Aihe: Kotiäänityksiä..
1
kanka
06.09.2004 22:21:04 (muokattu 06.09.2004 22:21:58)

Elikkäs pitäis jonkun näkönen vehje saada millä tallentaisin ja miksaisin kitarointiani enkä oikeen tiedä näistä vehkeistä.. Mitä pystyy esim perus kasiraiturin kanssa tekemään?

Joku demon tyyppinen ite väsäilty äänite olis tarkotuksena pikkuhiljaa saada aikaseks.. Siihen siis luonnollisesti kuuluis muutakin kun vaan kitara, eli milläs vempeleellä niitä taustoja sais jonkin näkösiä tehtyy? Joku rumpukone varmaan ja silleen..

Ja rahaahan näihin tietty pitäs mennä mahdollisimman vähän..;)

Noni, VIISAAT, kertokaa!!
Billsner
07.09.2004 08:09:02
Millaisella budjetilla olet liikkeellä? Miten olisi jos tekisi jollain träkkerillä esim. rummut ja bassot ja sitten jonku POD:in tai V-Amp:in kanssa nauhoittaa kitarat tietokoneelle sitten että träkkerillä tehty rumpu ja basso soisi taustalla. Kohtuullista laatua saa noin (riippuen tietenkin sampleista jotka träkkerissä on).
You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside.
kanka
07.09.2004 15:18:52

Mulle kun ei oikeen oo selvinny koskaan, vaikka täällä palstoilla oon seikkaillu, että mitä nuilla etuaste-vehkeillä tehdään? Onko joku semmonen pakollinen, jos meinaa jotain musiikkia äänittää? Eikö pelkkä piuha vahvarista träkkeriin (jos nyt ymmärsin oikein sen tarkottavan raituria?) riitä? Niin ja jos koneelle niitä äänittelee, niin mitä se vaatii koneelta? Äänikortin suhteen jne jne...

Ehkä hölmöjä kysymyksiä, mutta tämä palstahan on alottelijoille... (joskaan en koe sitä olevani soittopuolella, mutta nää äänitysjutut...;)
kanka
07.09.2004 15:26:45

Niin miten pärjäis esim tollasella laittella: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_boss_br1180cd_prodinfo.html ? Näin joskus suht huokeella käytettynä m.net torilla...
Billsner
07.09.2004 22:37:32
Mulle kun ei oikeen oo selvinny koskaan, vaikka täällä palstoilla oon seikkaillu, että mitä nuilla etuaste-vehkeillä tehdään? Onko joku semmonen pakollinen, jos meinaa jotain musiikkia äänittää?

Kannattaa lukaista tämä FAQ http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=11&t=19764&o=0&co=0

Eikö pelkkä piuha vahvarista träkkeriin (jos nyt ymmärsin oikein sen tarkottavan raituria?) riitä? Niin ja jos koneelle niitä äänittelee, niin mitä se vaatii koneelta? Äänikortin suhteen jne jne...

Träkkeri on ohjelma jolla saa sämpleistä (joko omista nauhoitteista tai valmiista muitten tekmistä) tehtyä musiikkia. Itse käytän niinkin vanhaa träkkeriä kuin Impulse Tracker, koska olen sitä oppinut käyttämään.

En ole vielä kunnolla päässyt kokeilemaan impulse tracker & v-amp yhdistelmää, mutta kohtalaisen kivaa jälkeä tuli. Eli tein träkkerillä rumpu + basso pohjan käänsin sen .wav muotoon, sitten nauhoitin kitarat .wav muotoon koneelle (käyttäen v-ampia etuasteena) ja yhdistelin ne sitten äänkortin mukana tulleella ohjelmalla.

Vahvarinhan voi tietenkin aina mikittää ja vahvistimesta riippuen niissä saattaa olla valmiit lähdöt mitkä vedetään äänityslähteeseen.

Ehkä hölmöjä kysymyksiä, mutta tämä palstahan on alottelijoille... (joskaan en koe sitä olevani soittopuolella, mutta nää äänitysjutut...;)

Kovelevytallennin olisi kans kova juttu.

Ja minä en mikään asiantuntija ole, joku oikea asiantuntija voisi vastata tähän myös :) Kannattaa kokeilla myös hakua tuolla tietokoneet ja musiikkiohjelmat aluella.
kanka
08.09.2004 07:42:24

Kovelevytallennin olisi kans kova juttu.

No se saattas olla enemmän mun juttu.. Kun en oikeen luota tän koneen kykyihin käsitellä ääntä.. (tai no kaipa se oikeilla ohjelmilla...)

Oon mä noi FAQit surffannu läpi, mutta kerrohan nyt vielä että tarviinko sitä etusta, jos nauhottelen vaikka sillä kovalevytallentimella? Vahvarin mikitys kuulostas paremmalta, kun siinä on niin hyvä saundi.. Vai miten on v-ampin laita?
Billsner
08.09.2004 10:44:10
Oon mä noi FAQit surffannu läpi, mutta kerrohan nyt vielä että tarviinko sitä etusta, jos nauhottelen vaikka sillä kovalevytallentimella? Vahvarin mikitys kuulostas paremmalta, kun siinä on niin hyvä saundi..

Et tarvitse etuastetta. Hyvä mikki riittää ja niistä minä en tiedä mitään :)
kanka
08.09.2004 14:54:54

Ok! Ja konetta/träkkeriä jne. ei ilmeisesti myöskään tarvita?
Diablero
08.09.2004 18:07:16
Ite oon väsäilly tähän tyyliin; Ensin trackerilla pohjat (rummut, jotain pientä sälää, mitä nyt löytyy) ja sitten wav muotoon ja cubaseen, sen jälkeen vaan kitara ja bassoraidat nauhotukseen.
Joskus käytän kasiraituria, eli ajan nuo pohjaraidat raituriin ja soitan sitten sinne kitarat ja bassot.
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
viltsu77
14.09.2004 06:10:06
Tosta kovalevy tallintemesta sen verran että että: Yks kaveri oli sil äänitelly koneelle kaiken näköstä tilutusta ja riffiä, ni ääni oli ihan täyttä paskaa ... miten paljon vaikuttaa äänikortti tähän asiaan? ja mitä äänikorttia jengisuosittelis jos pysytään niinku vaikka hinta luokassa 150-200egee ... ja sit viel et miten paljon tollanen pelkkä äänikortti antaa sulle mahdollisuuksia pelkän kitaran kanssa? .. tuleeks siin paljo softaa mukano ku ostaa tommosen .. onx siin ihan simona liittimiä sun muuta?

Täl sällillä tais olla muistaakseni joku integroitu kortti tms .. mut ei kuiteskaan mitään erillistä korittia ...
Klovnixx
14.09.2004 08:34:28
Hyi vittu integroidut kortit pitäisi kieltää lailla. Käske sen _juosta_ kauppaan ostamaan uusi oikea kortti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)