19 04.09.2004 13:48:50 | |
---|
Tietääkö kukaan missä kitarassa olis vähän leveämpi kaula kun "normaalisti"? Kun jotenkin luulen että pitäis olla vähän leveämpi, kun olen kokeillut soittaa niin tuntuu älyttömän ahtaalta. Tosin olen soittanut akustisella, niin voisko se olla vaan tekniikasta kiinni?? |
Super-Jari 04.09.2004 14:01:11 | |
---|
Koita seiskakielistä. Thou shall NOT touch my nuts! |
Ben_D 04.09.2004 14:39:54 | |
---|
Tietääkö kukaan missä kitarassa olis vähän leveämpi kaula kun "normaalisti"? Kun jotenkin luulen että pitäis olla vähän leveämpi, kun olen kokeillut soittaa niin tuntuu älyttömän ahtaalta. Tosin olen soittanut akustisella, niin voisko se olla vaan tekniikasta kiinni?? Tottumiskysymys. Soittelet vähän aikaa sähkökitaralla niin kyllä sä totut siihen kaulaan. Myydään ESP LTD V-350. Niin ja etsitään rumpalia 80-luvun speed/thrash metalliin jämähtäneeseen bändiin. |
19 04.09.2004 15:52:02 | |
---|
Tuo 7-kielinen kuulostaa aika mielenkiintoselta! Missä hinnoissa ne pyörii ku ei viittis turhan kallista ostaa ku on vielä niin aloitteluvaiheessa tämä homma. löytyskö netistä mitään hyviä kauppoja missä näkys niitä? Saa myös suositella jotain malleja!!! |
tommiot 04.09.2004 16:26:03 | |
---|
|
Strutsi 05.09.2004 14:37:44 | |
---|
Koita seiskakielistä. Jep. Kaverilla on Ibanez RG1527 ja siinä on leveä kaula. Ja vielä ihan hyvän tuntunen 7-kieliseks ostakaa yamaha -sähkökitara |
Vyötiäinen 05.09.2004 19:21:29 | |
---|
Koita seiskakielistä. Jep. Kaverilla on Ibanez RG1527 ja siinä on leveä kaula. Ja vielä ihan hyvän tuntunen 7-kieliseks Mukavan tuntuinen vehjehän se on, mutta minusta kielien tiheys on melkein sama kuin Ibanezin kuusikielisissä, joten seitsemäs kieli ei välttämättä tuo apua aloittajan tilanahtaus-ongelmaan. Kyllä siihen ahtaampaan kieltenasetteluun tottuu yllättävän nopeasti. Minulla tosin akustisesta sähkökitaraan siirtyessä soitto helpottui juuri kaulan mittojen pienentymisen johdosta, eivätkä minun käteni ainakaan pienimmästä päästä ole. Known to cure itching, colds, stomachs, brains, and other diseases. |
19 05.09.2004 19:46:45 | |
---|
Juuri siitä tiheydestä onkin kysymys... tuntuu vaan että onkohan minulla turhan paksut sormet tuohon hommaan, mutta toisaalta kyllähän aika isokätisetkin tyypit pystyy soittamaan ja hyvin soittaavatkin! En tiedä miten sitten tuo 7-kielisyys... olisko niissä pikkusen suurempi tuo kielten väli? Tai vaihtoehtoisesti löytyskö sitten 6-kielisiä joissa olis vähän vähemmän tiheät kielet? Tää voi olla vähän tyhmä, mutta miten tuossa 7-kielisessä nuo kielet menee? Niinku se viritys. |
Billsner 05.09.2004 20:20:41 | |
---|
Tai vaihtoehtoisesti löytyskö sitten 6-kielisiä joissa olis vähän vähemmän tiheät kielet? Sano tuo musakaupan myyjälle. Eiköhän ne osaa auttaa. Tää voi olla vähän tyhmä, mutta miten tuossa 7-kielisessä nuo kielet menee? Niinku se viritys. Normaalivire seiskassa on HEADGHE. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
Spez 05.09.2004 21:39:40 (muokattu 05.09.2004 21:41:35) | |
---|
