Aihe: Lisää kotiäänityksiä
1
kanka
04.10.2004 14:11:21

Jokin aika sitten pohdin täällä kovalevytallentimen hyödyntämistä kotona soittelun äänittämisessä ja mahdollisesti jonkun demon tyyppisen äänitteen aikaansaamisessa. Nyt kuitenkin juolahti mieleeni että ehkä selviäisin halvemmalla jos äänitys tapahtuisi tietokoneella.

Eli mitä semmonen vaatii tietokoneelta? Varmaan ainakin ison kovalevyn? Onko muilla tehoilla väliä? Äänikortti tietty pitää hommata ja itseasiassa kattelinkin tommosta thomannin halppispakettia jossa on äänikortti, joku midiohjainkeyboardi ja cubase-ohjelma. Eli: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … homann_producer_kit_2_prodinfo.html

Lähinnä pitäis saada muutama kitararaita päällekkäin soimaan ja sitten koneellisesti rumpukompit ja bassot ja ehkä jotain syntikkaulinaa taustalle.. Eli riittääkö toi setti, ja mitä cubasella voi tehdä?

Kane Heinonen
PJS
07.10.2004 12:49:10

Ite oon saanu välttävää tasoa aikaseks ihan perus pentiumilla (1Ghz, 256ram, 40G kiintolevy), mikillä, ilmaisella (joskus ilmaisella korjaan) cool edit ohjelmalla ja kitaroilla. Äänikorttina toimii integroitu soundblaster halpis.

Musiikkinäytteestä voi kuunnella että miellyttäkö äänenlaatu (tosin äänitys/miksaustaitoni on hieman kyseenalainen, joten kannattaa kuunnella sillä korvalla)
Minä olen paras kaikessa. Kaikki muut on perseestä. PJS rulettaa!
kanka
10.10.2004 00:15:47 (muokattu 10.10.2004 00:29:20)

Juu no mä jo tuolta tietokoneet palstalta sainkin jo tarpeeksi informaatiota tästä asiasta...:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)