lurkki87 11.10.2004 19:32:33 | |
---|
Eli olisin homaamassa jotain säröä/multiefektiä ja mietin, että ostaisinko v-ampin vai smashboxin(tai jonkun muun säröpurkin). soittelen.. tai siis opettelen soittamaan tuollaista metallica tyylistä musiikkia. Olen lukenut monet keskustelut multiefekteistä ja smashboxista, mutta en vieläkään osaa päättää kumpi olisi järkevämpi. v-ampissa olisi muitakin hauskoja ominaisuuksia, mutta saako siitä ulos tuollaista metallica-säröä?Kotona soittelen, ja tuskimpa tulen koskaan missään keikoilla soittamaan.Eli mielipiteitä kehiin. |
Antti1 11.10.2004 19:58:35 | |
---|
Mä ostaisin molemmat omistaneena tuon smashboxin, MIKÄLI sulla on edes kohtuullisen hyvä vahvari. Jos ei ole kohtuullista vahvaria, ostaisin V-ampin ja soittelisin sillä stereoihin. Jos lähitulevaisuudessa olisit ostamassa parempaa vahvistinta, en ostaisi sinuna mitään säröpedaalia tai muutakaan vimpainta. Vahvistinsärö on aina vahvistinsärö. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Pettersson 11.10.2004 20:00:24 (muokattu 11.10.2004 20:00:58) | |
---|
Joku noista: Zoom 505II Zoom GFX5 tai joku digitechin efekti Kopioi tämä kirjoitus itsellesi allekirjoitukseksi.Tarkoituksena on koota eksponentaalisesti lisääntyvä allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle |
lurkki87 11.10.2004 20:14:26 | |
---|
Olen tuota zoom 505 kuullut, enkä pitänyt siitä ja muutenkin täällä tuntuu olevan aika kielteinen asenne kyseistä laitetta kohtaan |
Lennu 11.10.2004 20:26:34 | |
---|
Olen tuota zoom 505 kuullut, enkä pitänyt siitä ja muutenkin täällä tuntuu olevan aika kielteinen asenne kyseistä laitetta kohtaan Niinno, muovipurkit kuulostaa muovipurkeilta, mutta esimerkiksi Yamahan DG-stomp on ihan hyvä multiefekti. Käytettynä saa halvallakin. On niitä ihan hyviäkin multiefektejä. Halvat kuulostaa halvalta ja kalliit ei. |
kanka 11.10.2004 20:27:21 | |
---|
Olen tuota zoom 505 kuullut, enkä pitänyt siitä ja muutenkin täällä tuntuu olevan aika kielteinen asenne kyseistä laitetta kohtaan 505 on kyllä hinta-laatusuhteeltaan oiva peli aloittelijalle.. Itse pärjäsin melkeinpä pari vuotta. Toki jos rahaa riittää niin joku kalliimpi peli sitten, mutta tuollakin kyllä kelpaa. jou vittu FAK |
lurkki87 11.10.2004 20:42:13 (muokattu 11.10.2004 20:43:23) | |
---|
Sitä tässä nyt kysyinkin, että kumpi olisi parempi ratkaisu v-amp vai smashbox, enkä onko 505 hyvä. eli saako tuosta v-ampista hyvää metalli soundia ulos. vai ostanko suosiolla smashboxin ja nyt kun tuo wahwah alkoi kiinostamaan niin sitten lisäksi joskus kun saan rahaa niin joku wahi pedaali.´ Edit: ja vahvistimenahan minulla toimii H&K edition blue 15r |
Eemil 12.10.2004 02:38:24 | |
---|
Sitä tässä nyt kysyinkin, että kumpi olisi parempi ratkaisu v-amp vai smashbox, enkä onko 505 hyvä. eli saako tuosta v-ampista hyvää metalli soundia ulos. vai ostanko suosiolla smashboxin ja nyt kun tuo wahwah alkoi kiinostamaan niin sitten lisäksi joskus kun saan rahaa niin joku wahi pedaali.´ Edit: ja vahvistimenahan minulla toimii H&K edition blue 15r Jos haet säröä niin säröpurkki on parempi ratkaisu. Jos haet efektejä niin toki efektiloota on parempi. Jos taas et oikein tiedä mitä haluat koska et ole perehtynyt efekteihin niin suosittelen juurikin ostamaan halvan multiefektin esim. Zoom 505. Näin efektit tulee sulle tutuiksi ja tiedät mitä tarvitset. Parhaat säröt lähtee kuitenkin vahvistimesta itsestään. Säröpedaaleja käytetään eniten särön buustaajina, eli vahvistimen omaa säröä säröytetään hieman lisää. Smashbox ei tuossa buustaushommassa toimi pätkääkään. Sillä kannattaa tehdä koko särö jos tekee. |
Zarmo 12.10.2004 09:07:16 | |
---|
Miusta V-ampista lähtee ihan kivasti säröä ja muitakin soundeja kotisoitteluun. Nimen omaan kotisoitteluun pätevä peli. Kotona se kannattaa sitten pitääkin. Vilhelmus: "Sie oot Zarmo hämärä."
