NoPainNoGain 02.06.2005 18:15:04 | |
---|
Minulla on laneyn putkikombo jossa on kaksi kanavaa. Vahvarin oma särökanava ei oikein riitä hevimetelin soittamiseen, joten olen ajatellut ostaa jonkin overdrive pedaalin sitä boostaamaan. Varsinainen kysymys onkin, että jos overdrive pedaali on koko ajan päällä, ja kun vaihdan sitten jossain vaiheesa cleanille, niin säröytyykö myös clean kanava liikaa? |
...And Justice For All 02.06.2005 18:16:21 | |
---|
Minulla on laneyn putkikombo jossa on kaksi kanavaa. Vahvarin oma särökanava ei oikein riitä hevimetelin soittamiseen, joten olen ajatellut ostaa jonkin overdrive pedaalin sitä boostaamaan. Varsinainen kysymys onkin, että jos overdrive pedaali on koko ajan päällä, ja kun vaihdan sitten jossain vaiheesa cleanille, niin säröytyykö myös clean kanava liikaa? Säröytyy, jos spedu on päällä koko ajan. Voihan sen sammuttaa samassa yhteydessä kanavanvaihdon kanssa. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
NoPainNoGain 02.06.2005 18:21:02 | |
---|
Säröytyy, jos spedu on päällä koko ajan. Voihan sen sammuttaa samassa yhteydessä kanavanvaihdon kanssa. Eli siis steppaamaan joutuu : ( No, entäs EQ:lla boostaaminen? Säröytyykö tällöin? |
lapio 02.06.2005 20:26:05 | |
---|
Varsinainen kysymys onkin, että jos overdrive pedaali on koko ajan päällä, ja kun vaihdan sitten jossain vaiheesa cleanille, niin säröytyykö myös clean kanava liikaa? Ei välttämättä, riippuu vähän siitä kuinka paljon rosoa sieltä pedaalista ottaa. Esim. itse boostailen Marshallia SD-1:llä säröt nollissa, mutta level täysillä eikä mene liian paljon särölle cleanilla. Kitarasta voi vääntää hieman volapotikasta pienemmälle jos särkee liikaa. Go and boil your bottoms, you sons of silly persons! |
NoPainNoGain 02.06.2005 20:47:43 | |
---|
itse boostailen Marshallia SD-1:llä säröt nollissa, mutta level täysillä eikä mene liian paljon särölle cleanilla. Mitä tällä tavalla boostatessa saadaan soundiin lisää? Itse kaipailisin lisäsäröä, sekä soundiin paksuutta ja alapäätä lisää. Onnistuuko tuolla tavalla vai olisiko jokin EQ-pedaali parempi. |
lapio 02.06.2005 21:09:28 (muokattu 02.06.2005 21:09:53) | |
---|
Mitä tällä tavalla boostatessa saadaan soundiin lisää? Itse kaipailisin lisäsäröä, sekä soundiin paksuutta ja alapäätä lisää. Onnistuuko tuolla tavalla vai olisiko jokin EQ-pedaali parempi. Lisää säröä ainakin tulee, onhan tuossa myös tone säätö. Eq-pedaalista en osaa sanoa tarkemmin, kun en sellaista omista. Go and boil your bottoms, you sons of silly persons! |
Härski 02.06.2005 23:32:35 | |
---|
Ostat Tubefactoryn. Saat rankan särön ja mairean blues- särö siihen kaupan päälle. Ei tartte boostailla, vähemmän steppausta. |
NoPainNoGain 03.06.2005 11:22:49 | |
---|
Ostat Tubefactoryn. Saat rankan särön ja mairean blues- särö siihen kaupan päälle. Ei tartte boostailla, vähemmän steppausta. Hiukkasen kallis vaan tuo : ( Mites onkos kellään kokemuksia tuosta Line 6:sen UberMetal pedaalista? Ääninäytteet kuulostivat hyviltä (kuten melkein joka laitteen kohdalla), ja tuo noisegate olisi plussaa... |
StJerky 03.06.2005 11:45:24 | |
---|
Kannattaa käydä kokeilemassa noita, kunhan tulevat kauppoihin. http://www.voxamps.co.uk/products/pedals/cooltron.htm Itselläni on vanha Dean Markley Overlord putkisärö. Myös Ibanezin Tube King toimii ko tarkoituksessa, mutta niitä ei enää valmisteta (eli käytettynä kannattaa kysellä). |
biibob 04.06.2005 18:56:20 | |
---|
Mitä tällä tavalla boostatessa saadaan soundiin lisää? Itse kaipailisin lisäsäröä, sekä soundiin paksuutta ja alapäätä lisää. Onnistuuko tuolla tavalla vai olisiko jokin EQ-pedaali parempi. Jos sinulla on särökanava vahvistimesta päällä, ja gain on korkealla niin särön lisääminen overdrive pedaalista ei lisää varsinaisesti särön määrää. Volumea nostamalla taas ääni säröytyy yhä enemmän. Johtuu siitä, koska ääntä ohjataa enemmän ja enemmän head roomin yli. Esim. vanhat yksianavaiset vahvistimet ohjattiin särölle kääntämällä voluumea tarpeeksi ylös. Boostauspedaali tekee saman jutun, mutta kivuttomammin korville. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Härski 04.06.2005 19:55:29 | |
---|
Volumea nostamalla taas ääni säröytyy yhä enemmän. Johtuu siitä, koska ääntä ohjataa enemmän ja enemmän head roomin yli. Esim. vanhat yksianavaiset vahvistimet ohjattiin särölle kääntämällä voluumea tarpeeksi ylös. Boostauspedaali tekee saman jutun, mutta kivuttomammin korville. Ja tätä tarkoitusta varten suosittelisin EQ- spedua. Voit muokata tasot mieleiseksesi siinä samalla. |
Miikathebest 05.06.2005 18:02:57 | |
---|
Ja tätä tarkoitusta varten suosittelisin EQ- spedua. Voit muokata tasot mieleiseksesi siinä samalla. OD-pedaalissa ne tasot on vaan jo valmiiksi säädetty kohdalleen. Jos ei tykkää säätämisestä, niin kannattaa etsiä sopiva od-pedaali. Itse suosittelisin hankkimaan molemmat! 2 säröä voivat kuulostaa päällekkäin erittäin munakkaalta, etkä tätä efektiä pelkällä eqlla saa. |