Pettersson 12.08.2004 20:52:14 | |
---|
Ensimmäisen kerran puoleen vuoteen vaihdoin Ibanezin GRX70 sähkikseen kieliä niin huomasin et taidot oli aikas lailla ruostunut. Pahemman luokan korroosiossa siis. Katsoin hakua mutta sieltä ei löytny ku akustisen kielten vaihtoon. Olisin kovin kiitollinen avunantajille.Auttakaa miestä hädässä! Alko on kaiken A ja O välissä vain L ja K! |
Safaweb 12.08.2004 20:57:27 | |
---|
Voisitko tarkentaa ongelmaasi? Onko kitarassa floikkatalla vai tavallinen? Euroword 2004 osaa asiansa:
Muusikoiden.net is my fucking life!
on muka suomeksi:
Musa. Haavia on minun vittuilla ainais! |
Miikathebest 12.08.2004 21:15:37 (muokattu 12.08.2004 21:18:08) | |
---|
Voisitko tarkentaa ongelmaasi? Onko kitarassa floikkatalla vai tavallinen? Mikä on floikkatalla :P... no joo... jos on, niin silloin vain ensin avaat kielilukot satulasta(kuusiokoloavaimella), jonka jälkeen avaat kielet tallaan lukitsevat ruuvit(päättelykykyä, järkeä)... Sitten vaan revit kielet irti... Jos ei ole floikkaa, niin vaikka pihdeillä vedät kieket poikki, jolloin tallan takaa putoaa se nupikka, ja sitten vaan revit loput irti. Ja jos oli se floikka, niin uusien asentaminen kannattaa aloittaa kiristämällä kielten toinen pää tallaan. sitten kierretään toinen pää viritystapin ympärille viritetään, ja venytellään kieliä. Sitten vaan kielilukot kiinni. Ilman floikkaa... kielet työnnetään tallassa olevista reijistä(kopan takapuolelta) läpi ja sitten kieritetään viritystappien ympärille ja viritetään halutulle sävelkorkeudelle. Ja yleensäkin saa käyttää järkeä... EDIT: tarkistin kitaramallin... ei ole floikkatallaa... |
Pettersson 12.08.2004 21:52:57 | |
---|
Ongelma oli lähinnä se et miten mä ne kielet sinne virityskonistoon laitan. onks siinä joku oma niksinsä ku oon kokeillu jo vaikka mitä. Kitarassa on muuten floikkatalla. Alko on kaiken A ja O välissä vain L ja K! |
ps3t 12.08.2004 22:39:37 | |
---|
Ongelma oli lähinnä se et miten mä ne kielet sinne virityskonistoon laitan. onks siinä joku oma niksinsä ku oon kokeillu jo vaikka mitä. Kitarassa on muuten floikkatalla. Ensiksi Kielen toinen pää tallaan kiinni ja sen jälkeen toinen pää sinne virityskoneistoon ja kiristämään. Toivottavasti tajusit. Life is shit and then you fucking die. |
biibob 12.08.2004 22:44:30 | |
---|
Helpointa on tehdä näin: 1. vedät kielen viritystapin reiästä läpi. 2. jätä kieltä hieman löysälle, jotta tapin ympärille tulee riittävän monta kierrosta. 3. sen jälkeen käännät viritystappia niin että se tekee u-käännöksen. 4. tämän jälkeen vedät kieltä kitarasta poispäin niin ettei kieleen jää löysiä 5. sitten vaan kierität kielen siististi tapin ympärille, muista pitää kieltä koko ajan jännityksessä, jottein siihen jää löysiä. Toivottavasti oli apua. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
JuSu 13.08.2004 10:42:45 | |
---|
Kitarassa on muuten floikkatalla. Ja jottei jää vääriä käsityksiä ja termejä mieleen... GRX70:ssä EI ole ns. floikkatallaa (ellei ole jälkeenpäin asennettu) vaan ihan tavallinen vintage -tyylinen stratotalla. http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/ibanez/grx70bk.htm JuSu |
Pettersson 13.08.2004 16:27:21 | |
---|
juu. Kittosta vaan avusta. Alko on kaiken A ja O välissä vain L ja K! |