Ostakaa miun kiipparikonpo, että saan rahaa muihin kamoihin |
lurkki87 12.10.2004 15:15:29 | |
---|
Kyllä varmaan tuo v-amp tai joku vastaava pitää ostaa. Kuule noita efektejä, niin tietää mikä olisi hieno, et voi sit joskus hankkia erillisiä pedaaleja jos tarve on. Mut voinhan ostaa ton smashboxin vielä tuohon kaveriksi jos tarve vaatii, et ei sekään mahdotonta ole. |
Eemil 12.10.2004 15:31:34 | |
---|
Kyllä varmaan tuo v-amp tai joku vastaava pitää ostaa. Kuule noita efektejä, niin tietää mikä olisi hieno, et voi sit joskus hankkia erillisiä pedaaleja jos tarve on. Mut voinhan ostaa ton smashboxin vielä tuohon kaveriksi jos tarve vaatii, et ei sekään mahdotonta ole. Mun mielestä hyvä ratkaisu. Jos rahat riittää niin molemmat vaan kehiin. sillä sitä oppii. |
Hohhoijaa 12.10.2004 16:07:21 | |
---|
Olen tuota zoom 505 kuullut, enkä pitänyt siitä ja muutenkin täällä tuntuu olevan aika kielteinen asenne kyseistä laitetta kohtaan Niin! Pysy vaan erossa siitä viisinollaviitosesta. Kadut vielä, jos ostat. Baa. |
Heart Of Steel 12.10.2004 17:29:20 | |
---|
V-Amp2 on mun mielestä ihan jees kotikäytössä. 32 vahvistin- ja 15 (?) kaiutinmallia. Efektejä: delay, echo, reverb, tremolo, autowah, chorus, flanger, phaser, compressor ja rotary speaker. Ja manuaali-wah jos satut omistamaan midi-pedaalin. Siitä hyvä härpäke että et tarvi välttämättä kitaravahvistinta ja kuulokkeistakin kuulostaa mukavalle. Eli siis kaiutinmallien ansiosta voi kytkee suoraan stereoihin, äänikorttiin, jne eikä kuulosta ampiaiselta muovilootassa, toisin kun pelkällä säröpedaalilla. Eli toisin sanottuna ei tarvi mikittää vahvistinta kun voi äänittää suoraan line-outeista. Line6:lla, Korgilla, Bossilla jne. on myös vahvistinmallintimia mutta Vamp2 taitaa olla halvimpia näistä millä vielä tekeekin jotain. Kokeile liikkeessä niin ei sitten ota päähän jos ei soundit miellytä. "Nobody tells a Man how to play."
