Juustonaksu 30.08.2004 17:40:49 | |
---|
Elikkäs, olen tämmöinen ns. aloitteleva kitaristi (No on ollut kamat kohta vuoden, mutta ei oikein motivaatio riitä). Kokemusta siis on hyvin niukalti. Ajattelin, josko joku voisi pari piisivaihtoehtoa tai muuta riffi/licki ehdotusta antaa, mitä kannattaisi opiskella "ensimmäisenä". Itseopiskeluna luonnollisesti. Osaan soittaa Over The Hills And Far Awayn alun ainakin, ja osan niistä riffeistä (Käsi vähän kipeytyy -> tekniikka on paska). Stargazersin jotenkuten.. Ja vähän kaikkea sekalaista blues/heavy/rock tavaraa. Niin, piti vielä senverran mainita, että sähkökitaralla heavyn tapaista olisi tarkoitus soitella. Keppinä löytyy halpis, mutta toimiva 24 nauhan kitara.. Humbuckereilla, tosin tuosta 20W laitteesta ei sitten kunnon soundeja saa ollenkaan ulos. :D Kiitokset, jos jaksoit lukea peräti tänne asti. (Niin, enkä myöskään tiennyt, minne lähettää.. Päätin tänne laittaa. Siirtäkää vapaasti oikeaan Forum- Kategoriaan!) Kiitokset. |
Keppis 30.08.2004 17:51:21 | |
---|
ei muuta, kun tunneille vaan, niin saat tekniikat ja muut kuntoon. Huonomuistisilla on vähemmän stressiä. |
Juustonaksu 30.08.2004 17:57:26 | |
---|
ei muuta, kun tunneille vaan, niin saat tekniikat ja muut kuntoon. Se tässä ongelma onkin, finanssit ei oikein jousta tunneille. :) Eli varaan ihan pakkokin sitten tätä kotiopiskelua harrastaa. :P |
Super-Jari 30.08.2004 20:46:11 | |
---|
Opettele ensin ihan simppeleitä biisejä joissa ei vaadita mitään ihmeellisiä tekniikoita tai taitoa. Vaikka jotain Judas Priestin Breaking the law ja Black sabbathin sabbath bloody sabbath. Kun opettelet ihan simppeleitä biisejä ja pikku hiljaa vaikeutat tavoitetta niin pitäisi motivaationkin kasvaa. Älä yritä mitään bodomeita tai cannibal corpseja heti. Se vie motivaation varmasti. Thou shall NOT touch my nuts! |
tommiot 30.08.2004 20:50:25 | |
---|
Opettele Paranoid (tosin sua varmaan kunnioitetaan enemmän jos et osaa sitä, kuin jos osaisit, ainakin täällä foorumilla :) |
Carpenter 30.08.2004 21:56:38 | |
---|
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Juustonaksu 31.08.2004 06:47:39 | |
---|
Osta tai lainaa kirjastosta Troy Stetinan kirjoja, niin jo alkaa hevi luistaa. Itse olen oppinut niistä tosi paljon. http://www.stetina.com/lessons.html Hmm, juu, mulla oli stetinan Metal Riffs vol. 1 joskus kauan sitten, silloin en oikein ymmärtänyt... Yritän lainata uudestaan, ehkä niistä sitten oikeasti oppii jotain. ;) |
M1kk0 31.08.2004 19:17:06 | |
---|
kokelie soittaa vaikkapa: Van Halen - Ain't Talkin' 'Bout love Led Zeppelin - Stairway To Heaven AC/DC - Hells Bells ja Back In Black Guns N' Roses - Knocking On Heaven's door, Don't cry mäkin olen vasta-alkaja ja noita vähäsen rämpyttelen. Blow me up Mr.Spock! |
saha 06.09.2004 19:44:15 | |
---|
Komppaa kasarihevilegendojen biisejä. Helppoa. Tiluttelu kannattaa opetella Paranoidin soolon kautta. Persiö. Ota poika ohvia. |
Diablero 08.09.2004 18:17:21 | |
---|
