Jaba 05.09.2004 11:37:28 | |
---|
Sanon nyt heti, että olen aika aloittelija. Mutta mulla on sellanen ongelma, että kun soitan esim. koulussa vola vähän alle puolen välin (Line 6 Flextone 60w ja Tech 21 Trademark 60) niin tulee kauhea vinkuna (kierto kait). Mutta sitten se häipyy, jos käännän kitarasta tonen 0:an. Olen kokeillut mennä kauemmaksi styrkkarista, kuten myös vähentää trebleä, mutta ei auttanut. Kitara on siis Epiphone G400. Voisiko se johtua, että mikit ovat liian lähellä kieliä/jotain? Omalla 15w vahvistimella ongelmaa ei ole ilmennyt, vaikka en kyllä kovaa olekkaan soittanu. Toivottavasti saitte selvää. Liian huono käsiala, en kehtaa näyttää. |
Härski 05.09.2004 12:52:16 | |
---|
Ne mikit kiertää. Miten paljon sulla on säröä siinä käytössä, kun soitat kovasti? Yleensä särön vähentäminen auttaa kummasti. Myös mikkien vahaus on kova sana. Kiertääkö, vaikka pidät kielistä kiinni siten, että ne eivät itsekseen huoju? Jos kyllä, niin sitten sitä säröä vähemmäksi tai vaikka mikit vahaukseen. Tai paremmat mikit. |
tommiot 05.09.2004 13:02:08 | |
---|
Mä ajattelin tänään vahata mikit... Kai parafiini kelpaa ihan sellaisenaan, ettei mitään mehiläisvahaa tarvii sekaan laittaa? Sulamispiste taitaa olla joku alle 60C. |
Jaba 05.09.2004 22:00:28 | |
---|
Joo, yleensä ne kiertää vaikka pidän kielistä kiinni. Särö on täysillä, eli vähennän? Auttaako jos alentaa mikkejä? Liian huono käsiala, en kehtaa näyttää. |
midprice 06.09.2004 09:11:09 | |
---|
Mä ajattelin tänään vahata mikit... Kai parafiini kelpaa ihan sellaisenaan, ettei mitään mehiläisvahaa tarvii sekaan laittaa? Sulamispiste taitaa olla joku alle 60C. Kyllä pelkkä parafiinikin kelpaa. Ajan kanssa tuppaa vaan sitten kovettumaan ja murenemaan, jota taas sitten tuo mehiläisvahan sekaan laittaminen vähentää. Muutama vuosi varmaan menee ongelmitta pelkällä parafiinillakin, jonka jälkeen käsittely on uusittava. |
Härski 06.09.2004 18:01:01 (muokattu 06.09.2004 18:01:24) | |
---|
Joo, yleensä ne kiertää vaikka pidän kielistä kiinni. Särö on täysillä, eli vähennän? Kyllä, kympistä seiskaan aluksi. Auttaako jos alentaa mikkejä? Kyllä, hieman. Tosin itse huomasin hauskan piirteen, että kun tallamikin nostaa todella ylös, niin saa sellaisen epäaidon sustainin (ei se ylikorkea häiriövinkuminen), jolla oli mukava pelleillä. Tosin se söi hieman soundia. En enää pelleile siten, hähähähää. |
tommiot 07.09.2004 14:19:18 | |
---|
Vielä tuosta vahaamisesta, mulla on jotkut EMG HZ-sarjan mikit. Ne on siis suljetut, pitääkö ne purkaa, vai meneekö se vaha tosta pienestä (4mm?) reiästä sinne sisälle kunnolla? |
Da Make 07.09.2004 15:31:43 | |
---|
Vielä tuosta vahaamisesta, mulla on jotkut EMG HZ-sarjan mikit. Ne on siis suljetut, pitääkö ne purkaa, vai meneekö se vaha tosta pienestä (4mm?) reiästä sinne sisälle kunnolla? Hmm.. Muistaakseni HZ-sarjan mikit ovat epoxi käsiteltyjä, eli niiden ei pitäisi kiertää hirveästi. Luultavasti kamojen säädössä on ongelmia jos saat nämä kiertämään. (Yhdessä kitarassani on HZ-4 tallassa) Käytä hyviä piuhoja ja älä laita säröä täysille. Myös kaksi säröä päällekkäin aiheuttaa vinkunaa. (Esim. vahvarin särö + metalzone...) |
