Aihe: Mikit..
1
Verde
07.10.2004 21:11:41
ööh. siis totajoo. Jos on kitara missä on kaks mikkiä; toinen siinä kaulassa ja toinen siinä "alapäässä" siis siinä kohdalla missä akustisessa on se reikä, niin mitä eroa sillä on siihen että molemmat mikit olisivat siinä "reiän" kohdalla?!?

Antakkee anteeks :DD
Eemil
07.10.2004 21:25:40
Jos kokeilet soittaa kieltä eri kohdista, esim. aivan tallan vierestä ja sitten vaikka 12. nauhavälin kohdalta niin huomaat saundissa ja äänenvoimakkuudessa eron. Saman suuntaisesti mikit käyttäytyvät. Eli lähempänä kielen puoliväliä ulostulo on äänenvoimakkuudeltaan suurempi ja alataajuuksia on enemmän. Kielen laitaa lähestyttäessä taas alataajuudet vähenevät ja äänenvoimakkuus vähenee myös.
Verde
07.10.2004 21:34:46
Jos kokeilet soittaa kieltä eri kohdista, esim. aivan tallan vierestä ja sitten vaikka 12. nauhavälin kohdalta niin huomaat saundissa ja äänenvoimakkuudessa eron. Saman suuntaisesti mikit käyttäytyvät. Eli lähempänä kielen puoliväliä ulostulo on äänenvoimakkuudeltaan suurempi ja alataajuuksia on enemmän. Kielen laitaa lähestyttäessä taas alataajuudet vähenevät ja äänenvoimakkuus vähenee myös.

Kiitos. Voiko kumpaakaan "tapaa väittää toista paremmaksi?" Vai onko makuasia?
Eemil
07.10.2004 21:58:19
Kiitos. Voiko kumpaakaan "tapaa väittää toista paremmaksi?" Vai onko makuasia?

Se on ihan mistä tykkää juu.
Lord of the strings
08.10.2004 21:31:48
Itse tykkään pitää tallamikkiä päällä kompatessa ja sooloissa vaihdan kaulamikille.

Ja ilman kaulasinkkua ei saa "sitä" straton soundia ;)
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| Pastilli?
Härski
08.10.2004 22:06:21 (muokattu 08.10.2004 22:06:34)
Ja ilman kaulasinkkua ei saa "sitä" straton soundia ;)

Sanoisin, että "se" stratosoundi tulee nimenomaan siitä tallasinkusta. Mutta riippuuhan se, mistä "siitä" soundista puhuu. Jollekin "se" soundi voi olla se, kun työnnät sormen hevosen perseeseen. Tosin silloin ei kitaralla tai sen mikillä ole mitään väliä. Mitäköhän helvettiä mä selitän?
M-Juhana
09.10.2004 02:09:20

Sanoisin, että "se" stratosoundi tulee nimenomaan siitä tallasinkusta. Mutta riippuuhan se, mistä "siitä" soundista puhuu. Jollekin "se" soundi voi olla se, kun työnnät sormen hevosen perseeseen. Tosin silloin ei kitaralla tai sen mikillä ole mitään väliä. Mitäköhän helvettiä mä selitän?

Hmm.......
Mulla se strato saundi tulee kaula-mikistä........

Ollaan niin erilaisia, kaikki :-)
NO REMORSE ! -Lemmy-
noir
11.10.2004 10:54:31
ööh. siis totajoo. Jos on kitara missä on kaks mikkiä; toinen siinä kaulassa ja toinen siinä "alapäässä" siis siinä kohdalla missä akustisessa on se reikä, niin mitä eroa sillä on siihen että molemmat mikit olisivat siinä "reiän" kohdalla?!?

Antakkee anteeks :DD

Vastataanpas kysymykseen.

Kaksi mikkiä eri kohdilla sen takia, että vaikka kyseessä olisi sama mikrofoni, tulee eri paikasta erikuuloinen ääni. Paikat on ihan laskemalla haettu ja kahden mikin laittamisella taidetaan lähinnä hakea mahdollisimman laajaa äänikirjoa.

Tarkemman selityksen saa lontooksi täältä, kuvin ja tekstein: http://www.till.com/articles/PickupResponse/
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Walrus
13.10.2004 01:18:31
Ja mulle se stratosaundi tulee kaula- ja keskimikki kytkettynä :)
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)