisit..
iGor123
29.06.2004 21:58:27
Se kyllä hyvä asia et jotkut jaksaa auttaa , kiitos siitä
McNulty
29.06.2004 21:59:36

Noh... Em soinnussahan juurena on E... eli ainakin E:stä voit lähteä hyvin liikenteeseen. Tai sitten esim H:sta... vaihtoehtoja on monia.
T-Bone
Ben_D
29.06.2004 23:34:27

Onko tää nyt joku vitsi? 4 vuotta soittoa takana eikä emollista mitään tietoa. Vitsaileeko kysyjä?
Spiridon
29.06.2004 23:47:07
Osittain offtopic, mutta miten soitetaan "soolo" jonkun vaikka E-G#m-A sointukierron päälle? Itse soittaisin E:stä, mutta pitäisikö (tai ehkä voisikokin) tuo soittaa aina siitä sävellajista mistä taustalla soiva sointu menee?
Eli siis kun komppi menee E:n kohdalla soittaisin E:stä, sitten kun sointu vaihtuu G#mollista jne?

Johan oli epäselvä kysymys, alkaa olemaan myöhä.
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
iGor123
30.06.2004 02:32:12
Onko tää nyt joku vitsi? 4 vuotta soittoa takana eikä emollista mitään tietoa. Vitsaileeko kysyjä?

varmaan mä täällä mitään kysyn mitä mä en tiedä...
iGor123
30.06.2004 02:32:35
varmaan mä täällä mitään kysyn mitä mä en tiedä...

MITÄ MÄ _TIEDÄN_ :> anteeks oon unes
iGor123
30.06.2004 02:33:46
Osittain offtopic, mutta miten soitetaan "soolo" jonkun vaikka E-G#m-A sointukierron päälle? Itse soittaisin E:stä, mutta pitäisikö (tai ehkä voisikokin) tuo soittaa aina siitä sävellajista mistä taustalla soiva sointu menee?
Eli siis kun komppi menee E:n kohdalla soittaisin E:stä, sitten kun sointu vaihtuu G#mollista jne?

Johan oli epäselvä kysymys, alkaa olemaan myöhä.

hmm,noista mä en älyä yhtään mitään, G# tarkottaa? g sointu aivan mut mika vitun #... e:n kohalta? mista nauhavalista lahtee "e" kylma soinnut osaan mut...
iGor123
30.06.2004 02:34:38
Voi ehkä tuntuu teidan mielsta vitun tyhmalta mita selitan,mutku voi olla et vika on siina et ma tosiaan -EN- tieda..
iGor123
30.06.2004 05:59:08
Tässä nyt oon ottanut kaiken nakosta musiikkia,mita ennen en ole kuunnellut,ja lukenut noita musiikki lehtia ja naita palstoja taalta , soittamisesta vahvistimista,ja tas sivus vahan soitellut,kattonut tabeja yns.. onko nain hyva?
iGor123
30.06.2004 06:29:04
tota mul ois viela tosta mun vahvistimesta.. crate 15w, ma vaan noista napeista yns,effektien saadoista kun tos on:

Overdrive
| | clean särö vaihto nappi
gain level

sit tulee nää : low,mid,hight ja reverb,ja cleanin volume

jos joku jaksas selittaa kunnolla naista jokasesta napista mulle oisin kiitollinen ja tietysti muutenkin tan vahvistimen rakenteesta,positiiviset ja negatiiviset puolet.. yns
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)