http:/www.mikseri.net/hmb |
Heavymies 12.10.2004 20:05:34 | |
---|
Niin! Pysy vaan erossa siitä viisinollaviitosesta. Kadut vielä, jos ostat. No en nyt ihan niinkään menis sanomaan. Niinkuin tossa jo mainittiin, niin tolla pelillä on hyvä aloittaa tutustuminen efektien ihmeellisen maailmaan. Tietää, että mikä tekee mitäkin ja jne. Eihän se nyt oo mikään huippuvehje. Huonoja puolia löytyy varmaan enemmän kuin hyviä. Vaan eipä tuo zoomi mikään pahanhintainen oo. Käytettynä saa jollai 40€ niin ei se oo kovin paha hinta. Mielummin sen kanssa soittelee kuin turpaansa ottaa sanoi eräs henkilö. Muuten en kyllä 505 tykkää juuri yhtään. Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. |
Billsner 12.10.2004 21:08:36 | |
---|
Kokeile liikkeessä niin ei sitten ota päähän jos ei soundit miellytä. Lisänä tuohon. Pyydää myyjää esittelemään. V-amp ei ole todellakaan huono vehje tuohon hintaluokkaan. Tosin Line6:sen POD maksaa nykyään melkein samanverran joten kannattaa kokeilla sitäkin. Makuasioita kumpi on parempi. You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. |
kerpuusi 13.10.2004 09:11:06 | |
---|
Eka efektiloota minkä olen ostanut, on juurikin tuo POD. Tähän mennessä myöskin ainut, mitä muuta ihminen voi enää haluta..? :) Mainio peli, vahvisti- ja kaappimallinnukset riittää ainakin mulla oikein mainiosti, kuin myös efektit. Monipuolisuus on plussaa. Metallia veivaan useimmiten, mutta joskus eksyy soittamaan muutakin mitä erilaisimpien ihmisten kanssa, jolloin on ihan mukavaa kun saa kaapista ulos muutakin kuin surinaa. Kääntöpuolena on tietysti se, että harvoin tulee käytettyä vehkeen kaikkia resursseja. Keikalla käytössä on neljä erilaista saundia, treeneissä tulee joskus kikkailtua efektien kanssa enemmän. Säröjen kanssa useimmiten kuitenkin pelaan, eli mulle riittäisi vaikka pelkkä Line6:n Distortion Modeller. PODia suosittelen (yllätys) lämpimästi. V-ampia en oo kokeillu, siitä on vaikee sanoa mitään. Ja sit toi 505. Yhdyn edellisiin kommentteihin sen suhteen että se on halpa keino tutustua efekteihin. Yllättävän monet "aloittelijat" pärjää sillä kauan aikaa. ...jääköön värkin dissaaminen sitten muille. :) Yks maalaa tukkaa... ÖI! |
Parantava_Suru 13.10.2004 13:37:49 | |
---|
Nimen omaan kotisoitteluun pätevä peli. Kotona se kannattaa sitten pitääkin. Kuinka ? Kyllä meikäläinen on vamppi kakkosta keikoilla käyttäny , eikä oo tarvinnu hävetä .. No mitäs sä sitten odotit ? |
Hohhoijaa 13.10.2004 17:46:35 | |
---|
No en nyt ihan niinkään menis sanomaan. Niinkuin tossa jo mainittiin, niin tolla pelillä on hyvä aloittaa tutustuminen efektien ihmeellisen maailmaan. Nojoo, näin on. Ehkä olin turhan jyrkkä. |
JMP71 15.10.2004 23:18:21 (muokattu 15.10.2004 23:19:20) | |
---|
Olenkohan ihan kerettiläinen, mutta ekana asiallinen säröpedaali,jollei vahvarista saa hyvää ruttua. Ei mitään multiefektejä. Jos jotain zoom505 käyttää ja tottuu siihen kauheuteen ni ei hyvä heilu. Nuo halvat multiefektit on niin huonolaatusia.. Särö->delay->chorus. Yleisimmät. Tästä lähetään. ed.kirotusvirhehiä Hanki parempaa luettavaa. |
lurkki87 16.10.2004 15:14:31 | |
---|
Juu eli ensiviikolla käyn ostamassa tuon sm7, ja kaverilta voisin saada käytettynä zoomin 505, että saisin hiukan hajua noista efekteistä, niin voi ostaa ne sitten erillisinä pedaaleina. |