Komppauskäsi olis järkevää kyllä hoitaa ensin kuntoon. Olen huomannut opettelevien kitaristien kanssa sen asian että useimmat soittaa alussa jotenki ranne jäykkänä ja "matemaattisesti" laskien (ymmärtääköhän kukaan mitä meinaan. Yleensä sitten saakin kuulla miten tulee käsi ja muutkin paikat kipeeks ja sitä kautta motivaatio kärsii. Homma on huomattavasti helpompaa kun komppikäsi toimii ikäänkuin automaattisesti ja rennosti. Sitten voi keskittyä niihin mielettömiin sormijuoksuihin ;) Eli mielestäni voisit aloittaa helpommista biiseistä ja opetella soittamaan ne kokonaan ja kunnolla, ja siirtyä pikkuhiljaa vaikeempiin. Ei kannata ahnehtia, menee muuten mielenkiinto koko hommaan Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä |
viltsu77 14.09.2004 06:02:48 | |
---|
No jos et tosiaan ole paljoo soitellut ja toi "over the hills" menee nightwishin tahtia, ni siin on must jo aika hyvä alku alkaa harjottelee jo vähä nopeempiakin riffejä. Jos tykkää soitella sooloja ni esim. Iron Maiden "blood Brothers" biisistä löytyy pitkiä kivoja värssyjä mitä voi vatkutella ja sit ku tommosia vastaavia opettelee paljon, ni niistä on mukava muokata omia versioita ... siit se sit lähtee pikkuhiljaa. Itte en nyt oo mikää proffa neuvomaan ku ei tota soittokokemusta oo ku vasta jokunen vuosi, mut nyt on viime aikoina tullut soittamisessa sellanen ihme ahaa elämys ja tuntuu et alkaa palikat loksahtaa kohdalleen. Se on hyvä fiilis :) Yks veijari sano mulle kerran ketä on soittanut yli 30vuotta et ala ottaa kitara tunteja, ni vuoden päästä sä huomaat miten helppoa on soittaa kitaraa .. sen jälkeen sä alat ihmettelee miten Clapton ja muut veijarit oikeen tekee sen soundin sun muuta, ni se tulee sit kokemuksen, tunteen ja se todellisen soittotaidon kautta. (mä en ole ottanut kitara tunteja ja siks tää soittaminen on varmasti paljon takkuillutkin) |
Hohhoijaa 14.09.2004 17:33:12 | |
---|
AC/DC ja Metallica. Tunnetusti melko hyvää ja helppoa. "I didn't lie to you! I just... I just talked bullshit!" |
rpel 15.09.2004 22:27:59 | |
---|
Itseoppineena sanoisin että Guitar Pro -ohjelmisto (myös Powertabs kenties, en ole kokeillut) on aloittelevan kitaristin paras kaveri. Tempo tarpeeksi hitaaksi ja soittele mukana. Valtava läjä GP-tabeja löytyy www.mysongbook.com :sta. |
Feggy 16.09.2004 15:08:21 | |
---|
Less is more. |
Juustonaksu 17.09.2004 10:05:37 | |
---|
Itseoppineena sanoisin että Guitar Pro -ohjelmisto (myös Powertabs kenties, en ole kokeillut) on aloittelevan kitaristin paras kaveri. Tempo tarpeeksi hitaaksi ja soittele mukana. Valtava läjä GP-tabeja löytyy www.mysongbook.com :sta. On Guitar Pro 4 Demo, ei viitsi rahaa haaskata oikeaan versioon. :) Opettelin tässä parit kivat riffit... Voisin siirtyä nyt joihinkin kunnollisiin kappaleisiin, missä saisi jotakin kunnon harjoitusta. Kiitoksia kaikille, jotka ovat jaksaneet vastailla. :D |
Nazareth 20.09.2004 23:57:45 (muokattu 20.09.2004 23:58:36) | |
---|
On Guitar Pro 4 Demo, ei viitsi rahaa haaskata oikeaan versioon. :) Tässä tapauksessa suosittelen että imuroit Power Tab editorin, se on ilmainen. EDIT: ja sille löytyy hirveän paljon tabulatuureja mm. osoitteesta http://www.powertabs.net/ "Yks kalja ja yks lapin kulta/Yks tumma olut ja yks koff velvet"" |