Lusene 25.09.2004 14:35:48 | |
---|
Oon 2 vuotta soittanut akustista ja nyt kesän alussa hankin sähkökitaran. Sillä joitakin biisejä oon soittanut, mutta ei oikein haltsaa. Oon aikasen taitava soittaan, mutta en ikinä keksi mitään järkeviä biisejä mitä soittaa. Ja sit kun jonkun hyvän biisin kuulen, siitä ei oo mitään järkeviä tabulatuureja. Auttakaa mua löytään kitaran soiton innostus takas! Kertokaa mitä biisejä rupeen soittaan ja mistä niitä voisin ite löytää. Soitan klassisesta heviin, sillä ei ole mitään väliä. Kunhan on kiva soittaa. Älä lue historiaa.....tee sitä!! |
tommiot 25.09.2004 14:53:06 | |
---|
Koita jotain ihan erilaista musaa. |
JCM 25.09.2004 14:54:21 | |
---|
Oon 2 vuotta soittanut akustista ja nyt kesän alussa hankin sähkökitaran. Sillä joitakin biisejä oon soittanut, mutta ei oikein haltsaa. Oon aikasen taitava soittaan, mutta en ikinä keksi mitään järkeviä biisejä mitä soittaa. Ja sit kun jonkun hyvän biisin kuulen, siitä ei oo mitään järkeviä tabulatuureja. Auttakaa mua löytään kitaran soiton innostus takas! Kertokaa mitä biisejä rupeen soittaan ja mistä niitä voisin ite löytää. Soitan klassisesta heviin, sillä ei ole mitään väliä. Kunhan on kiva soittaa. Pisä pieni tauko ja koeta kasata bändiä!! Jos saat soittoporukan kasaan, niin takuulla innostus löytyy. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Owen Meany 25.09.2004 17:23:47 | |
---|
Kuntele paljon erilaista musiikkia; ehkä löydät jonkun bändin jonka kitaristin tekee suuren vaikutuksen sinuun. Jaksaapi harjoitella, kun haluaa tulla yhtä hyväksi kuin esikuvakin. Kuulostaa vähän tyhmältä... |
Kitaravirtuaali 25.09.2004 18:06:45 | |
---|
Ja sit kun jonkun hyvän biisin kuulen, siitä ei oo mitään järkeviä tabulatuureja. Unohdat tabulatuurit ja harjoittelet korvakuulolta. Sävelkorvaa kehittyy ja ei käy tylsäksi soitella valmiista papereista. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?" |
VÄKIPÄÄ 25.09.2004 18:40:26 | |
---|
Treenaat Ynkkää tai Vaita. Äh, osta basso! Basisteja on liian vähän. Tällä menolla helvetti on hyvin äkkiä täynnä! |
Hohhoijaa 25.09.2004 20:10:19 | |
---|
Juu. Tauko. Kuuntele erilaista musaa. Soita erilaista musaa. Mulla innostus vähän lopahti, mutta kaivoin isäpapan hyllystä jotain bluesia Kirkan Paska, ei siis hai. |
Härski 25.09.2004 20:56:57 | |
---|
Äh, osta basso! Basisteja on liian vähän. Todellakin. Ja ihan oikeasti, jos vituttaa kitarointi, niin basso onkin sitten ihan uusi ulottuvuus. Ja töitä riittää, pääsee bändiin, kuin bändiin. Lähestulkoonmelkein, sillä basisti tuntuu olevan se, jota bändeissä eniten etsitään. Rumpalit hyvinä kakkosina. Ja laulajat kolmosina. Kitaristeja löytyy mistä tukinuittoporukasta tahansa, joten on oltava hyvä, että huomataan/huolitaan. Onneksi pistin oman bändin pystyyn, ei ole tuota hyvyysongelmaa... |
Hohhoijaa 26.09.2004 09:51:01 | |
---|
Ja töitä riittää, pääsee bändiin, kuin bändiin. Lähestulkoonmelkein, sillä basisti tuntuu olevan se, jota bändeissä eniten etsitään. Rumpalit hyvinä kakkosina. Ja laulajat kolmosina. Kitaristeja löytyy mistä tukinuittoporukasta tahansa, joten on oltava hyvä, että huomataan/huolitaan. Jostain luin, että basistiehdokkaiden määrä bändiä perustaessa riippuu siitä, että moniko kitaristi suostuu basistiksi ;) Kirkan paska, ei siis hai. |
Jani The Rock 26.09.2004 10:07:26 | |
---|
Mulla innostus vähän lopahti, mutta kaivoin isäpapan hyllystä jotain bluesia Blues se pelasti aikoinaan munkin kitaransoiton. Kun punkki alko kypsyttää, rockabilly ei napannut ja heavy vasta vituttikin, niin sitten tuli blues ja vei miehen. Sitäpaitsi bluesin soitto ei koskaan mene hukkaan. Se kun opettaa aivan helvetisti, jos siihen malttaa keskittyä. Don`t mess with the countryboys |
Alttoviulisti 26.09.2004 11:25:54 | |
---|
Pidä vähän taukoa jos se soitto ei millään tavalla onnistu eikä maistu. Turhaan sitä pakottaa itteensä soittamaan. |
Härski 26.09.2004 13:25:25 | |
---|
Jostain luin, että basistiehdokkaiden määrä bändiä perustaessa riippuu siitä, että moniko kitaristi suostuu basistiksi ;) Kyllähän se noin valitettavasti melkein menee. Omalla kohdalla homma oli aika selvä, sillä kaveri oli kiinnostunut bassottelusta ja hommasin sille basson ja sanoin, että "soita tosta" ja sit mentii. |
Lusene 26.09.2004 18:01:14 | |
---|
Kiitoksia paljon näistä vihjeistä! Tossa eilen illalla rupesin soittamaan tekniikkaharjoituksia ja nekin oli tosi innostavia. :D Semmosta ihme tilutteluharjotuksia kun niissä ei tarvi räplätä mitään tabulatuureja vaan voi omasta päästään soittaa. Toinen on että sävelsin 2 ihan omaa biisiä. Ja sitten kaivoin hyllystä Freddy Kingin the createst. Vielä en soittaan asti oo päässy mutta kuunneltu on, ja se kuulostaa hyvältä vaihtelulta. Bassoo en aio ruveta soittamaan. Ja rupee jo nyt kitaran soitto taas maistumaan. Jos silti viittisitte kertoa vielä ihan vaan hyviä biisejä, joita teidän mielestä on kiva soittaa kitaralla. Älä lue historiaa.....tee sitä!! |
basistivol666 26.09.2004 18:18:10 | |
---|
Bändin sä tarvit innostuaksesi uudestaan! yksinkertaisesti! Kattosny poika...