Totuttelustahan se on kiinni. Paitsi jos on samanlainen 25cm vaaksa (verrannollinen sormien pituuteen ja kouran kokoon.) kuin minulla. Kaverin kitaraa en vain pysty yksinkertaisesti soittamaan, kun sormet eivät tunnu sopivan luontevasti otelaudalle sitten millään. Tosin siinä on 24.75" skaala, ja silläkin on kyllä vaikutusta. Mutta onneksi omassa skitassa on sentäs hyvin tilaa otelaudalla. (Tarinoita itsestäni..) Jason Becker. |
Listen 06.09.2004 12:26:00 | |
---|
Viime kuukausina olen soitellut lähinnä sähköbassoa, ja kyllä tuntui pikkuruiselta jonkun Straton kaula kun pitkästä aikaa koitti. Viime talveen asti taas Les Paulin kaula tuntui aivan liian leveältä, kunnes jonkun aikaa soittelin nylonkielistä akustista, jollaista en ollut ennen pahemmin soittanut. Tottumiskysymys varmaan. "Viittä vaille villi ja vapaa." - Ismo Alanko |
Jabe 09.09.2004 19:03:29 (muokattu 09.09.2004 19:06:42) | |
---|
Melkein kaikki kitaranvalmistajat ilmoittaa nettisivuillaan eri mallien oleellisimmat mitat, ja yksi niistä on otelaudan leveys. Yleensä kerrotaan ainakin leveys siellä satulan päässä (siellä missä on kitaran lapa). Minun kokemukseni mukaan esim. Ibanez RG -sarjan (ja JEM, PGM jne.) kitaroissa on melko leveä otelauta (ja kaula, siis). Tsekkaapa esim. ibanezin sivuilta: http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_finland.htmlValkkaa tuolta vaikka joku RG -skeba, ja "specifications" ja edelleen "neck dimensions". Näet havinnollisen kuvan ja tärkeimmät strategiset mitat. Vastaavia mittoja voit sitten tihruta muiltakin sivuilta, ja sitten voit painua kauppaan kokeilemaan, mikä tuntuu mukavalta kädessä. Minä olen myöskin aina pitänyt vähän leveämmästä - ja myöskin litteämmästä - kaulaprofiilista sähkiksissä. |
saha 14.09.2004 19:30:16 (muokattu 14.09.2004 19:32:02) | |
---|
Jos 6-kielisen kaula tuntuu ahtaalta, niin ei se tarkota sitä että 7-kielinen kannattaa ostaa, ei se ole yhtään tilavampi. Onhan siinä kaula leveämpi, mutta se tila menee 7. kielelle, eli ei siinä kieliväli kasva mihinkään. Nuo Ibanezin Rg:t on melekosen leveäkaulasia, ja minun mielestäni ainakin Epiphonen V:t on aika leveitä. Edit. selevennystä. Ota poika ohvia. |
VÄKIPÄÄ 14.09.2004 20:46:18 | |
---|
Jos 6-kielisen kaula tuntuu ahtaalta, niin ei se tarkota sitä että 7-kielinen kannattaa ostaa, ei se ole yhtään tilavampi. Onhan siinä kaula leveämpi, mutta se tila menee 7. kielelle, eli ei siinä kieliväli kasva mihinkään. Nuo Ibanezin Rg:t on melekosen leveäkaulasia, ja minun mielestäni ainakin Epiphonen V:t on aika leveitä. Edit. selevennystä. Komppaan täysin! Tässä on sanottu aika hyvin kaikki mitä itse meinasin sanoa! 6kielinen Ibanez käteen ja menoksi! Ahtauteen kyllä tottuu todella nopeasti! Mulla on älyttömät nakkisormet ja silti pystyy soittamaan sgeballa kuin sgeballa! "Haista sinä, homo, vittu! Nyt lähetään vittuun täst sikalasta."
-Joku meidän bändistä. |
19 15.09.2004 12:24:05 | |
---|
No juu, tuota olen ajatellutkin että se on vaan tottumiskysymys. Nyt kun kerran olen ostamassa kitaraa niin pistäkääs vähän ideoita, muitakin kun Ibanez. Oon katellu paikallisesta musaliikkestä noita ja myyjäkin on suositellu. Eli ESP-ltd MH-50 tai sitten Jackson RR3 käytetty, kumpikin on n. 300€ mitä mieltä ootte näistä?? |