tommiot 07.09.2004 15:41:45 (muokattu 07.09.2004 15:49:20) | |
---|
Hmm.. Muistaakseni HZ-sarjan mikit ovat epoxi käsiteltyjä, eli niiden ei pitäisi kiertää hirveästi. Luultavasti kamojen säädössä on ongelmia jos saat nämä kiertämään. (Yhdessä kitarassani on HZ-4 tallassa) Käytä hyviä piuhoja ja älä laita säröä täysille. Myös kaksi säröä päällekkäin aiheuttaa vinkunaa. (Esim. vahvarin särö + metalzone...) Joo epoxia siinä näyttäisi olevan siinä mikkien pohjassa. Taidan käydä kokeilemassa kun ostin tuossa uuden piuhan, että kiertääkö vielä. Voiskohan vahvistin vaikuttaa tohon kiertoon? Se on tommonen paska Frontman... Säröä pidän jotain 7-8 (10 on maksimi), siis vahvistimen omaa pelkästään. EDIT: Joo, kun laittaa tarpeeks volaa, niin se alkaa heti ulvomaan, kun ei demppaa kieliä. |
Lord of the strings 07.09.2004 15:56:48 (muokattu 07.09.2004 15:57:11) | |
---|
Kokeile kääntyä niin, etteivät mikit osoita vahvistimeen päin. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |
tommiot 07.09.2004 16:00:31 | |
---|
Kokeile kääntyä niin, etteivät mikit osoita vahvistimeen päin. Kyllä mä yritin joskus tossa kesälomalla vaikka kuinka pyöriä kun soiteltiin kaverin kanssa, mutta ei oikein auttanu. Ja jos 15 wattinen rupee tolleen kiertää niin miten joku 100 wattinen putkinuppi 4x12 kaapilla... |
Härski 07.09.2004 16:59:18 | |
---|
Ja jos 15 wattinen rupee tolleen kiertää niin miten joku 100 wattinen putkinuppi 4x12 kaapilla... Kyllähän se niin on, että kun pieni matolaatikko, kuten 15 W Frontman, ajetaan volalla äärirajoilleen, on vinkuminen lähinnä sääntö, eikä poikkeus. Ja se ulvominen kielet vapaana johtuu siitä, että mikkien magneetit vetää kieliä puoleensa, jolloin ne pääsevät vapaasti huojumaan ja tuottamaan feedbackia. Vittumainen vinkuminen, luonnollista. Ja mitä tulee isoon kaappiin ja nuppiin... eivät vingu niin herkästi, koska niitä ei pidetä (todennäköisesti) niin kovalla, että laite olisi mitenkään suoritusvaikeuksissa. |
tommiot 07.09.2004 18:27:49 | |
---|
Kyllähän se niin on, että kun pieni matolaatikko, kuten 15 W Frontman, ajetaan volalla äärirajoilleen, on vinkuminen lähinnä sääntö, eikä poikkeus. Ja se ulvominen kielet vapaana johtuu siitä, että mikkien magneetit vetää kieliä puoleensa, jolloin ne pääsevät vapaasti huojumaan ja tuottamaan feedbackia. Vittumainen vinkuminen, luonnollista. Ja mitä tulee isoon kaappiin ja nuppiin... eivät vingu niin herkästi, koska niitä ei pidetä (todennäköisesti) niin kovalla, että laite olisi mitenkään suoritusvaikeuksissa. No tuollaistakin kyllä epäilin. Kokeilen koulussa Tubefusionilla vinkuuko, jos vinkuu niin palailen asiaan. |
Dr. Muff 11.09.2004 05:49:24 (muokattu 11.09.2004 05:51:46) | |
---|
I Smell Urine |