Jaba 05.09.2004 11:37:28 | |
---|
Sanon nyt heti, että olen aika aloittelija. Mutta mulla on sellanen ongelma, että kun soitan esim. koulussa vola vähän alle puolen välin (Line 6 Flextone 60w ja Tech 21 Trademark 60) niin tulee kauhea vinkuna (kierto kait). Mutta sitten se häipyy, jos käännän kitarasta tonen 0:an. Olen kokeillut mennä kauemmaksi styrkkarista, kuten myös vähentää trebleä, mutta ei auttanut. Kitara on siis Epiphone G400. Voisiko se johtua, että mikit ovat liian lähellä kieliä/jotain? Omalla 15w vahvistimella ongelmaa ei ole ilmennyt, vaikka en kyllä kovaa olekkaan soittanu. Toivottavasti saitte selvää. Liian huono käsiala, en kehtaa näyttää. |
Härski 05.09.2004 12:52:16 | |
---|
Ne mikit kiertää. Miten paljon sulla on säröä siinä käytössä, kun soitat kovasti? Yleensä särön vähentäminen auttaa kummasti. Myös mikkien vahaus on kova sana. Kiertääkö, vaikka pidät kielistä kiinni siten, että ne eivät itsekseen huoju? Jos kyllä, niin sitten sitä säröä vähemmäksi tai vaikka mikit vahaukseen. Tai paremmat mikit. |
tommiot 05.09.2004 13:02:08 | |
---|
Mä ajattelin tänään vahata mikit... Kai parafiini kelpaa ihan sellaisenaan, ettei mitään mehiläisvahaa tarvii sekaan laittaa? Sulamispiste taitaa olla joku alle 60C. |
Jaba 05.09.2004 22:00:28 | |
---|
Joo, yleensä ne kiertää vaikka pidän kielistä kiinni. Särö on täysillä, eli vähennän? Auttaako jos alentaa mikkejä? Liian huono käsiala, en kehtaa näyttää. |
midprice 06.09.2004 09:11:09 | |
---|
Mä ajattelin tänään vahata mikit... Kai parafiini kelpaa ihan sellaisenaan, ettei mitään mehiläisvahaa tarvii sekaan laittaa? Sulamispiste taitaa olla joku alle 60C. Kyllä pelkkä parafiinikin kelpaa. Ajan kanssa tuppaa vaan sitten kovettumaan ja murenemaan, jota taas sitten tuo mehiläisvahan sekaan laittaminen vähentää. Muutama vuosi varmaan menee ongelmitta pelkällä parafiinillakin, jonka jälkeen käsittely on uusittava. |
Härski 06.09.2004 18:01:01 (muokattu 06.09.2004 18:01:24) | |
---|