-Rauno Vormisto- |
Lusene 26.09.2004 19:59:57 | |
---|
Itse asiassa olen ajatellut bändin kasaamista. Kunhan vaan nyt löytäis innokkaita kavereita soittamaan. Mutta tässä vaiheessa kun sitä bändiä ei vielä ole, olisin hyvin kiitollinen jos voisitte antaa jotain kivoja biisivinkkejä joita soitella. Taikka sivustoo mistä löytää hyviä tabulatuureja. Älä lue historiaa.....tee sitä!! |
Hohhoijaa 26.09.2004 20:19:32 (muokattu 26.09.2004 20:20:33) | |
---|
Kirkan paska, ei siis hai.
Pastilli? |
author 26.09.2004 21:14:37 | |
---|
Teoriaa ja korvakuuloltasoittoa. Bugger. |
Hannu H. 26.09.2004 21:42:09 | |
---|
Omien biisien tekeminen pelasti osittain mun soittoinnostuksen tossa parivuotta sitte. Nykyään maistuu taas muutenkin. "May the tone be with you" |
Mrezzye 27.09.2004 13:12:41 | |
---|
Teoriaa ja korvakuuloltasoittoa. Jep! Kun toisten tekemien biisien soitto alkaa maistua puulta, niin kannattaa opetella esim. jotain asteikkohommia tai improvisoida omia juttuja. Tein aiemmin paljon niin, että laitoin jonkun hyvän levyn soimaan ja soittelin korvakuulolta mukana tai keksin omia välitilutuksia tms. On erittäin opettavaista ja mielenkiintoista. Pelkkä toisten apinoiminen ei ole pidemmän päälle kovin viihdyttävää, eikä siinä perusteiden jälkeen juuri opikaan. Bändin perustaminenkaan ei liene huono ajatus. Kitara, varsinkin sähkökitara, on vähän tylsä soitin ilman soittokavereita. Jos et saa bändiä aikaiseksi, niin koitapa tehdä jollain musasoftalla (katso Tietokoneet ja musiikkiohjelmat -osastolta) yksinkertaisia taustoja, jonka päälle voit jammailla. Älä jätä soittamista! Kyllä se innostus palaa vielä. Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi |
author 27.09.2004 14:31:28 (muokattu 27.09.2004 15:48:19) | |
---|
Jep! Kun toisten tekemien biisien soitto alkaa maistua puulta, niin kannattaa opetella esim. jotain asteikkohommia tai improvisoida omia juttuja. Tein aiemmin paljon niin, että laitoin jonkun hyvän levyn soimaan ja soittelin korvakuulolta mukana tai keksin omia välitilutuksia tms. On erittäin opettavaista ja mielenkiintoista. Pelkkä toisten apinoiminen ei ole pidemmän päälle kovin viihdyttävää, eikä siinä perusteiden jälkeen juuri opikaan. Bändin perustaminenkaan ei liene huono ajatus. Kitara, varsinkin sähkökitara, on vähän tylsä soitin ilman soittokavereita. Jos et saa bändiä aikaiseksi, niin koitapa tehdä jollain musasoftalla (katso Tietokoneet ja musiikkiohjelmat -osastolta) yksinkertaisia taustoja, jonka päälle voit jammailla. Älä jätä soittamista! Kyllä se innostus palaa vielä. Niin sen verran vielä tuosta teorian ja korvakuulolta soittamisen hyödystä, niin ainakin mulla itsellä tulee hieno fiilis, kun ymmärtää jonkun uuden teoria-asian tai "löytää" keinon miten soittaa joku riffi minkä on joskus kuullut. Teoria avaa monta uutta porttia kitaransoiton ihmeelliseen maailmaan. Jos tahtoo kehittyä säveltäjänä suosittelen erityisesti sointuteoriaa, miten soinnut muodostuu ja milloin mitäkin sointuja voi soittaa tietyssä sävellajissa. Ottaa muutaman uuden soinnun otelaudalta niin heti herää inspis kappaleen tekoon. Harmi vaan että yleensä se insipis riittää siihen yhteen tai kahteen riffiin :) Onko muilla paljon tällaisia jämäkappaleita jotka ovat jämähtäneet paikoilleen ja unohdettu jonnekin vanhoihin riffikokoelmiin ? Bugger. |