Aihe: Akustisessa liian metallinen ääni ?
1
ese
06.09.2004 19:23:33
Joo, eli tuollainen ongelma. Kitara on joku tommone 200 euron yamaha. Parempi kitara olisi tietysti yksi ratkaisu, niin ja löysempi plektra auttaa hieman. Mutta muita keinoja ? Kielisetti ?
miredritr
06.09.2004 19:30:00
Jos kielisetti on ihka uusi, niin se saattaa hävitä se liika metallisuus kun vähän ajaa niitä sisään. Muuta syytä en minä ainakaan keksi tuolle ongelmalle, kun en kitaran rakenteen vaikutuksesta saundiin niin tiedä...
85423321
06.09.2004 22:47:53
Laita vaikka sellaiset phosphor bronze kielet.
George W Bush: "I know the human being and the fish can coexist peacefully."
downhere
09.09.2004 19:56:48
Mun mielestä akustisessa on jopa kauniimpi ääni kuin sähkökitarassa, jos mä ite soitan ja sillon ei akustisessa saa olla rauta kieliä... mutta kun kuitenkin vähän rankempaa puolta kuuntelen, ni sit sähköinen käyttöön..
Locrian
10.09.2004 09:02:29
Laita vaikka sellaiset phosphor bronze kielet.

Jaajaa.Mun mielestä noissa phosphoreissa on jopa kirkkaampi saundi kun perinteisemmissä-sen kirkkauden takiahan sitä fosforia sinne sekotetaan ymmärtääkseni.Íte tykkään överikirkkaasta ja metallisesta saundista.Aina voi leikata mutta olemattoman korostaminen onkin sitten vaikeeta.
-"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmour
85423321
10.09.2004 12:43:14
Määhän en mittään tiijä, mutta ainakin tuolla D'Addarion sivulla oli laitettu kielet kirkkausjärjestykseen ja phosphor bronze oli hieman tummempi kuin tavallinen.
George W Bush: "I know the human being and the fish can coexist peacefully."
Locrian
10.09.2004 15:30:15
Määhän en mittään tiijä, mutta ainakin tuolla D'Addarion sivulla oli laitettu kielet kirkkausjärjestykseen ja phosphor bronze oli hieman tummempi kuin tavallinen.

Mä oon ihan korvalla lähinnä kuunnellu.Rupee mietityttään että onko metallinen ja kirkas edes synonyymejä.No aivan sama oikeestan.Kysyjän kannattanee kokeilla erilaisia kieliä ja kuunnella että mikä saundaa makeimmalta.Tai pistää klippi missä voi demonstroida tuota ongelma saundia.
-"I eat pieces of shit like you for breakfast!"
-"You eat pieces of shit for breakfast?"
-Happy Gilmour
poppamies
11.09.2004 07:15:34

En tarkalleen tiedä mitä tarkoitat "metallisella" mutta sellainen "uusien kielien" metallinen sointi on nimenomaan se mitä monet kitaristit hakee oikein kissojen ja koirien kanssa...
"G-strings are for strippers"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)