Aihe: Cool Edit Pro 2:lla nauhoittamisesta..
1
RrRailo
18.03.2005 10:40:33

Ajattelin laittaa tänne kun on sen verran alkeellisesta jutusta kyse. Eli:

Nauhoittaessa olen huomannut että kun kuuntelee edellistä raitaa samalla kun soittaa seuraavaa sisään, ohjelma tuplaa kuunneltavan raidan sille raidalla jota olen soittamassa. mitenkä saan tämän estettyä? Ei varmaankaan ole tarkoitus että edelliset raidat aina tuplaantuu. esim. rummut kymmenelle raidalle..
Prome
18.03.2005 11:45:13 (muokattu 18.03.2005 17:36:40)
Siitä on aikaa kun oon viimeks käyttänyt, mutta oiskohan se mennyt niin että jokaiselle raidalle on oma Rec-nappi.

Eli paina rec vaan siltä raidalta mihin haluat äänen.

EDIT: Paitsi että eihän se kai niin toimikaan... enpä saa nyt päähäni.
Hesrock
19.03.2005 11:20:36
En osaa just tuohon kymysykseen vastata mutta voi koklata Adobe Auditionia
Jormaz
19.03.2005 11:38:45
Ajattelin laittaa tänne kun on sen verran alkeellisesta jutusta kyse. Eli:

Nauhoittaessa olen huomannut että kun kuuntelee edellistä raitaa samalla kun soittaa seuraavaa sisään, ohjelma tuplaa kuunneltavan raidan sille raidalla jota olen soittamassa. mitenkä saan tämän estettyä? Ei varmaankaan ole tarkoitus että edelliset raidat aina tuplaantuu. esim. rummut kymmenelle raidalle..

Mikä sulla on nauhotuslähteenä? Pidä huoli että se on line in tai mic in. Jos se on joku what u hear niin ei skulaa. Sitten vain nauhotettavasta raidasta rec-nappi punasena. Kerro vähän lisää.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Ostinaatio
19.03.2005 13:43:49
Joo, koneen mikseristä säädöt kuntoon niin että soitettavat jutut ei tule nauhotuslähteelle. Jos pientä vuotoa tulee niin sitten on kyse siitä että toisto vuotaa mikistä läpi, tästä tuskin kuitenkaan oli kyse?
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
RrRailo
20.03.2005 15:57:59 (muokattu 20.03.2005 17:16:40)

Kyllä nyt ymmärsin, mistä on kyse mutta kun en prkl. tiedä miten saisin säädettyä laitteeet niin ettei toistettavat jutut tulisi nauhoituslähteelle. Jos kääntää volumet nollalle ei kuulu mitään, jos taas tulee ääntä, se puskee kaikki nauhoittavalle raidalle.

Tarvitsenkohan kaksi äänikorttia, toisen nauhoitukseen ja toisen toistoon?
Ostinaatio
20.03.2005 17:45:00
Windowsseissa ainakin näin.

Mene koneen mikserille (alhaalta oikealta pitäisi löytyä kaijutinta kuvaava ikoni tms) Sitten kun olet avannut tämän yleismikserin jossa näkyy erilaisia volumepalkkeja, mene Asetukset/Settings valikoista ominaisuudet/options valikkoon.

Sieltä ruksit oikeita nappeja, jotta saat _nauhoituksen_ ominaisuudet esille et toiston.

Siinä sitten valitset nauhoitukset lähteeksi ruksimalla joko line-in:in tai mikrofonin riippuen siitä kummassa nauhoitusvälineesi on kiinni. Tärkeää on siis, että mono mix, stereo mix tms. eivät ole valittuina nauhoituslähteiksi.

Jotenkin noin sumplimalla pitäisi ongelman ratketa.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
RrRailo
21.03.2005 10:23:28

Thänks
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)